« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Ekogrupa pod vodstvom učiteljice Nele Sikirice je ovaj utorak, 10.listopada, posjetila izletište Jadro-park koje je nedavno otvorilo svoja vrata posjetiteljima te donijelo mnoštvo novih, edukativnih i zabavnih sadržaja.
Park izletište Jadro je dijelom smješten na posebnom ihtiološkom rezervatu te je pogodan za podučavanje, učenje, istraživanje ali i rekreaciju. Uvedeni su sadržaju kojima se predstavlja prirodna i povijesna baština ovog područja s posebnim naglaskom na proučavanje mekousne pastrve.
Kako su učenici sedmih razreda uključeni u Ekogrupu proveli dan na biseru ovog područja, možete vidjeti pod OPŠIRNIJE.
Tekst i slike Nela Sikirica i Branka Grbeša
Odmah pri dolasku u Jadro izletište dočekali su nas ljubazni edukatori i vodiči te smo najprije odgledali edukativni film o prirodnom, povijesnom i kulturnom značenju ovog područja. Tu smo se upoznali s mekousnom pastrvom, saznali koliko je posebna, koja su joj obilježja i sl. Edukatori su nas upoznali i s mrjestilištem ove endemske vrste u cilju obnove zdrave populacije i sprječavanja daljnjeg izumiranja i ugroženosti.
Nakon ogledanog filma prošetali smo se parkom te kroz poučnu stazu koja sadrži deset platformi znanja imali priliku vidjeti sve ono što smo odgledali u filmu: ihtiološki rezervat, vegetacija, arhitektura, životinjski svijet, industrija u Solinu, izvor Jadra, antički i starohrvatski Solin i dr.
Nakon odrađene nastave učenici su imali slobodno vrijeme, a nakon toga radionicu gdje su učenici proveli terensko istraživanje.
Edukatori i učiteljica Nela su s njima ponovili dijelove biljke te naučili osnovna obilježja životinjskih vrsta koje obitavaju u i oko Jadra. Za kraj su još terenskim istraživanjem utvrdili temperu vode i tla, brzinu vode, udio klora u njoj i broj jedinki biljnog i životinjskog svijeta koje obitavaju na uzetim uzorcima.
Kroz ovaj kratak izlet naša Ekogrupa imala je jedinstvenu priliku povezati sadržaje biologije, kemije, povijesti i geografije s realnom stvarnošću dokazujući još jednom da je ovakav tip učenja u kombinaciji s boravkom u prirodi najbolji za sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa.
Nakon što su se dojmovi s izleta slegli, učenici 7.b su naučeno prenijeli na pano ali ovaj puta na engleskom jeziku. Tako su dodatno povezali nastavne sadržaje iz biologije i proširili svoj vokabular i znanje iz engleskog jezika. Zajedno sa učiteljicom nabrojali su dijelove biljke i opisali njihove funkcije te izdvojili najvažnije informacije o mekousnoj pastrvi Solinki.