CILJ: razumjeti važnost postojanja pčela za čovječanstvo, promicati zdravi način života upoznavanjem s pčelama i njihovim proizvodima te njihovim načinom života
OBRAZLOŽENJA CILJA: uočili smo da se velik broj učenika nezdravo hrani, jedu puno hrane koja sadržava veliku količinu šećera i piju gazirana pića s puno šećera; ovim projektom želimo podučiti učenike, roditelje i učitelje o važnosti zdrave prehrane i korištenja zdravih šećera u prehrani; također želimo učenike upoznati s važnošću pčelinjih zajednica za ekosustav i čovječanstvo
OČEKIVANI ISHODI/POSTIGNUĆA:
- nacrtati ili naslikati pčele, košnice ili saće različitim likovnim tehnikama
- pjevati neke pjesme o pčelama i medu
- upoznati dijelove tijela pčele na engleskom jeziku te neke dijelove pčelinje zajednice
- napisati pjesmu specifične strukture (haiku, činkvina, pjesma u boji…) o pčeli/pčelama
- odrediti nutritivnu i energetsku vrijednost meda
- upoznati uzgoj pčela u našem zavičaju
- imenovati i razlikovati pčelinje proizvode: med, vosak, propolis, matičnu mliječ i otrov
- prepoznati važnost postojanja pčela za čovječanstvo
- upoznati se s načinom života pčelinje zajednice
- posjetiti Apijarij Tehničkog muzeja Nikola Tesla
- povezati nastavne sadržaje likovne kulture, glazbene kulture, engleskog jezika, prirode
NAČIN REALIZACIJE:
OBLIK: redovna nastava likovne kulture, glazbene kulture, engleskog jezika i prirode, izvanučionička nastava
SUDIONICI: učenici, učiteljica likovne kulture Gabrijela Dominović, učiteljica engleskog jezika Noemi Ajduković, učiteljica prirode Marina Petrin Horvatić, učitelj glazbene kulture Domagoj Brlečić
NAČINI UČENJA:
- pjevanje pjesama o pčelama i medu
- pisanje pjesama specifične strukture (haiku, činkvina, pjesma u boji…) o pčelama
- rješavanje kviza o pčelama
- kategorizacija pojmova
- određivanje nutritivne i energetske vrijednosti meda
- promatranje načina uzgoja pčela i proizvodnje meda u našem zavičaju
- izrađivanje likovnih radova na temu pčela
- posjet i razgledavanje izložaka u muzeju
- fotografiranje dozvoljenih izložaka
- opisivanje viđenih izložaka
- poštivanje pravila pristojnog ponašanja u kulturnoj ustanovi
METODE POUČAVANJA:
- poticanje i usmjeravanje
- organizacija rada
- priprema materijala
- komunikacija i usklađivanje s drugim učiteljima
- održavanje edukativnih radionica i predavanja za učenike
- organiziranje i koordinacija posjeta Apijariju
- pedagoška pratnja
- usmjereno i vođeno razgledavanje
- razgovor o dojmovima
TRAJANJE IZVEDBE: tijekom nastavne godine 2016./2017.
POTREBNI RESURSI:
- papiri, markeri, bojice, crtački i/ili slikarski pribor
- projektor, računalo, fotoaparat, panoi, fotokopirni aparat
- pčelinji proizvodi
- troškovi prijevoza za izvanučioničku nastavu
- učenici, roditelji, učitelji
MOGUĆE TEŠKOĆE:
- tehničke poteškoće
- nedostatak materijalnih sredstava
- nedostatak vremena
- nezainteresiranost učenika
- usklađivanje rasporeda
NAČIN PRAĆENJA I PROVJERE ISHODA/POSTIGNUĆA:
- likovni radovi
- literarni radovi
- fotografije
ODGOVORNE OSOBE: učiteljica likovne kulture Gabrijela Dominović, učiteljiica engleskog jezika Noemi Ajduković, učiteljica prirode Marina Petrin Horvatić, učitelj glazbene kulture Domagoj Brlečić