Zanimljivo istraživanje o varanju na ispitima
Autor: Jasenka Staničić, 25. 5. 2012.
Pedagoginja Martina Domladovac Prstac provela je zanimljivo istraživanje među učenicima sedmih i osmih razreda. Učitelji su pozorno odslušali rezultate ankete na sjednici Učiteljskog vijeća. Vjerujemo da bi ovo moglo zanimati učenike i njihove roditelje.
Na sljedećoj stranici možete pročitati interpretaciju istraživanja i komentare naše pedagoginje...
Interpretacija akcijskog istraživanja o varanju na testu
U 7. i 8. razredu pitali smo učenike o varanju na testovima.
Zanimljivo! Sedmaši i osmaši gotovo se ne razlikuju u pogledu na varanje, osim u jednom: većina sedmaša smatra da od varanja imaju više štete, a većina osmaša smatra kako ipak imaju više koristi. (Možemo li to možda nazvati borbom za opstanak prije upisa u srednju školu?!)
Učenici prije i lakše prepoznaju kad netko vara nego što to prepoznaju učitelji. Smatraju da učenici varaju na testovima često. Najčešći način varanja je šaptanje, okretanje prema tuđem testu, a na 3. mjestu je šalabahter.
Zanimljivo! Učenici kao najčešći razlog za varanje navode lijenost i loše upravljanje vlastitim vremenom, zatim neznanje i neučenje, a tek onda želju za boljom ocjenom. Najzanimljiviji način varanja smatraju taj da učenici npr. a razreda poslikaju mobitelom test i daju ga b razredu. Zanimljivim i vrlo lako provedivim smatraju zamjenjivanje testova u klupi, a postoji i praksa ostavljanja udžbenika u wc-u pa se tijekom testa traži van …
Zanimljivo! Učenici podjednako varaju kod strogih i kod popustljivih učitelja. Šalabahtere izrađuju iz dva razloga: ne da im se učiti (iako su neki svjesni da i tada uče) i šalabahter im daje sigurnost iako ga ne koriste.
Učenici smatraju da najčešće varaju iz kemije, biologije, hrvatskog i povijesti; učenici smatraju da nije uopće potrebno varati iz tjelesnog, likovnog, vjeronauka, glazbenog i sata razrednika (ha ha ha); svi učenici smatraju da je nemoguće varati iz geografije i osmašima je nemoguće iz matematike.
Neznačajan broj učenika izostaje s nastave kad pišu testove. (Hvala Bogu i hvala roditeljima!)
Globalno: većina ispitanih učenika vara često, vrlo malo učenika rijetko, a tek nekolicina nikada ne vara! (Gdje su učenici koji pišu test zato što žele testirati sebe i svoje sposobnosti?! Intrizična motivacija?! Etički kodeks?! Ljudi, koliko je tu znanja? Bodovni pragovi!!!)
Kad bi varanje bilo kažnjivo, ¾ učenika više ne bi varalo! (Ujednačimo kriterije!)
Zahvaljujem svim učenicima 7. i 8. razreda na suradnji i iskrenim odgovorima!
Martina Domladovac Prstac, prof. hrv. jezika i pedagogije
Poslušajte neke radijske emisije koje su izradili naši učenici
isti&razliciti.mp3
Dan sjecanja na Vukovar.mp3
Dediscina v rokah mladih.mp3
Ivana Brlic M.mp3
citalacki maraton intervju.mp3
Dan ucitelja.mp3
sv Nikola .mp3
radioJaska.mp3
Trska ABECEDA.mp3
Hrvatski jezik kao materinski.mp3
Radijska emisjia Spavanje.mp3
Radiodrama Strahograd.mp3
Zavrti zvrk.mp3
Kupa.xlsx
slike.zip
slike2.zip
temperature.xlsx
konzum.xlsx
Proracun.xlsx
Datoteke.zip
U prilogu se nalazi popis udžbenika koji će se koristiti u šk. godini 2024./2025. Za pregled udžbenika pojedinog razreda potrebno je odabrati razred u donjoj traci dokumenta.
U matičnoj školi provedeno je istraživanje o konzumaciji medija djece mlađe školske dobi - vrste medija, sadržaji medija, provedeno vrijeme itd. U nastavku možete detaljno pročitati kojim medijima i koliko su izložena djeca naše škole od 1. do 4. razreda.
analiza 1.r.pdf
analiza 2r.pdf
analiza 3.r.pdf
Analiza 4.r.pdf
Vozni red 2024-2025.pdf
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Kriteriji_za_ocjenjivanje_informatika.pdf
NewliquidCrystal_1.3.4.zip
bezicni2.jpg
bezicni3.jpg