Radionica u 6.a Pisanje po leđima
Autor: Marina Kaselj, 18. 10. 2023.
Radionica Pisanje po leđima provedena je u 6.a razredu s ciljem osvješćivanja učenika kako si često uzimamo slobodu nepromišljeno izražavajući svoje nezadovoljstvo drugima ujedno vrijeđajući te druge oko sebe. Radionica je također trebala omogućiti razvoj empatije i usmjeriti učenike na razvoj samopouzdanja i sigurnosti u sebe.
Ciljevi radionice su bili:
-
Spriječiti pojavu nasilnog ponašanja među djecom u školi radom na primarnoj prevenciji (razvijanjem samopouzdanja učenika i pozitivne slike o sebi, učenjem životnih vještina)
-
Razvijati empatiju i prosocijalno ponašanje te poticati druženje, suradnju i prijateljske odnose među učenicima
-
Informirati učenike i roditelje o vrstama i oblicima nasilja i zlostavljanja te o mogućim mjerama prevencije
-
Podučiti djecu kako ispravno reagirati na nasilje i zaštititi sebe i druge.
Temeljni cilj radionice bio je preko vođenih aktivnosti dovesti učenike do zaključka da se osjećamo moćnije i jače vrjeđajući druge te da je to odraz naše nesigurnosti, nedostatka samopouzdanja te da nam vrijeđanje služi kao paravan da bismo prikrili svoje slabosti i sigurnost u same sebe.
Za ostvarenje navedene radionice bilo je potrebno:
-
petnaestak papira u boji,
-
selotejp traka
-
flomaster za pisanje
Tijek aktivnosti: Učenici su sjeli u krug tako da se mogu zakrenuti jedni prema drugima za 180°, te su prvo lagano i blago masirali leđa susjedu s lijeve i desne strane, zatim grubo šakama su ponovili istu aktivnost. Reakcija učenika na tu aktivnost bila je smijeh i izmicanje jer su neki "škakljivi". Po završetku te aktivnosti, učenici su se vratili u prvotni položaj. Svakome od njih, razrednica je podijelila jedan A4 papir u boji, selotejp traku i flomastere za pisanje. Učenici su trebali svojem prvom susjedu na leđa nalijepiti papir i čekati daljnje upute. Nakon uspješnog pričvršćivanja papira na leđa, učenici su se trebali okrenuti lijevom susjedu i napisati prvu asocijaciju vezanu za osobu ispred sebe na papir na leđima. Nakon toga su se okrenuli desnom susjedu i ponovili istu proceduru. Tada je uslijedilo pitanje od strane razrednika: „Kako se sada osjećaš kada ti netko piše po leđima?“ Na to pitanje su učenici odgovarali pojedinačno u krugu. Po završetku te aktivnosti, učenici su svojem susjedu s desna trebali na leđa napisati što žele promijeniti na osobi ispred sebe (Što želiš promijeniti na drugome ispred sebe?). Isto su trebali ponoviti i na susjedu s lijeva. Nakon te aktivnosti uslijedilo je čitanje sadržaja listića. Svaki učenik je u krugu na glas pročitao sadržaj lista skinutog s leđa. Poneki učenici suodbijali pročitati sadržaj papira. Nakon toga sus uslijedila pitanja kojima se smanjila napetost među učenicima: „Jeste li mislili da je to što ste napisali moglo povrijediti nekoga?“ i „Možemo li se šaliti, a da pritom ne povrijedimo druge? “. To su bila pitanja nad kojima su učenici razmišljali.
Zaključak: Osvijestiti učenike o činjenici kako često neizravnim putem uzimamo preveliku slobodu nepromišljeno izražavajući svoja nezadovoljstva drugima ujedno vređajući te druge oko sebe u potpunosti je ostvaren s pozitivnim rezultatom, no i daljnim aktivnostima i radionicama treba nastavljati raditi na prevenciji vršnjačkog nasilja.
razrednica: Marina Kaselj
« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Sandučić povjerenja za učenike.
Ako imaš problem i trebaš se nekome povjeriti javi se pedagoginji i psihologinji naše škole, poruku možeš poslati na adresu sanducic@os-suhopolje.skole.hr
Ukupno: 1691856
Ovaj mjesec: 2533
Ovaj tjedan: 498
Danas: 23