Prvi aluminijski vlak na području Europe proizveden u Hrvatskoj
Početkom šezdesetih godina u zagrebačkoj tvornici Janko Gredelj proizveden je prvi aluminijski vlak na području Europe
Godine 1963. su u tvornici Janko Gredelj napravili tri prototipa diesel elektromotornog aluminijskog vlaka serije JŽ 611.
Radilo se o naprednoj konstrukciji koja je izazvala pažnju i svjetske industrije.
Vlakovi su bili predviđeni za prometovanje normalnom širinom kolosijeka (1435 mm) i mogli su postići maksimalnu brzinu od 120 km/h. Za vuču su imali dva diesel motora jedinične snage 400 KS. Dužina vlaka preko odbojnika iznosila je 82,12 metra, dok je širina iznosila 3 metra. Vlak je imao 192 sjedišta, a prometovao je na linijama Zagreb – Zadar i Zagreb – Beograd. Ovi vlakovi su se koristili tek kojih par godina, a u kontekstu uporabe aluminija za izradu karoserije Gredelj je još napravio i tri garniture za uskotračnu prugu Zagreb – Samobor (poznate kao srebrne strijele).
Članak i fotografija preuzeti su s internetskih stranica Tehničkog muzeja Zagreb.
Preuzeto s www.skole.hr
Upisi u 1. razred OŠ Vjenceslava
Novaka u školskoj godini 2024./2025.
Zamolba za upis izvan upisnog
područja
Suglasnot za upotrebu osobnih
podataka
Anketa za izbornu nastavu:
Ispis iz OŠ Vjenceslava Novaka
Aktivnosti u školskoj knjižnici
i izvan nje!
Radno vrijeme školske knjižnice
ponedjeljak, srijeda, petak
9:00 - 15:00
utorak, četvrtak
11:00 - 17:00
Fond školske knjižnice možete pretražiti
i online na poveznici.