23. listopada 2013. održala se u cijeloj Hrvatskoj manifestacija "Čitajmo zajedno, čitajmo naglas" s ciljem skretanja pozornosti najšire javnosti na važnost čitanja kao jedne od temeljnih vještina u suvremenom svijetu, ali i popularizacije čitanja kao neizostavnog kulturnog sadržaja koji obogaćuje naš svakidašnji život. J
Riječ je o tradicionalnoj manifestaciji organiziranoj u okviru Europske godine čitanja naglas s ciljem promicanja knjiga i čitanja iz užitka!
Metoda glasnog čitanja ključna je za razvijanje čitateljskih navika i kasniji uspjeh u školi te općenito uspjeh u stjecanju znanja i vještina. Glasno čitanje stavlja knjigu u središte pozornosti pa nam knjiga postaje nešto lijepo, vrijedno i zanimljivo. Djeca, koja od najranije dobi nauče vrijednost knjiga, najčešće postanu vrsni samostalni čitatelji. Isto tako, čitanje na glas pomaže djeci povezati ono što vide, čuju i pročitaju te im omogućuje maštanje o ljudima, mjestima, vremenima i događajima koje nisu upoznali ili doživjeli. Glasno čitanje odraslih djeci proširuje dječji vokabular i proširuje njihovo opće znanje te pomaže u otkrivanju literature koju možda nikada sami ne bi otkrili (poezija, kratke priče… ) Također, glasno čitanje stvara vezu između djeteta i odraslog koji mu čita te im tako osigurava zajedničke teme za razgovor. Govorenje i razgovor pomažu u razvoju vještina čitanja i pisanja. I na kraju, ali ne i manje važno - glasno čitanje je zabavno!
Zato su se u srijedu, 23. listopada 2013., naši prijatelji iz drugih i četvrtih razreda okupili u školskoj knjižnici i glasno se zabavljali!!! Najhrabriji je bio Jan iz 2.a, koji je bez imalo uzrujavanja stupio pred mnogobrojnu publiku i otvorio naše „čitanje na glas“. Slijedili su Karlo, Ivona, Tea i Iva, sve prijatelji iz 2.a.
O starim vrstama satova glasno su čitale Katarina, Marta, Haya, Tina i Renata iz 4.b pa smo i štošta novoga naučili, dok su njihovi frendovi iz razreda (Adriano, Ines, Elena, Sara, Daniela & Tea) predstavili „Šumsku sreću“ i uz to i malo zapjevali.
Ivona iz 2.a čitala je pitalice i tu smo svi zajedno pokazali zavidno poznavanje bajki, što Andersenovih, što braće Grimm. Tea i Elena iz 4.b čitale su nam iz časopisa „Prvi izbor“, iz čitanke je čitala Stela (s prekrasnom frizurom!) iz 2.a, a prvi sat glasnog čitanja zatvorila je Mia iz 2.a pričom o svima nam dragom Profesoru Baltazaru.
Drugi sat glasno su čitali mališani iz 2.e i stari, dobri prijatelji iz 4.d. Nakon knjižničarke, koja je i ovo druženje otvorila (vrlo) glasnim čitanjem Grge Čvarka, nastupio je Carlo iz 4.d svojom pričom o nogometnoj utakmici buba. Jako fora, bravo Carlo! Pridružili su mu se frendovi iz razreda - Leonardo jako lijepom pjesmicom o tati, Andrej pitalicama, Janjica, Roko i Carlo mini igrokazom stripa „Durica“, Sven pričom o sveprisutnom Facebooku, a Petra, Ema i Loredana svojim literarnim radovima.
Društvo iz 2.e malo je pojela trema jer nije lako izići pred učiteljice i „velike“ iz 4. razreda i čitati na glas. No, tremu su „razvalili“ Teo, Adela, Emma i Patrik, koji su bili jaaaako hrabri i „bez pardona“ čitali crtice o Štrumfovima te pjesmice o kruhu i kišobranima.
Manifestaciju "Čitajmo zajedno, čitajmo naglas" zatvorio je Mateo iz 4.d pjesmicom slikovitog naziva - „Obećanje“! Pa smo i obećali jedni drugima da ćemo nastaviti uživati u knjigama i čitanju.
Svakako, moramo zahvaliti Denis, Antoniji, Katarini i Eli, učiteljicama razredne nastave, koje su podržale program, pripremile klince i omogućile održavanje manifestacije "Čitajmo zajedno, čitajmo naglas" i u našoj školskoj knjižnici! Baš smo se dobro zabavili, uz glasno čitanje malo i pjevali te na izuzetno veseo način približili klincima knjigu i čitanje iz užitka!
Jasminka Bertović Pupić, prof.
školska knjižničarka
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |