« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Proljetne aktivnosti Eko škole
Dolaskom proljeća probudile su se i eko aktivnosti u našoj školi. Počeli smo prije nekoliko tjedana uređivanjem školskog vrta i sadnjom novih sadnica mirte uz pomoć gospodina Marka Cvrlje iz udruge Permakultura. Učenici 1. c i 1. d kroz poučan razgovor, obradu zemlje i sadnju započeli su proljetne radove. Dalje smo krenuli u sijanje cvjetnica u naš mini vrt. Uživamo u sadnji i zalijevanju naših biljaka. Prošli tjedan smo se donacijom Parkova i nasada opskrbili s još sadnica raznog cvijeća koje će ukrasiti okoliš naše škole, a posebno nas vesele sadnice povrća o kojima će se naši prvaši vrijedno brinuti. Obilježavamo i sve ekološki važne datume prigodnim kreativnim aktivnostima. Također, naše ekopatrole drugih i trećih razreda obilaze školu i bilježe trenutno stanje.
Sve naše aktivnosti možete pogledati u FOTOGALERIJI.
Podsjećamo da smo tijekom travnja realizirali akciju prikupljanja plišanih igračaka za djecu koja se liječe u KBC- u Firule. Kroz dvije donacije malenim odricanjem nasi učenici uljepšali su bolničke dane svojim vršnjacima koji se liječe na dječjem odjelu.
Ovim putem se zahvaljujemo gospođi Boženi Škarici i Lani Borčić koje su podržale i pomogle našu akciju te svim našim učenicima koji su sudjelovali u prikupljanju igračaka.
Veselimo se daljnjim akcijama!
Učiteljice Iva Krklec i Dijana Zorić
„Prava tradicija nije svjedočanstvo o prošloj prošlosti, već živa snaga koja animira i informira sadašnjost“. (Igor Stravinsky)
Već drugu godinu za redom u sklopu programa Ekoškole organizirali smo projektni dan na temu „Užance i faturete našega mista“.
Odlučili smo se za ovu temu koja se temelji na načelima održivog razvoja. Cilj nam je bio osvijestiti našim učenicima na koji smo način povezani s prošlošću zajednice u kojoj živimo.
Naglasak je bio na tradiciji, baštini i starim običajima našeg kraja. Pokušali smo potaknuti naše učenike za postizanje ravnoteže između potrebe za očuvanjem naših osobnih, regionalnih i nacionalnih identiteta te poštivanja tuđih. Naglasili smo važnost aktivnog odnosa prema samome sebi i svijetu koji nas okružuje. Poznavanje i poštivanje tradicije donosi dobrobit na osobnoj razini, ali viši je cilj postizanje dobrobiti na razini zajednice i društva.
Učenici 1.a slušali su tradicionalne pjesme, recitirali su čakavštinu i slikali mediteransko bilje. Učenici 1.b posjetili su Institut za jadranske kulture i melioraciju krša. Učenici 1.c i 1.d igrali su stare igre, učili stare dalmatinske riječi, učili su plesne korake te slikali mornarske majice i lavandu. Etnografski muzej posjetili su učenici drugih razreda. Učenici 3.a izrađivali su magnete, igrali stare igre te upoznavali Split kroz Oliverove pjesme.
Članovi Kulturno umjetničkog društva Jedinstvo održali su prezentaciju tradicionalnih nošnji u atriju škole. S našim učenicima odigrali staru igru, naravno uz pratnju pjesme i plesa. Također su s učenicima 3.b održali radionicu Splitskog kola.
Učenici 3.c, 3.d i 4.d danima su vrijedno izrađivali ukrase za naš atrij. Trećaši su napravili tradicionalne zobnice, slikali motive dalmatinske čipke i slikovni dalmatinski rječnik. Za veseli “tiramol” dalmatinskih riječi u atriju naše škole zaslužan je 4.d i njihova učiteljica Tomislava Botica. Ostvarili smo suradnju i s Institutom za oceanografiju i ribarstvo Split. Predavačica Daria Ezgeta Balić održala je zanimljivo predavanje u 3.c. Učenici 3.d gledali su isječke poznate serije “Velo misto”, a učenici 3.a, 4.a i 4.c organizirali su pravu dječju Alku.
Učenici 4.b i 4.d recitirali su i pjevali, izradili rječnik te crtali crkvicu Svetog Lovre. Centar Skrivena Dalmacija posjetili su učenici 5.a i 5.c. Izrađivali su samostalno sapune, upoznali se sa svojstvima masline i biljaka iz kojih su dobili eterično ulje za sapune, upoznali se s florom i faunom Mediterana i karakteristikama krškog područja, špiljama i prilagodbama živih bića životu u njima npr. u špilji Vranjači. Učenici 5.b i 5.d gledali su poznatu seriju Prosjaci i sinovi, a razred 6.a obrađivao je tradicionalno klapsko pjevanje.
Učenici 6.b, 6.c i 6.d su igrali stare igre; balote, preskakivanje „laštika“, franje, potezanje konopa, skakanje u vrećama, školice… U posjet Pomorskom muzeju bili su učenici sedmih razreda. Učenici osmih razreda sudjelovali su u radionici kućnog kompostiranja otpada, koja se održala u suradnji s udrugom Permakultura, dok se 8.a okušao u “briškuli i trešeti” te su proveli kviz starih riječi.
Zahvaljujemo svim učenicima, učiteljima i vanjskim suradnicima na angažmanu i suradnji. Svojim aktivnostima potvrdili smo staru narodnu mudrost: “Bolje da propadne selo, nego običaji”.
"Ne nasljeđujemo Zemlju od svojih predaka; posuđujemo je od svoje djece."
Indijanska izreka
___________________________________________________________________________________________________________________________
U sklopu projekta Eko škole, održali smo projektni dan na temu More. More je vječna inspiracija brojnim umjetnicima, te je od velike važnosti za naš grad, stoga smo mu odlučili odati počast aktivnostima ovog projektnog dana.
Članovi Eko odbora odabrali su temu More, što je usvojeno na redovnoj sjednici Učiteljskog vijeća. Svi učitelji osmislili su tri školska sata na zadanu temu te različite aktivnosti, radionice i predavanja. Svoj projektni dan smo prezentirali i na portalu škole.hr.
Učenici 3.c, 3.d i 4.c sa svojim učiteljicama te učenici viših razreda pod vodstvom učiteljice Ivone Mustapić-Jelavić, izrađivali su naš „Morski atrij“.
Učenici 1.a, 1.b i 1.c sa svojim učiteljicama uživali su u morskoj knjižnici, slikali su kao Vasko Lipovac. Izložili su svoje radove u atriju škole te pogledali zanimljive dokumentarne filmove u atriju.
Učenici 1.d i 4.b sa svojim učiteljicama organizirali su posjet Saše Jocića, trenera jedriličarskog kluba Mornar. Na pravoj jedrilici upoznali su se s njezinim dijelovima te su imali priliku isprobati jedrilicu. Vezivali su razne vrste mornarskih čvorova.
Učenici drugih razreda posjetili su Hrvatski pomorski muzej. Slušali su o moru, amforama, jedrenjacima, podmornicama, te odorama i uniformama koje su se nekada nosile na brodovima. Njihovu pažnju najviše su zaokupile zbirke oružja i ribarstva te edukativna radionica RibOlovka.
Knjižničarka Jelena Poljak je s učenicima 3.a i 3.b održala radionicu izrade recikliranog papira. Pripreme su započele nekoliko dana prije same radionice. Usitnjeni, namočeni papir učenici su izmiješali kako bi dobili jednoličnu smjesu. Dodali su plavu boju te su tanko razvaljali kako bi dobili papir za pisanje i crtanje. Papir će se nakon sušenja upotrijebiti za izradu veselih knjižnih straničnika s porukama mira koji će se darovati jednoj školi u Sloveniji.
Profesorica Daria Ezgeta Balić s Instituta za oceanografiju i ribarstvo je održala predavanje na temu Život u moru za 3.c i 3.d . Nakon predavanja uslijedio je praktični dio, tijekom kojeg su učenici pod mikroskopom promatrali morske alge i planktone te su mogli vidjeti različite vrste školjkaša.
Učenici su se također likovno izražavali prikazujući ono što bi oni željeli istraživati u moru. Ovo predavanje dio je većeg projekta Blue-connect kojem je cilj približiti znanost djeci i mladima.
Učenici 1.d upoznali su zanimljivog stanovnika podmorja – hobotnicu. Kroz igru Pogodi tko sam te slikovne kartice saznali su neobične karakteristike poznatog mekušca. Na likovnoj radionici su u parovima izrađivali hobotnice od kolaža, a zatim grupnim radom od sakupljenih plastičnih čepova stvorili razrednu ljubimicu – Gospođicu Hobu.
Učenici 4.d i 5.d razreda sudjelovali su na predavanju i radionici pod temom Plastika u moru, Prirodoslovno-matematičkog fakulteta. Raznim primjerima otpada u moru i samog procesa na koji način otpad završi u moru osvijestili su kako nastaje taj veliki problem i na koji ga način umanjiti i riješiti. Učenici su oduševljeno pristupili novim spoznajama o moru kao i o morskom svijetu, od ježinaca koji su čistači morskog dna do veeeelikih morskih riba. Nakon predavanja učenici su sudjelovali u radionici recikliranja te na samom kraju radionice izradili naljepnice za „EE OTPAD“ kojeg su naposljetku ponijeli u svoju učionicu.
Učenici šestih i osmih razreda posjetili su Institut za jadranske kulture i melioraciju krša. Upoznali su znanstvenike s Instituta, laboratorije i nasade.
Učenici 7.b i 7.c su sudjelovali na predavanju Hrvatskog crvenog križa, u suradnji s Nelom Sikiricom, dok su učenici 5.b i 7.a sudjelovali na predavanju i radionici pod temom Fizika u moru, Prirodoslovno-matematičkog fakulteta.
4.a, 4.c, 5.a u atriju naše škole odslušali su zanimljivo predavanje Branimira Jukića „Zašto je naše more posebno?“
Naš morski dan je bio drugačiji, puno smo naučili, a usto smo se i zabavili.
More
Od plavog mora
do velikih gora,
naše Jadransko more slavno
oduvijek je slano.
Malena ribice
što u moru plivaš,
malena ribice
zašto se pred dječicom skrivaš?
U našem moru razna bića žive,
našem se moru turisti dive.
Jadransko more baš si mi drago,
ti si naše najveće blago.
Filipa B. (4.c)
Pripremile Dijana Zorić i Iva Krklec