TERENSKA NASTAVA ČABRAJI I BREŽANI - Učenje doživljajem
Realizacija Nastavnog plana i programa i za učitelje i za učenike sadrži područje obrazovanja i izazove pristupa učinkovitom učenju i razvijanju svijesti za služenje zajednici te usvajanje znanja, vještina i umijeća praktičnog života.
Na početku školske godine planiramo brojne terenske radove s odredištima prema dobi učenika i mogućnostima realizacije ciljeva nastave.
Roditelji, podučeni prošlim pozitivnim iskustvima takve nastave za djecu, pronalaze mogućnosti da svi učenici sudjeluju, jer će puno naučiti.
Terenska nastava ima obrazovne i višestruke odgojne učinke.
Učenici stječu znanje i uče se ponašati u okolini bitno drugačijoj od njihove, uviđaju drugačiji način života, uče biti odgovorni.
Dobri rezultati nam određuju ciljeve i daljnji pravac rada.
Organizirali smo 22. 10. 2010. terenski rad i učili smo doživljajima uz određena mjesta na kojima smo mogli ostvariti planirane zadaće nastavnog dana.
Posjetili smo seosko gospodarstvo, mlin i grad Križevce.
Došli smo uživati i učiti. U svemu što nas je okruživalo pronalazili smo priliku za istraživanje i učenje. Okruženi ljepotom prirode i ljudskog rada, učenici su samostalno usvajali znanja i rastvorenim očima željeli zadržati svaki djelić u pamćenju. Radili smo u četiri radionice:
- Dan zahvalnosti za plodove Zemlje ( od zrna do kruha ; mlin, krušna peć; domaći kruh - plod vrijednih ruku …)
- Dan jabuka ( stare sorte jabuka, važnost jabuke u zdravoj prehrani; iz bakine smočnice – domaći proizvodi ; jabuka na dan tjera doktora iz kuće van…)
- Sačuvano od zaborava ( rad na realizaciji projektne nastave: od vodenice do mlina; etno - zbirka na seoskom gospodarstvu; stari dio grada i kulturne ustanove…)
- Čitanje pod krošnjom ( rad na otvorenom uz ,,Mjesec hrvatske knjige'' koji je tematski vezan za obilježavanje međunarodne godine biološke raznolikosti.
N eprocjenjiva je sveukupna vrijednost terenske nastave. Osmijeh učenicima nije silazio s usana, željeli su svojim veseljem i radošću uzvratiti ljepoti prirode i životu.
Pored brojnih saznanja i doživljaja, učenici su osobnim radom i zalaganjem učili i stvarali navike druženja, stjecanja prijateljstva, čuvanja prirode, ljubavi prema zavičaju i domovini, kulturnom ophođenju i na zanimljiv i nov način saznali nešto novo i korisno; ugodno i nezaboravno. Uočili su puno. Ono što do tada nisu imali priliku ili nisu stigli u životu.
Doživljajna nastava potvrdila je i na povratku u razred brojne učinke. Najvažniji ciljevi usvajanja znanja ostvareni su terenskom nastavom; aktivno učenje i zadovoljno dijete.
Djeca su uz pjesmu i smijeh, oduševljeni viđenim poručila: ,,Žalosni smo što nastava prekratko traje i tako dan prebrzo završi''
Branka Arambašić
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |