U naredne dvije godine (2020.-2022.) Osnovna škola Visoka, Split ostvaruje svoje prvo školsko partnerstvo u sklopu Erasmus + KA229 projekta pod nazivom SDG-able Schools. U razvoju i pisanju projekta sa glavnim koordinatorom profesorom Corralesom te ostalim članovima nastavnog osoblja iz partner škola sudjelovala je učiteljica engleskog/njemačkog jezika Milena Smoljko. Projekt je pisan u proljeće tijekom nastave na daljinu i pandemije koronavirusa, a obavijest da je projekt odobren škola je primila početkom rujna 2020.
Partner škole u projektu su:
Španjolska (Tenerife) - IES Profesor Martín Miranda - glavni koordinator
Italija - Istituto Comprensivo Ponte u Valtellini
Rumunjska - Scoala Gimnaziala Bethausen
Poljska - Zespol Szkol w Karczmiskach
U nadolazećem periodu se planiraju i mobilnosti učenika i učitelja (5 učenika i 2 učitelja po mobilnosti) u partner zemlje.
Cilj projekta je predstavljanje Globalnih ciljeva održivog razvoja učenicima Škole i lokalnoj zajednici te razvijanje vještina kojima će se povećati učeničko razumijevanje aktualnih problema, kao i razvijanje osjećaja odgovornosti za svijet u kojem živimo i poticanje na aktivno sudjelovanje u društvu na lokalnoj i globalnoj razini.
Ukupna financijska potpora za projekt koji traje 24 mjeseca (s obzirom na pandemiju projekt će biti prolongiran), počevši od 1.9.2020., završno s 31.8.2022. iznosi 163 120,00 eura, od čega bespovratna sredstava dodijeljena OŠ Visoka iznose 29.541,00 eura.
S partner školama surađivat ćemo u sklopu ukupno 5 odbora i to, između ostalog, na područjima obrazovanja, solidarnosti, održivosti, jednakosti i zdravlja.
Osim toga projekt ima za cilj i razvoj osobnoga identiteta, prepoznavanje i poštivanje nacionalne prirodne i kulturne baštine uz istodobno uvažavanje različitosti i drukčijih načina razmišljanja i življenja te integraciju obrazovanja za globalnu odgovornost u školama i partnerskim školama.
Učenici će razlikovati pozitivne i negativne utjecaje čovjeka na prirodu i okoliš, uočiti da u prirodi postoji međudjelovanje i međuovisnost, razmatrati utjecaj korištenja različitih izvora energije na okoliš i ljude, prepoznavati primjere održivoga razvoja i njihovo djelovanje na lokalnu zajednicu, opisivati kako pojedinac djeluje na zaštitu prirodnih resursa.
Razvijat će jezične kompetencije prilikom službenog komuniciranja na engleskom jeziku, solidarnost i empatičnost u odnosu prema ljudima i drugim živim bićima, razlikovati osobnu od opće dobrobiti, prepoznati važnost očuvanja okoliša za opću dobrobit, razmatrati uzroke ugroženosti prirode, objašnjavati povezanost ekonomskih aktivnosti sa stanjem u okolišu i društvu, sudjelovati u aktivnostima koje promiču održivi razvoj u školi, lokalnoj zajednici, državi kao i unutar Europske unije.
Zahvaljujemo se svim partner školama, a posebice profesoru Corralesu iz Španjolske što nas je prepoznao kao ozbiljne i vrijedne partnere. Veliko mu hvala!