Projekt: More je živo
Nositelji aktivnosti: Marina Petrin Horvatić, Jelena Katanović
Ciljevi: upoznati učenike s vrijednostima podmorskih staništa Jadrana; poučiti učenike da je more živo, upoznati organizme koji žive u Jadranskom moru; poboljšati obrazovne ishode i razine postignuća, razvijati kritičko promatranje i mišljenje, razvijati složene vještine i kreativnost, razvijati digitalne kompetencije, razvijati sposobnost za timski rad.
Vremenik: tijekom cijele nastavne godine, ovisno o potrebi realizacije ciljeva u okviru dodatne nastave biologije (1 sat tjedno)
Namjena aktivnosti: podizanje svijesti o potrebi očuvanja i zaštite Jadranskog mora jer znanja usvojena u učeničkoj dobi duboko se urezuju u svijest i mogu pozitivno utjecati na odlkuke vezane uz budućnost Jadranskog mora i njegovu zaštitu, a koje će današnji učenik donostit kada odrastu; razviti svijest o vrijednosti života uopće, o načinu i potrebi očuvanja zdravlja, o potrebi očuvanja okoliša, a kao krajnji cilj usvajanje zdravih životnih navika.
Način realizacije: dogovor o radu s vanjskim suradnicima i zainteresiranim učenicima, kizrada kurikuluma te kriterija vrednovanja uz najavu mogućnosti redefiniranja ciljeva, održavanje nastavne zbirke i kabineta; radionice o biologiji mora u organizaciji dr. sc. Maje Novosel; predavanje pripravnice J. Katanović na temu Školski kurikulum Školska godina 2013./2014. „Posidonija“; terenske nastave na moru; analiza materijala s terenske nastave uz pripremu izvješčća, web prezentacija; samostalni istraživački radovi učenika uz primjenu IKT, knjižničke građe; posjet i radionica na Biološkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta; posjet Prirodoslovnom muzeju; analiza i rad na Priručniku; pripremanje za natjecanje iz biologiju u organizaciji škole, MZOŠ, AZOO; natjecanje, analiza rezultatas, izrada plakata povodom prigodnih datuma, sudjelovanje u školskim projektima i priredbama, sustavno praćenje postignuća, izvještavanja, zajedničko promišljanje i razmjena iskustava, pomaganje učenicima uputama, stručnom i praktičnom pomoći – konzultacije i mentorski rad
Programski sadržaji: sadržaji redovnog školskog programa i Priručnik za odgajatelje, učitelje i profesore koji sudjeluju u akcijama očuvanja i zaštite Jadranskog mora u Hrvatskoj (objavljeno na stranicama Projekta)
Troškovnik: troškovi radionice i prijevoza, papira i uredskog pribora
Način vrjednovanja: prosuđuje se postignuće, zalaganje i ponašanje, kontinuirano praćenje stvaranja kvalitetnijih odnosa unutar škole i stvaranja intelektualnih čuvstava; razvoj sposobnosti refleksije, samokritičnosti i samovrednovanja, smisao za timski rad; znanjerezultati i postignuća na natjecanjima; angažiranost u projektima održivog razvoja; analiza ocjena; osobnbi rast i razvoj.