PROJEKT BIBLIOCEKER- ŠKOLSKA KNJIŽNICA PUTUJE U PODRUČNE ŠKOLE PROŠAO NA NATJEČAJU ZAKLADE ZA REGIONALNI RAZVOJ „ZAMAH“
Autor: Nataša Karlovčec, 28. 9. 2017.
Naša je škola aplicirala na natječaj „Naš doprinos zajednici“ kojeg je objavila Regionalna zaklada za lokalni razvoj „Zamah“ i dobila financijsku podršku u iznosu od 10 000kn za provedbu građanske akcije Biblioceker- školska knjižnica putuje u područne škole. Ostale fotografije pogledajte u fotogaleriji, a za ostatak članka kliknite na VIŠE
Zahvaljujući ovoj vrijednoj financijskoj podršci uspjeli smo kroz ljetne praznike za sve četiri područne škole nabaviti police za knjige, vreće i kocke za sjedenje i ono najpotrebnije- knjige! No, to nije sve! Želja nam je bila, osim urediti u svim područnim školama kutke za čitanje, povezati generacije kroz promociju čitanja. Tako se našoj akciji svesrdno pridružilo Društvo žena Sokolovac koje su se bez ikakvih dvojbi odlučile darovati našim učenicima svoje vrijeme i sposobnosti te im svaki tjedan (već tri tjedna) dolaze u goste čitati priče. Aktivnost smo nazvali Priče iz cekera jer smo kao zaštitni znak naše akcije uzeli baš starinske cekere koje smo nazvali Bibliocekeri. Slamnati cekeri su ekološki proizvod i odlično se uklapaju u zavičajnu tradicijsku kulturu, zato smo za dostavu knjiga po školama u našim malim seoskim sredinama odabrali radije njih nego plastične kofere ili ruksake. Učenici su s velikom radošću prihvatili svoje neuobičajene gošće i priče koje im donose u cekerima. A čini mi se i da naše žene koje su prihvatile izazov i odazvale se na suradnju nisu požalile. Najljepši dar kojeg možemo darovati djeci jest da ih odvedemo na čudesno putovanje u zemlju priča i bajki, a žene iz Društva baš im donose to. A uz to im svojim angažmanom svjedoče koliko je čitanje važno i još nešto bitno- da nismo nikada prestari za dobru slikovnicu ili priču! U dobrim pričama i kvalitetnim slikovnicama mogu uživati svi- i mali i veliki- jer u svima nama čuči ipak jedno djetinje srce koje čuva škrinjicu s blagom.
Zašto baš područne škole?
U našoj se školi kontinuirano već više godina radi na poticanju čitanja, ali primijetili smo da je puno više mogućnosti za to u matičnoj školi nego u četiri područne škole. Naime, matična škola u Sokolovcu ima školsku knjižnicu i knjižničarku, ali učenici u područnim školama nemaju baš nikakvu literaturu, koja bi im bila dostupna za vrijeme njihovog školovanja i odrastanja, dakle, nemaju jednake mogućnosti kao djeca u matičnoj školi. Samim time uskraćeni su za iste početne uvjete učenja, stvaranja navike čitanja i izbora literature, koje su bitne za daljnje školovanje.
Djeca moraju biti okružena kvalitetnom literaturom da bi se u njima potaknula prirodna dječja znatiželja i potreba za čestim posezanjem za knjigom te stvaranjem navike čitanja. Čitanjem se usvaja tehnika čitanja, kompetencija koja je temelj za usvajanje svih drugih znanja, ključna je za proces cjeloživotnog učenja i preduvjet je za kvalitetno usvajanje svih vrsta pismenosti.
S obzirom na to da smo željeli da sva djeca imaju jednake mogućnosti (a pristup knjigama trebao bi biti uz bok pitkoj vodi i grijanju, čak prije računala - po našem skromnom stručnom mišljenju), bez obzira na to jesu li u matičnoj ili područnoj školi, željeli smo u područnim školama osnovati stacionare tj. kutke za knjige koji bi nudili učenicima i učiteljicama potrebnu literaturu. Izmjenjivanje knjižne građe osigurali smo tako da knjižničarka i nakon službenog završetka akcije koji je 14. 10. 2017. nastavlja u područne škole raznosti bibliocekere u koje stane desetak knjiga za učenike i učitelje različite tematike. Na taj će način i učenici iz područnih škola imati osiguran pristup kvalitetnoj i primjerenoj i za obrazovanje potrebnoj literaturi.
Nataša Karlovčec, školska knjižničarka
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |