« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
„Prava tradicija nije svjedočanstvo o prošloj prošlosti, već živa snaga koja animira i informira sadašnjost“. (Igor Stravinsky)
Već drugu godinu za redom u sklopu programa Ekoškole organizirali smo projektni dan na temu „Užance i faturete našega mista“.
Odlučili smo se za ovu temu koja se temelji na načelima održivog razvoja. Cilj nam je bio osvijestiti našim učenicima na koji smo način povezani s prošlošću zajednice u kojoj živimo.
U kojim smo sve posjetima bili i koje smo sve radionice organizirali, možete vidjeti pod OPŠIRNIJE.
Tekst i slike: Iva Krklec i Dijana Zorić
Naglasak je bio na tradiciji, baštini i starim običajima našeg kraja. Pokušali smo potaknuti naše učenike za postizanje ravnoteže između potrebe za očuvanjem naših osobnih, regionalnih i nacionalnih identiteta te poštivanja tuđih. Naglasili smo važnost aktivnog odnosa prema samome sebi i svijetu koji nas okružuje. Poznavanje i poštivanje tradicije donosi dobrobit na osobnoj razini, ali viši je cilj postizanje dobrobiti na razini zajednice i društva.
Učenici 1.a slušali su tradicionalne pjesme, recitirali su čakavštinu i slikali mediteransko bilje. Učenici 1.b posjetili su Institut za jadranske kulture i melioraciju krša. Učenici 1.c i 1.d igrali su stare igre, učili stare dalmatinske riječi, učili su plesne korake te slikali mornarske majice i lavandu.
Etnografski muzej posjetili su učenici drugih razreda. Učenici 3.a izrađivali su magnete, igrali stare igre te upoznavali Split kroz Oliverove pjesme.
Članovi Kulturno umjetničkog društva Jedinstvo održali su prezentaciju tradicionalnih nošnji u atriju škole. S našim učenicima odigrali staru igru, naravno uz pratnju pjesme i plesa. Također su s učenicima 3.b održali radionicu Splitskog kola.
Učenici 3.c, 3.d i 4.d danima su vrijedno izrađivali ukrase za naš atrij. Trećaši su napravili tradicionalne zobnice, slikali motive dalmatinske čipke i slikovni dalmatinski rječnik. Za veseli “tiramol” dalmatinskih riječi u atriju naše škole zaslužan je 4.d i njihova učiteljica Tomislava Botica.
Ostvarili smo suradnju i s Institutom za oceanografiju i ribarstvo Split. Predavačica Daria Ezgeta Balić održala je zanimljivo predavanje u 3.c.
Učenici 3.d gledali su isječke poznate serije “Velo misto”, a učenici 3.a, 4.a i 4.c organizirali su pravu dječju Alku.
Učenici 4.b i 4.d recitirali su i pjevali, izradili rječnik te crtali crkvicu Svetog Lovre. Centar Skrivena Dalmacija posjetili su učenici 5.a i 5.c. Izrađivali su samostalno sapune, upoznali se sa svojstvima masline i biljaka iz kojih su dobili eterično ulje za sapune, upoznali se s florom i faunom Mediterana i karakteristikama krškog područja, špiljama i prilagodbama živih bića životu u njima npr. u špilji Vranjači. Učenici 5.b i 5.d gledali su poznatu seriju Prosjaci i sinovi, a razred 6.a obrađivao je tradicionalno klapsko pjevanje.
Učenici 6.b, 6.c i 6.d su igrali stare igre; balote, preskakivanje „laštika“, franje, potezanje konopa, skakanje u vrećama, školice… U posjet Pomorskom muzeju bili su učenici sedmih razreda. Učenici osmih razreda sudjelovali su u radionici kućnog kompostiranja otpada, koja se održala u suradnji s udrugom Permakultura, dok se 8.a okušao u “briškuli i trešeti” te su proveli kviz starih riječi.
Zahvaljujemo svim učenicima, učiteljima i vanjskim suradnicima na angažmanu i suradnji. Svojim aktivnostima potvrdili smo staru narodnu mudrost: “Bolje da propadne selo, nego običaji”.