preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
e-Dnevnik

 

Brojač posjeta
 
1. roditeljski sastanak

                      

Obavijest za roditelje

Danas (18.6.2024.) su kreirane upisnice za djecu koja su obavila upisni postupak i odobren im je upis u školu. Upisnicu vam je sustav e- građani poslao na mail.

 Potrebno je:

  1. Isprintati upisnicu
  2. Potpisati je
  3. Učitati je natrag u sustav e – građani

Kada dobijemo vaše potpise potvrdit ćemo da je upisnica ispravna. Sustav će vam onda opet poslati mail da je dijete upisano.

Za djecu koja još nisu obavila upisni postupak nije kreirana upisnica. To će biti po završetku upisnog postupka.

Upisnice za djecu čiji roditelji su podnijeli zahtjev za upis u školu drugog upisnog područja bit će kreirane nakon rješavanja tih zahtjeva.

Stručna služba škole

Grafomotorika, vizualna percepcija, predčitalačke i matematičke vještine Vijest ima dokument u privitku

Grafomotorika

Grafomotorika se odnosi na sposobnosti i vještine koje su potrebne za pravilno izvođenje pisanih pokreta. Grafomotorika uključuje držanje olovke, usklađenost ruke i oka u pokretu te precizne pokrete prstiju i ruke koji omogućuju pisanje i crtanje.

Predčitalačke vještine

Obuhvaćaju skup vještina koje djeca razvijaju prije nego što nauče čitati. To uključuje razumijevanje priča, prepoznavanje slova i zvukova, poznavanje rime, razvoj rječnika te sposobnost držanja knjige i okretanja stranica.

Predmatematičke vještine

Predmatematičke vještine su osnova za djecu prije nego što počnu učiti formalnu matematiku u školi. Uključuju prepoznavanje brojeva, razumijevanje pojmova poput više/manje, prepoznavanje oblika i obrazaca te osnovne koncepte mjerenja i količine.

Vizualna Percepcija

Vizualna percepcija je sposobnost mozga da objasni i razumije informacije koje primamo putem očiju. To uključuje prepoznavanje oblika, boja, prostora, objekata kao i razlikovanje figura od pozadine te procjenjivanje udaljenosti.

Sve su ove vještine važne u razvoju djeteta jer su povezane s:

1. Pisanjem i čitanjem: Grafomotorika je osnova za razvoj pravilnog pisanja, a pisanje je ključno za uspjeh u školi. Djeca koja imaju dobre grafomotoričke vještine lakše uče čitati i pisati. Predčitalačke vještine stvaraju temelj za uspješno učenje čitanja. Djeca koja razviju ove vještine prije polaska u školu imaju veće šanse da brzo i efikasno nauče čitati. Kroz aktivnosti koje potiču predčitalačke vještine, djeca obogaćuju svoj rječnik, bolje razumiju jezik i razvijaju sposobnost izražavanja. Pomoću vizualne percepcije prepoznaju se slova i riječi što je ključno za razvoj čitalačkih i pisanih vještina. Djeca koja imaju dobro razvijenu vizualnu percepciju lakše uče čitati i pisati.

2. Povezanosti zvuka i slova: Prepoznavanje slova i zvukova, kao i njihovo povezivanje, ključni su koraci u procesu učenja čitanja. Djeca koja su svjesna fonema (zvukova) lakše shvaćaju kako se slova slažu u riječi.

3. Slušanja i razumijevanje: Slušanje priča i razgovor o njima pomažu djeci da razviju vještine razumijevanja, koncentracije i pamćenja, što je važno kada želite nešto upamtiti i naučiti.

4. Koordinacijom i kontrolom: Kroz vježbe grafomotorike, djeca razvijaju bolju usklađenost ruke i oka što im pomaže ne samo u pisanju, već i u drugim svakodnevnim aktivnostima kao što su zakopčavanje dugmadi, vezanje cipela, crtanje, odvrtanje i zavrtanje predmeta, rezanje, valjanje, spremanje i uzimanje predmeta i sl. Vizualna percepcija igra ključnu ulogu u usklađivanje pokreta oka i ruke što je važno za pisanje, crtanje, rezanje škarama i sportske aktivnosti.

5. Samopouzdanjem: Kada dijete postigne uspjeh u grafomotoričkim zadacima, povećava se njegovo samopouzdanje i motivacija za učenje. Djeca postaju sigurnija u svoje sposobnosti jer osjećaju da su uspjela u zadatcima kao što je pravilno držanje olovke i pisanje slova. Zbog toga što se osjećaju dobro i zadovoljno htjet će raditi još takvih zadataka, odnosno stvorit će se motivacija za novim učenjem. Na jednak način kada uspješno savladaju predmatematičke vještine, povećava se njihovo samopouzdanje u vlastite sposobnosti posebno kada se u školi susretnu sa sličnim zadatcima i pojmovima. Ovo samopouzdanje dobiveno u učenju matematike pozitivno utječe na njihov pristup u učenju ostalih predmeta.

6. Pripremom za školu: Mnoge školske aktivnosti kao što su rješavanje matematičkih zadataka, crtanje i geometrija, zahtijevaju dobro razvijenu vizualnu percepciju. Djeca koja su razvila ove vještine uspješnija su u školskim zadacima. Razvijena grafomotorika omogućuje djeci da savladaju zahtjeve školskog okruženja, gdje će se od njih očekivati da brzo i čitko pišu bilješke, domaće zadatke i ispite. Kod djece s razvijenim predčitalačkim vještinama uživanje u knjigama i pričama razvija ljubav prema čitanju te će ona lakše krenuti sa samostalnim istraživanjem i učenjem u školi. Djeca koja su razvila predmatematičke vještine prije polaska u školu bolje su pripremljena za opće zahtjeve školskog okruženja i često postižu bolje rezultate u matematici.

7. Razvojem mozga, logike i rješavanja problema: Aktivnosti koje uključuju grafomotoriku potiču razvoj mozga i povezuju razne dijelove mozga. Kada je mozak povezan na taj način lakše se razvijaju vještine pamćenja, koncentracije, motorike, prepoznavanja i upamćivanja onoga što vidimo i sl. Vizualna percepcija pomaže djeci da analiziraju i razumiju informacije iz okoline, što je preduvjet za rješavanje problema i donošenje odluka. Predmatematičke aktivnosti potiču djecu na rješavanje problema, što je ključna vještina ne samo u matematici, već i u mnogim drugim aspektima života. Kroz aktivnosti koje uključuju brojanje, prepoznavanje obrazaca i rješavanje jednostavnih problema, djeca razvijaju sposobnost logičkog razmišljanja i zaključivanja.

8. Socijalnim i emocionalnim razvojem: Čitanje s roditeljima i razgovor o pričama potiče emocionalnu povezanost i razvija socijalne vještine kao što su empatija i razumijevanje različitih perspektiva. Takva djeca će se lakše 'snalaziti' s vršnjacima pa će lakše moći prilagoditi svoje ponašanje grupi ili razumjeti ponašanje druge djece. Djeca s razvijenim vizualnim percepcijskim vještinama su samostalnija jer se lakše mogu snalaziti kroz prostor, prepoznati opasnosti i pravilno procijeniti situacije.

9. Prepoznavanjem i pamćenjem: Djeca s dobrom vizualnom percepcijom lakše prepoznaju lica, objekte i mjesta, lakše se mogu usmjeriti na detalje što im pomaže u društvenim interakcijama i svakodnevnom životu. Mnogi matematički pojmovi su prisutni u svakodnevnom životu. Razumijevanje pojmova kao što su veličina, oblik i količina pomaže djeci da bolje razumiju svijet oko sebe.

Psihologinja: Tamara Eskić

  :: opširnije :: 


objavio: Milana Jakšić  datum: 6. 6. 2024. 18:15
 


 

Prijevremeni upis, upis u školu drugog područja te privremeno oslobađanje obaveze upisa u 1. razred

 

Roditelji koji žele prijevremeni upis (dijete rođeno od 1.travnja 2018. do 31.prosinca 2018.), upis u školu drugog područja te privremeno oslobađanje obaveze upisa u 1. razred moraju podnijeti Zahtjev Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje.

Obrasce Zahtjeva možete preuzeti na web stranici Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje pod OBRASCI (na dnu stranice). Također ih možete preuzeti niže.

Ispunjene obrasce dostavite na e-poštu: meri.varga@pgz.hr

Molim vas da poštujete rokove podnošenja Zahtjeva:

  • Prijevremeni upis do 31.3.2024.
  • Upis u školu drugog upisnog područja do 31.8.2024.
  • Privremeno oslobađanje obaveze upisa u 1. razred do 31.3.2024.

Važno je razlikovati ODGODU UPISA od PRIVREMENOG OSLOBAĐANJA OBAVEZE UPISA U 1. RAZRED.

Ukoliko roditelji žele ODGODU UPISA prijavljuju dijete za redovan upis, a o odgodi će se odlučivati tijekom upisnog postupka.

PRIVREMENO OSLOBAĐANJE OBAVEZE UPISA U 1. RAZRED može zatražiti roditelj/skrbnik djeteta kojemu je zdravlje teško oštećeno ili sa višestrukim teškoćama u razvoju koji je po posebnim propisima stekao pravo na status roditelja njegovatelja ili je dijete, s obzirom na vrstu, stupanj i težinu oštećenja steklo pravo na skrb izvan vlastite obitelji radi osposobljavanja na samozbrinjavanje u domu socijalne skrbi ili pravo na pomoć i njegu u kući, u okviru kojeg se osigurava pružanje usluga psihosocijalne pomoći.

Jasna Pipinić, prof.

Upisi u 1. razred

UPIS U 1. RAZRED U ŠKOLSKOJ 2024./2025. GODINI

 

Ovogodišnji upisi u prvi razred osnovne škole provodit će se elektroničkim putem, korištenjem Nacionalnog informacijskog sustava upisa u osnovne škole, preko portala e-Građani.

Prijave za redovan upis u 1. razred osnovne škole otvaraju se 22. veljače 2024. godine.

Prijave za upis djece s utvrđenim teškoćama su otvorene već ranije, od 1. veljače 2024. godine do 31. ožujka 2024. godine.

Preko poveznice https://osnovne.e-upisi.hr/ moći ćete podnijeti prijavu za upis svoga djeteta u 1. razred osnovne škole, sve do 31. ožujka 2024. godine.

U sustavu će biti vidljivi opći podaci o djetetu te škola na čijoj se listi školskih obveznika dijete nalazi prema mjestu prebivališta, odnosno boravišta. Odmah po podnošenju prijave moći ćete odabrati mogućnosti koje se nude u dodijeljenoj školi npr. izborne predmete, koji strani jezik se uči, produženi boravak i sl.

Prema potrebi, prilikom podnošenja prijave moći ćete izraziti želju za upis u drugu školu od one kojoj dijete pripada prema upisnom području.

Uz prijavu za redovne upise u 1. razred osnovne škole od 22. veljače 2024. godine do 31. ožujka 2024. godine, roditelji će moći podnijeti i zahtjev za prijevremeni upis u 1. razred osnovne škole kao i za privremeno oslobađanje od upisa u 1. razred osnovne škole. Privremeno oslobađanje od upisa nije isto što i odgoda upisa ( razlika je objašnjena u obrascu za prijavu).

S obzirom da se u sustav za elektroničke upise u osnovne škole ulazi preko portala e-Građani, roditelji koji nemaju vjerodajnice za ulazak u portal moraju se javiti školi kojoj pripadaju prema upisnom području koja će prijavu za upis njihovog djeteta izvršiti umjesto njih.

Za sve ostale informacije, termine testiranja u školi, liječničkih pregleda i laboratorijskih pretraga molimo pratite mrežne stranice škole kojoj dijete pripada prema upisnom području, u rubrici Upisi u 1. razred.

 

Za dodatna pitanja možete se obratiti na mail adresu:
upisi2024.2025viskovo@gmail.com

Pedagoginja: Jasna Pipinić, prof.

 

Tražilica



Kalendar
« Listopad 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Korisni linkovi

Katalog knjižnice

           





preskoči na navigaciju