Prošloga tjedna (26.-30.4.) održane su filmske i animacijske radionice kao dio projekta OTISAK. Radionice su držali suradnici s umjetničke platforme „Bacači sjenki“.
Učenici 6.a razreda s razrednicom Morenom Lalić sudjelovali su u animacijskoj radionici. Za početak su se učenici upoznali s osnovnim pojmovima vezanim uz film, a u nastavku su učenici uživali i učili iz nagrađivanih kratkih animiranih filmova. Idući zadatak bila je priprema ideje za kratki animirani film, uz izradu knjige snimanja. Zatim je uslijedio i najkreativniji zadatak, snimanje vlastitog filma u stop motion tehnici.
Učenici 6.c razreda s ravnateljicom Jasenkom Vajdić bili su sudionici filmske radionice. Nakon upoznavanja i predstavljanja, učenici su s predavačima razgovarali o filmu, što ga sve čini, kako može nastati. Prvi je zadatak bio pogledati film „Avanture male Chihiro“. Nakon analize filma i daljnjeg učenja o kadru, produkciji, postprodukciji, dokumentaciji koja je potrebna za nastanak filma, uslijedio je drugi zadatak izrade vlastitog jednominutnog filma. Učenici su vrlo uspješno odradili zadatak i prikazali zanimljive segmente iz vlastitog života ali i zavidne vještine u stvaranju video sadržaja. Radionice se nastavljaju idući tjedan kada učenike očekuju novi izazovi i zanimljivi zadatci.
U sklopu projekta OTISAK održane su posljednje radionice. Bio je to nastavak filmskih i animacijskih radionica na kojima su učenici stekli nova znanja o teoriji filma i animacije ali i puno praktičnih znanja. Snimalo se na lokacijama oko škole i u školi, a uloge su preuzeli čak i neki od nastavnika. S nestrpljenjem očekujemo premijere filmova na jesen!
U sklopu projekta OTISAK, a s ciljem senzibilizacije učenika s gluhim i nagluhim osobama, u četvrtak i petak (25. i 26. ožujka) održana je radionica hrvatskog znakovnog jezika u organizaciji Saveza gluhih i nagluhih grada Zagreba. U radionici su sudjelovali učenici 6.a razreda s razrednicom Morenom Lalić.
Savez okuplja gluhe i nagluhe osobe, roditelje i hranitelje djece i mladeži oštećena sluha i onih koji uopće nemaju ili imaju ograničenu radnu sposobnost radi unapređivanja društvenog položaja u rješavanju životnih potreba, zaštite njihovih ljudskih prava i jednakih mogućnosti. Također sudjeluje u organizaciji i razvoju svih oblika društvenog života u sustavu brige za gluhe osobe, potiče inkluzivno obrazovanje i zapošljavanje te organizirano djeluje na prevladavanju komunikacijskih barijera koje se javljaju u svakodnevnom životu i radu gluhih i nagluhih osoba i u suradnji s drugim institucijama.
Prvoga dana učenici su naučili što je to znakovni jezik, da nije univerzalan u svijetu, kako pravilno oslovljavati gluhu osobu te su se upoznali s najčešćim preprekama na koje nailaze gluhe osobe. Saznali su kako gluhe osobe „čuju“ kada im netko zvoni na vrata, jutarnji alarm ili bebu koja plače. Također su saznali i kako gluhe osobe komuniciraju sa čujućim osobama koje ne koriste znakovni jezik. Uslijedila je vježba u kojoj su učenici privremeno lišeni sluha pokušali čitati s usana riječi koje su im izgovarali prijatelji iz grupe. Zatim su uvježbali dvoručnu abecedu hrvatskog znakovnog jezika.
Drugi je dan započeo ponavljanjem abecede kroz igru pokvarenog telefona. Nakon zagrijavanja uslijedili su pojmovi poput škola, razred, nastavnik, ravnatelj, osobne i pokazne zamjenice te pozdravi i brojne riječi koje olakšavaju osnovnu komunikaciju. Kako bi utvrdili naučeno, uslijedila je vježba kojom su učenici trebali uključiti učenika privremeno lišenog sluha u dogovor oko zajedničke aktivnosti, odlaska u kino i proslave nove godine.
Učenička znatiželja i želja za usvajanjem novih znanja je nakratko zadovoljena, a usvojena znanja koristit će za međusobnu komunikaciju.
Autor teksta i fotografija: Romana Radišić, asistentica u nastavi i volonterka na projektu
Projekt provodi udruga Roditelji u akciji - Roda u partnerstvu s udrugom Bacači sjenki (Zagreb), PRONI (Osijek), osnovnim školama Popovača, Tin Ujević (Osijek), Nikole Andrića (Vukovar), Žitnjak i Borovje (Zagreb). Program sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske. Stajališta izražena u ovom materijalu isključiva su odgovornost udruge Roditelji u akciji – Roda i ne odražavaju nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske. / Programme is co-financed by the Government Office for Cooperation with NGOs. The views expressed in this material are the sole responsibility of Parents in Action - Roda and do not necessarily reflect the opinion of the Government Office for Cooperation with NGOs
U nastavku radionica u sklopu projekta OTISAK, u četvrtak (25.3.) održana je radionica Brailleovog pisma u kojoj su sudjelovali učenici 6.c razreda i ravnateljica Jasenka Vajdić.
Radionicu su održali djelatnici Hrvatske udruge za školovanje pasa vodiča i mobilitet koja se bavi školovanjem i dodjelom pasa slijepim i drugim osobama s invaliditetom, djeci s teškoćama u razvoju, oboljelima od epilepsije i dijabetesa, gluhim osobama i osobama sa psihičkim oboljenjima i poremećajima. S cilljem unapređenja razvojnih aspekata i djelovanja na terapijske ishode kod djece i odraslih, udruga radi na uključivanja terapijskih pasa u rad stručnjaka odgojno-obrazovnih ustanova, centara za rehabilitaciju, zdravstvenih ustanova i udruga. Također, udruga radi na senzibiliziranju društva u cilju poboljšanja uvjeta integracije osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju u zajednicu.
Učenici su imali priliku upoznati se s pojmovima koji se vežu uz slijepe osobe, kako slijepe i slabovidne osobe (ne) vide, na koji način se kreću i snalaze u prostoru, kako koriste bijeli štap, na koji način komuniciraju u online svijetu i koriste tehnologiju. Zatim je uslijedila vježba kojom su učenici naučili kako pristupiti i pozdraviti slijepe osobe te im pružiti pomoći prilikom kretanja i snalaženja u prometu. U svrhu upoznavanja s Brailleovim pismom, učenici su imali priliku koristiti tablice i šila kojima su pisali svoje ime i ime posebnog, četveronožnog gosta. Za kraj, učenici su imali priliku prošetati učionicom poput slijepih osoba uz pomoć Bluea, psa vodiča. Nakon brojnih odgovorenih pitanja, učenici su radionicu napustili s osmjehom na licu i sretni zbog usvojenih znanja, a posebno zbog druženja s Blue.
Autor teksta i fotografija: Romana Radišić, asistentica u nastavi i volonterka na projektu
Projekt provodi udruga Roditelji u akciji - Roda u partnerstvu s udrugom Bacači sjenki (Zagreb), PRONI (Osijek), osnovnim školama Popovača, Tin Ujević (Osijek), Nikole Andrića (Vukovar), Žitnjak i Borovje (Zagreb). Program sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske. Stajališta izražena u ovom materijalu isključiva su odgovornost udruge Roditelji u akciji – Roda i ne odražavaju nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske. / Programme is co-financed by the Government Office for Cooperation with NGOs. The views expressed in this material are the sole responsibility of Parents in Action - Roda and do not necessarily reflect the opinion of the Government Office for Cooperation with NGOs
U četvrtak 8. listopada održana je Senzibilizacijska radionica za učenike u sklopu projekta OTISAK. Ova iskustvena, senzibilizacijska i psihoedukativna radionica namijenjena je neformalnom obrazovanju učenika viših razreda osnovne škole, a provodila se s učenicima 6. a i 6. c razreda. Cilj radionice je priprema učenika za teme i ciljeve ostalih projektnih aktivnosti koje odabiru prema osobnim afinitetima (filmske radionice na temu socijalne kohezije, radionice animiranog filma na temu socijalne kohezije, radionice hrvatskog znakovnog jezika te radionice Brailleovog pisma). Sudjelovanjem na radionici učenicima je:
- potaknut interes i osobna motivacija za temu socijalne kohezije i njezinu primjenu u svakodnevnom životu lokalne zajednice,
- osviješten položaj i potrebe njihovih vršnjaka koji po jednom ili više kriterija pripadaju tzv. ranjivim skupinama djece i mladih
- osviještena vlastita vulnerabilnost, odnosno aspekti vlastitog psiho-socijalnog statusa koji mogu povećati rizik od socijalne isključenosti, ali i osobne snage
- osnažena socijalna osjetljivost i prosocijalno ponašanje prema pripadnicima rizičnih ili marginaliziranih skupina
- potaknuto altruistično ponašanje i demokratske vrijednosti općenito te
- formirana odgovarajuća grupna dinamika za projektne aktivnosti koje slijede uvodnu radionicu.
Učenici su na radionici sudjelovali kroz individualni rad u skupini, rad u parovima, vođenu diskusiju, studiju slučaja i grupnu psihodramsku igru.
Autorice i voditeljice radionice su Slavica Dević Ivanko i Maja Bošnjak Goleš - diplomiranje psihologinje, integrativne dječje psihoterapeutkinje i edukatorice integrativne dječje psihoterapije te ujedno i voditeljice Centra za psihosocijalnu dobrobit djece i mladih DJEČJA POSLA, Zagreb.
Na kraju radionice učenici su u pismenoj formi evaluirali, slobodnim odgovorima na pitanja kako im je bilo i po čemu će pamtiti radionicu:
„Danas mi je bilo jako zanimljivo. Drago mi je što sam sa razredom uspjela podijeliti nešto o meni, čak i nešto što nisam znala o sebi.”
„Meni je bilo vrlo zanimljivo, poučno i jako smiješno kad smo glumili. Ovu radionicu ću pamtiti po glumi i stvarčici koju smo mogli zadržati.”
„Pamtit ću po lijepim suvenirima. I danas mi je bilo prezabavno.”
„Bilo mi je jako zanimljivo, poučno i uzbudljivo. Ovu radionicu i ovaj dan pamtit ću po igri koju smo igrali u kojoj sam imala ulogu spremčice koja reagira na novu učenicu Anu.”
„Super, lijepo, poučno, zabavno, smiješno!”
„Bilo mi je zabavno. Pamtit ću po zabavi, prijateljstvu i upoznavanju.”
„Meni je baš bilo lijepo i zabavno. Bilo je puno bolje nego što sam očekivala. Naučila sam puno toga.”
„Pamtit ću po Ani i maskiranju u ravnateljicu. Bilo mi je lijepo i zabavno!”
„Bilo mi je super i jako zabavno i najbolje mi je bilo kad smo glumili i ovu radionicu ću pamtiti po svemu ovome što su nam uljepšali dan.”
„Pamtiti ću po lošoj glumi i zabavi.”
„Danas mi je bilo lijepo, pamtit ću ovaj dan po stvarčici koju sam dobila i želim da Ana bude sretna.”
„Danas mi je bilo super! Ovo ću pamtiti po svim smjehovima.”
„Ovaj dan nikada neću zaboraviti. Na ovoj radionici sam puno saznala o djevojčici “Ani”. Ovo ću pamtiti na način da uvijek kada se sjetim “Ane” sjetit ću se ove radionice.”
(Napomena: Ana je izmišljen – zaštićeni identitet za realnu djevojčicu iz naše prakse, čiju smo životnu priču analizirali i nadograđivali odgovarajućim vježbama tijekom radionice.)
Fotografije: Dječja posla
Jačanje kapaciteta za javne kampanje
Učenici Osnovne škole „Tin Ujević“ u suradnji s udrugama Roditelji u akciji - Roda i PRONI u petak (2.10.2020.) održali su radionicu „Jačanje kapaciteta za javne kampanje“ u sklopu projekta OTISAK. Na radionici su učenici uvježbavali i uočavali prepoznavanje problema u zajednici te pokušavali rješavati jedan od njih. Nakon odabira problema koji žele riješiti kampanjom, učenici su imali prilike naučiti što je sve potrebno za planiranje javne kampanje. Stečeno su znanje primijenili na praktičnim zadatcima predviđanja prepreka, planiranja budžeta, osmišljavanja slogana i odabira medija za promoviranje kampanje. U projektu sudjeluju učenici 6.a i 6.c razreda uz vodstvo nastavnice Morene Lalić, ravnateljice Jasenke Vajdić i voditeljice radionice Marije Renić.
Projekt provodi udruga Roditelji u akciji - Roda u partnerstvu s udrugom Bacači sjenki (Zagreb), PRONI (Osijek), osnovnim školama Popovača, Tin Ujević (Osijek), Nikole Andrića (Vukovar), Žitnjak i Borovje (Zagreb). Program sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske. Stajališta izražena u ovom materijalu isključiva su odgovornost udruge Roditelji u akciji – Roda i ne odražavaju nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske. / Programme is co-financed by the Government Office for Cooperation with NGOs. The views expressed in this material are the sole responsibility of Parents in Action - Roda and do not necessarily reflect the opinion of the Government Office for Cooperation with NGOs
« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |