PREDMETNA NASTAVA
U današnje vrijeme sve više postajemo svjesni koliko je digitalizacija promijenila naše navike te koliko je bitna čitalačka pismenost kao preduvjet i temelj uspjeha u svim drugim predmetnim područjima. Jučer je u našoj školi za učitelje i stručne suradnike održano edukativno predavanje Od čitača do čitatelja: razvoj čitateljske sposobnosti u digitalnom društvu. dr. sc. Anite Peti-Stantić, redovne profesorice na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.
Profesorica je istaknula da razvoj čitalačke pismenosti počinje od toga da shvatimo kako funkcionira čitateljski mozak. Potrebno je osvijestiti potrebu za produbljivanjem i proširivanjem učeničkog vokabulara, posebno apstraktnih riječi, kako bi učenici razumjeli nepoznati tekst. Upravo razumijevanje vokabulara i dubinsko čitanje otvaraju prostor kritičkom čitanju i kritičkom mišljenju, a to je ono čemu je potrebno težiti.
Čitateljska pismenost preduvjet je i matematičke i prirodoslovne pismenosti jer bez sposobnosti dubinskoga čitanja ostajemo uskraćeni za su-djelovanje i razumijevanje.