« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Dobrodošli na mrežne stranice školske knjižnice!
Radno vrijeme knjižnice:
Ponedjeljak, četvrtak - jutro
Utorak, srijeda - popodne
Petak - smjena B
Mediteranski festival knjige - MFK, projekt je promocije autora i čitanja uz sajamsku prodaju knjiga. Pozivamo sve djelatnike, učenike i roditelje da posjete 7. po redu festival u vremenu od 25. do 29. rujna na Gripama. Ove godine festival u ponudi ima pregršt knjiga po promotivnim sajamskim cijenama, sjajne goste i susrete s autorima, te mnoštvo edukativnih i kreativnih radionica za djecu i mlade.
Priveli smo kraju još jedan ovogodišnji projekt, Naša mala knjižnica. Što smo sve radili i čime smo se bavili tijekom realizacije ovog zanimljivog i zabavnog projekta, možete pogledati u VIDEU.
U videu dolje pogledajte kako smo proslavili Dan škole. Zahvaljujemo se svim učiteljima, učenicima, roditeljima i drugim suradnicima što su sudjelovali u našem Danu te ga učinili nezaboravnim!
Polako se bližimo kraju našeg projekta Čitajmo zajedno, čitajmo na glas! Naše zadnje književno djelo bila je slikovnica hrvatske književnice Ines Marcijuš Kruljac, Divlja svinja ide na more. Ova pomalo neobična i zabavna slikovnica u sebi nosi važnu pouku, a to je da bez obzira na čuđenje okoline moramo biti hrabri i slijediti svoje snove.
Učenici 2.a, 2.b i 3.c su najprije jedni drugima čitali na glas, zatim su razgovarali i kritički prosuđivali o djelu te su naposljetku likovno izrazili kako se osjećaju u vezi s pročitanim.
Više pod OPŠIRNIJE.
Primičemo se kraju našeg projekta Ibis grafike, Naša mala knjižnica. Ovaj put smo s učenicima čitali slikovnicu makedonskog ilustratora Vane Kosturanova, čovjeka koji većinu svojeg vremena provodi nešto izmišljajući.
U ovom slučaju zamislio je i izradio predivnu autorsku slikovnicu Djevojčica i grad, priču koja nas vraća u djetinjstvo. Djevojčica iz priče živi u sasvim običnom, sivom, užurbanom gradu bez boja. Jednog dana odluči krenuti u avanturu te se uputi prema obližnjoj šumi ne znajući na koje sve opasnosti može naići.
Više pod OPŠIRNIJE.
Dana 2. svibnja 2024. godine, u prostorijama Knjižnice Trstenik, održano je svečano otvorenje preuređenog Odjela za djecu i mlade, koje je između ostaloga bilo popraćeno i nastupom učenika naše škole.
Knjižnica Trstenik je iznimno važna za OŠ Žnjan-Pazdigrad zato što gravitira našem upisnom području te je dodatna potpora fondu naše knjižnice.
Na svečanom otvaranju sudjelovali su učenici četvrtih razreda, 4.b i 4.d, pod vodstvom svojih mentorica, učiteljica Tomislave Botice i Natalije Trogrlić, uz suradnju knjižničarke Jelene.
Više pod OPŠIRNIJE
U sklopu cjelogodišnjih projekata Čitajmo zajedno i NMK, a s ciljem obilježavanja manifestacije Noć knjige, naša škola ugostila je istaknutu učiteljicu razredne nastave i spisateljicu, gospođu Irenu Ivetić. Književni susret, koji je organizirala učiteljica Ana Domazet i školska knjižničarka u suradnji s nakladničkom kućom Alfa, bio je iznimno inspirativan događaj za učenike 1.a, 2.a, 2.b i 3.b razreda.
Irena Ivetić, autorica zbirke pjesama Recept za radost te zbirke kratkih priča Mama, kupi mi konja!, oduševila je učenike svojim prisustvom i pričama.
Više pod OPŠIRNIJE.
Noć knjige, nacionalna manifestacija koja u središte svojeg interesa stavlja djela, njihove tvorce i čitatelje, održat će se 23. travnja u povodu Svjetskog dana knjige i autorskih prava i Dana hrvatske knjige.
Ovogodišnja tema pod nazivom Kad je prizma kataklizma: knjige za izazovna vremena propituje na koji se način nosimo s vremenima opterećenim kataklizmičkim scenarijima (ratovi, društvene i financijske krize, nepovoljan utjecaj klimatskih promjena) i kako nam u tome knjige mogu pomoći.
Svečano otvorenje Noći knjige zakazano je za utorak 23. travnja u 12 sati u NSK kada će bit predstavljeni rezultati najnovijeg istraživanja čitalačkih navika u Hrvatskoj.
U 2024. godini brojimo istaknute obljetnice koje mogu poslužiti kao poticaj za osmišljavanje i pripremu događanja. To su 500. obljetnica smrti Marka Marulića, 150. obljetnica rođenja Ivane Brlić-Mažuranić te 100. obljetnica smrti Franza Kafke. I kultni roman Gospodar prstenova J. R. R. Tolkiena u 2024. godini obilježava 70 godina od prvog objavljivanja.
U našoj školi smo u sklopu ove važne manifestacije organizirali književni susret s autoricom i učiteljicom Irenom Ivetić. Susret će se odvijati u ugodnoj atmosferi naše školske knjižnice, 26. travnja s početkom u 14,00. Veselimo se druženju!
Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, koji se u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja provodi svake godine u proljeće, od 2018.
Cilj projekta je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti i osigurati što većem broju građana, posebice djece i mladih, prilike za učenje o medijima te pružiti podršku nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje.
Radionicu i predavanje na temu Prekomjerno korištenje interneta – istina ili mit? održala je u 8.b razredu školska knjižničarka.
Nakon odslušanog predavanja otvorena je rasprava na temu jesu li mladi sve više ovisni o internetu? Učenici su došli do zaključka da ponekad znaju pretjerati s korištenjem sadržaja na internetu, pogotovo društvenih mreža i online videoigara ali se slažu je internet neophodan u današnjem svijetu. Na kraju su došli do zaključka da umjereno i odgovorno korištenje interneta treba biti prioritet te da najbolje rješenje uravnotežiti boravak u realnom i virtualnom okruženju.
U nastavku donosimo poveznicu na samotest za učenike Jeste li ovisni o internetu? Riječ je o kvizu za testiranje ovisnosti o internetu koji je pripremilo Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu koji za cilj ima pomoći učenicima u procjeni svojih navika korištenja interneta.
U sklopu projekta Čitajmo zajedno, čitajmo na glas učenici 2. a, 2. b i 3.b su se upoznali s još dva naslova. Ovaj mjesec smo zajedno čitali Superglistu autorice Julie Donaldson i Najgoru djecu na svijetu uvijek smiješnog i zabavnog Davida Walliamsa.
U obje priče radnju nose poprilično neobični glavni likovi koji svojim osobinama podsjećaju na najbolje ali i najgore ljudske osobine. Superglista i Tri terora, glavni junaci ovih priča su imali za cilj osvijestiti učenicima da postoje dobre i loše osobine i pojave u društvu. Učenici su kroz razgovor i raspravu došli do saznanja da moraju poštivati tuđe ali i svoje potrebe te jačati svijest o postojanju negativnih pojava u društvu.
Nakon toga smo se zajedno nasmijali i zabavili na likovnoj radionici gdje su učenici na papir prenijeli svoj doživljaj glavnih likova.
Fotografije i radove s radionice možete pogledati pod OPŠIRNIJE
U sklopu međunarodnog projekta Ibis grafike, Naša mala knjižnica kojeg vodi naša knjižničarka, a sudjeluje 1. a s učiteljicom Anom Domazet, obradili smo još jednu slikovnicu.
Riječ je o zabavnoj i neobičnoj slikovnici talijanskog autora Alberta Lota, Uhvatio sam gnoma.
Više pod OPŠIRNIJE.
Međunarodni dan dječje knjige obilježava se svake godine da bi se istaknula važnost dječje knjige te potaknula i razvila ljubav prema čitanju. Kao datum obilježavanja izabran je rođendan Hansa Christiana Andersena - 2. travnja.
Svake godine jedna od nacionalnih sekcija IBBY-ja (International Board on Books for Young People) ima priliku biti pokrovitelj Međunarodnog dana dječje knjige. Ovogodišnju Poruku djeci svijeta napisala je autorica Margarita Engle, a plakat je ilustrirao Roger Mello.
Više pod OPŠIRNIJE.
Završili smo još jedan Bookmark Exchange Project. Ove godine partner škola nam je bila Prva osnovna škola iz grada Siemiatycze na sjeveroistoku Poljske.
Bookmark Exchange Project je nastao s ciljem razmjene straničnika među djecom školskog uzrasta, a svrha mu je poticanje čitanja i promocija kulture knjiga i knjižnica. Uz sve navedeno projekt se izvodi na međunarodnoj razini, a često rezultira i razmjenom različitih iskustava između partner škola kao i sklapanjem novih prijateljstava.
Ove godine u projektu su sudjelovali učenici 4.b s učiteljicom Natalijom i knjižničarkom te su se kroz niz radionica upoznali s Poljskom, njezinim osnovnoškolskim obrazovanjem te našim partnerima, Prvom osnovnom školom u Siemiatycze. Tema ovogodišnjeg Bookmark Exchange Projecta je bila knjižnica, moje sretno mjesto pa su učenici straničnike ukrasili motivima knjižnice i knjiga. Zauzvrat smo dobili jednako lijepe i vesele straničnike od svojih prijatelja iz Poljske.
Fotografije pod OPŠIRNIJE.
Obradili smo još jednu slikovnicu s našim 1.a u sklopu projekta Naša mala knjižnica. Riječ je o slikovnici litavske spisateljice Audre Baranauskaite Zvonko. Slikovnicu je ilustrirala Lina Itagaki, a prevela Mirjana Bračko. Ovo je priča o neobičnom dječaku Zvonku koji nekad ne vidi ili ne čuje. Ove dvije stvari se nikad ne događaju istodobno pa Zvonko mora pronaći način kako funkcionirati u neobičnim svakodnevicama.
Slikovnica se čita s dvije strane, što znači da ju je ponekad potrebno okrenuti naopako. S jedne strana Zvonko ne vidi, ali čuje, a s druge strane situacija je obrnuta. Kako bismo što bolje spoznali Zvonkovo neobično stanje, najprije smo naučili sve o osjetilima. Zatim smo se s našom knjižničarkom igrali igre prepoznavanja dodirom. Svako od nas je pokušao opipom prepoznati predmet koji smo držali u rukama dok su nam oči bile prekrivene. Osim što smo se dobro nasmijali i zabavili shvatili smo da kad nam jedno od osjetila ne funkcionira druga se pojačavaju i pokušavaju ga nadoknaditi.
Fotografije pod OPŠIRNIJE
Odradili smo još jednu terensku nastavu u Gorskom Kotaru. Naš projekt Vlakom u snijegu smo ovaj put realizirali kroz proljeće budući da nas je pri dolasku u dvorac Stara Sušica dočekala priroda koja se budi. S učenicima 3.a i 3.b, učiteljicama Nikolinom, Danielom i knjižničarkom uživali smo u već poznatom okruženju i sadržajima. Međutim, ovaj put smo imali priliku vidjeti veliku šumu okupanu proljetnicama i uživati u prirodi koja se budi iz dugog zimskog sna. Podsjetili smo se pozitivnog i negativnog čovjekovog utjecaja na nju te zaključili da je ipak svima u interesu da ovaj netaknuti dragulj sačuvamo za buduće generacije.
Posjetili smo Muzej velikih zvijeri i naučili koju je zvijer najlakše, a koju najteže uhvatiti; naučili smo što su sve ljudi nekad davno koristili u svakidašnjem životu kroz Zavičajnu zbirku starih stvari smještenoj u područnoj školi u Staroj Sušici; održali nekoliko nastavnih satova u prirodi učeći kako se orijentirati u prostoru, koje su karakteristike gorskog kraja te život ljudi u gorskom kraju; bili u razgledu Popovićevog mlina te se družili s jelenima na Japlenškom vrhu.
Naši učenici su uz sve navedeno, imali priliku sudjelovati u brojnim društvenim i sportskim aktivnostima. Proveli smo tako natjecanja u nogometu, graničaru, limbu i talentu showu. Naravno, moramo spomenuti i Ogulin kojeg smo posjetili na povratku te doznali više o legendi o mladoj djevojci Đuli, Đulinom ponoru, Ivani Brlić Mažuranić te vojnoj utvrdi Frankopana.
Još smo jednom dokazali da je učenje iz bliske stvarnosti najbolji oblik učenja te da je odgojna komponenta koju sa sobom nosi ovaj projekt zaista nešto čime se možemo ponositi i na čemu ćemo i u budućnosti raditi.
Sve naše doživljaje možete vidjeti u FOTOGALERIJI.
Još jednom smo posjetili Staru Sušicu i proveli školu u prirodi s našim trećašima. Učenici 3. c i 3. d sa svojim učiteljicama, pedagoginjom i knjižničarkom opet su se vratili u planinarski dom, dvorac Stara Sušica gdje smo u sklopu projekta Vlakom u snijegu, proveli četiri, odnosno pet predivnih dana. Ovim projektom već treću godinu za redom pokušavamo usvojiti znanja na poseban način istražujući gorski zavičaj. Naši učenici iz prve ruke uviđaju važnost suživota čovjeka i prirode te usvajaju osnovne spoznaje o prirodi. Osim spomenutog, naši trećaši su unaprijedili svoje socijalne vještine i zbližili se jedni s drugima i svojom razrednom zajednicom.
Od 16. do 20. siječnja imali smo priliku upoznati se s velikim zvijerima Gorskog Kotara kroz posjet Muzeju velikih zvijeri i radionicama; naučili nešto o povijesti prvog električnog mlina na ovim prostorima posjetom Popovićevu mlinu; vidjeli prave jelene u Parku jelena te naučili klizati na poznatom klizalištu u Delnicama. Osim svega navedenoga, svi zajedno smo uživali u netaknutoj prirodi, a ono što nas je posebno veselilo je bila ogromna količina snijega koja je pala zadnji dan našeg boravka zbog čega smo u konačnici morali i produžiti svoj ostanak. Ne možemo reći da je ikome od nas to posebno teško palo, budući da smo se upravo tada mogli veseliti svim zimskim radostima: zajedno smo se sanjkali, grudali i igrali na snijegu.
Sutra smo na povratku kući posjetili Ogulin, rodni grad Ivane Brlić Mažuranić, obavili neizostavnu kupnju u jednom trgovačkom centru te se vlakom uputili za Split.
Na kraju smo se svi sretni i zadovoljni vratili kući znajući da smo bogatiji za još jedno neopisivo životno iskustvo.
Naše iskustvo možete pogledati u FOTOGALERIJI.
I ove godine smo ugostili male vrtićance u svojoj školi. Djeca iz DV Smokvica su posjetili našu školu u sklopu vrtićkog projekta na temelju kojeg se djeca najmlađe dobi upoznaju s različitim vrstama institucija u gradu Splitu.
DV Smokvica se nalazi svega par minuta hoda od Osnovne škole Žnjan-Pazdigrad i velik broj njegovih mališana su upravo naši budući učenici pa smo ih najprije uveli u razrede da vide kako izgleda jedan školski dan. Zatim smo se spustili u veliku dvoranu gdje su nam učenici 6. razreda demonstrirali plesne korake koje uče u sklopu Tjelesne i zdravstvene kulture. Za vrijeme velikog odmora uživali su u loptanju i igrama u dvorani, a zatim smo se vratili obilasku škole. Posjetili smo atrij i blagovaonicu te se upoznali s kuharicama. Obilazak smo završili posjetom knjižnici gdje smo se kratko podružili i uživali u slikovnici „Moja baka“ Jana Kindera.
Budući da naša škola rado surađuje s lokalnom zajednicom, naše male vrtićance željno očekujemo i iduće godine, a do tada im želimo ugodno i veselo druženje!
U sklopu projekta Čitajmo zajedno, čitajmo na glas, zadnje djelo kojem smo se posvetili u ovom polugodištu, bio je Orašar. Slikovnica napravljena prema priči E.T.A. Hoffmanna u izdanju Mozaik knjige, lijepa je božićna priča o djevojčici Klari i njezinoj omiljenoj igrački, drvenom drobilu za orahe.
Učenici 2. a i b te 3.b su se udobno smjestili u našoj školskoj knjižnici, gdje smo u prvom redu izveli nekoliko vježbi gdje smo se prisjetili tradicionalnog božićnog slavlja kroz različite zvukove i mirise. Nakon toga je uslijedila radionica čitanja na glas uz opuštajuću glazbu i bogate ilustracije iz slikovnice. Radionicu smo zaokružili gledanjem jednog od najupečatljivijih dijelova originalnog baleta Orašar, plesa Šećerne vile nakon čega smo uspjeli i usporediti taj dio iz slikovnice i baleta.
Naši učenici su uživali u opuštenoj atmosferi i aktivnostima kojima smo ih potaknuli da čitaju jedni drugima ali i sami se opuštaju uz dobru knjigu!
Fotografije pod Opširnije.
I ove godine sudjelujemo u međunarodnom projektu Ibis grafike, Naša mala knjižnica. Projekt je usmjeren na promicanje čitanja među učenicima te im nudi knjige koje zaokupljaju pažnju cjelokupnim sadržajem, kako tekstom i ilustracijama, tako i izvantekstualnim elementima koji izravno utječu na stvaranje vlastitog čitalačkog doživljaja.
Što smo sve radili do sada pogledajte pod OPŠIRNIJE.
I ove godine na dan Sv. Ambrozija, zaštitnika pčela i pčelara, učenicima prvih razreda smo održali radionicu o važnosti marljivih pčelica te naučili kako med nastaje i zašto je toliko ukusan.
Školski medni dan s hrvatskih pčelinjaka održan je prvi puta 7. prosinca 2018. godine i polučio je veliki interes javnosti te veliko zadovoljstvo svih koji su sudjelovali u njemu, a posebice učenika prvih razreda osnovnih škola.
Glavni ciljevi ovog Programa su podizanje razine znanja o važnosti meda te educiranje učenika o važnosti pčelarstva kao i podizanje svijesti djece o potrebi konzumacije lokalnih poljoprivrednih proizvoda.
Danas su naši prvašići uživali u radionicama koje je za njih održala knjižničarka nakon kojih su na dar dobili med zapakiran u nacionalnu staklenku s oznakom Med hrvatskih pčelinjaka te edukativnu slikovnicu o pčelici Jelici.
Fotografije pod OPŠIRNIJE.
U našu knjižnicu su stigli novi naslovi. Među njima i novi lektirni naslovi poput Čarobnjaka iz Oza, novo izdanje Priča iz davnine i Žabeceda. Pozivamo sve korisnike da nas posjete i uživaju u novim pustolovinama Čovpsa, Billia, Peanut Jonesa, Bakesur, Tie, Grete, Luke i ostalih veselih likova.
Kroz projekt Čitajmo zajedno, čitajmo na glas nastojimo učenike potaknuti na čitanje kroz različite aktivnosti koje razvijaju interes za knjigu. Ovaj mjesec čitali smo Kornjačicu i more, autorica Becky Davies i Jennie Poh. Priča je to o kornjačici koja uživa u oceanu sve dok mu plastika i zagađenje ne zaprijete.
Naši učenici su nakon odslušane priče, oslikali različite stanovnike mora i oceana nakon čega su u grupnom radu osmislili kratke i nadasve jednostavne dijaloge između njih. Kroz priču i razgovor pokušali su se staviti u poziciju malene kornjačice te su se svi skupa složili da je more jedno od najvećih bogatstava prirode što zbog silnog i jedinstvenog života u njemu, što zbog ukusne hrane koju nam daje te zbog užitka koje nam pruža ljeti dok se u njom kupamo i uživamo!
Fotografije pod OPŠIRNIJE.
I ove godine smo nastavili suradnju s Hrvatskom gospodarskom komorom – Županijskom komorom Split koji su 6. studenog 2023. organizirali posjet učenika osmih razreda OŠ Žnjan-Pazdigrad hotelima Plaža u Dućama i Omišu. Ovaj posjet je zadnji u nizu od posjeta učenika sektorskim tvrtkama pod nazivom 'Posjeti tvrtku - upiši struku'.
Više pod OPŠIRNIJE.
Anita Dujela i Jelena Poljak
Mjesec hrvatske knjige u našoj školi smo već tradicionalno započeli s radionicama „Dobrodošli u školsku knjižnicu!“ za prve razrede u sklopu programa knjižnično-informacijskog opismenjavanja. Naši mali prvašići su po prvi put upoznali svoju školsku knjižnicu, istražili njezin prostor i građu te postali njezini članovi koji svoje vrijeme rado provode u knjižnici.
Ove godine u sklopu Mjeseca hrvatske knjige posebnu smo pozornost posvetili ukazivanju na važnost prevoditelja na putu „Od autora do čitatelja“. S našim trećašima smo se kroz niz radionica upoznali s glavnim sudionicima u procesu nastajanja knjige. Posebno smo se osvrnuli na prevoditelje te zaključili da mnogi od naših najboljih autora dječje književnosti poput Ivane Brlić Mažuranić i Mate Lovraka, ne bi bili upola poznati u svjetskoj književnosti da nije prevoditelja. Zahvaljujući njima, djeca diljem svijeta mogu uživati u pustolovinama Regoča, Kosjenke, Ljubana, Drage, Pere i mnogih drugih.
Kroz ovaj važan mjesec započeli smo i s projektom „Čitajmo zajedno, čitajmo na glas!“ namijenjen učenicima 2.a i b razreda te 3.b razreda gdje nam je cilj kroz čitanje na glas razvijati interes za književna djela i sudjelovati u različitim aktivnostima za poticanje čitanja. Svoju pustolovinu smo započeli slikovnicom Dječak koji je propustio trenutak te se usput podsjetili koliko je važno umjereno provoditi vrijeme u virtualnom svijetu ali je naposljetku ipak ljepše i važnije uživati u društvu prijatelja i obitelji.
Mjesec hrvatske knjige ove godine je svečano otvoren u Vinkovcima, 16. listopada gdje se u srpnju otvara nova zgrada Gradske knjižnice i čitaonice Vinkovci. Tragom ulaska naše zemlje u schengenski prostor, prostor bez postojanja graničnih kontrola, Programski i organizacijski odbor Mjeseca hrvatske knjige odlučio je zakoračiti u „književni Schengen“, vinuti se daleko iznad državnih granica u prostor „književnosti bez granica“.
Cilj je ovogodišnje manifestacije ukazati na važnost prevoditelja. Izvesti na svjetla pozornice ove jezične magove, velike znalce o kojima se malo zna. Podsjetiti na neprocjenjivu vrijednost književnog prevođenja zahvaljujući kojemu strana književnost, njezini klasici i suvremenici, hrvatskim čitateljima prestaju biti strani. Zahvaljujući kojemu i hrvatska književnost leti preko granica svoje domovine i osvaja inozemnu publiku, daleko izvan granica Schengena.
Tragom ovog razmicanja jezičnih barijera, ovogodišnji slogan glasi Nek' ti riječ ne bude strana(c)…
Povodom Međunarodnog dana osviještenosti o otpadu od hrane naši prvašići su se družili u knjižnici pokušavajući smisliti što više načina kako da pravilo skladište i ne bacaju hranu. Tako su shvatili da hrana može postati bio otpad, da ju možemo održati što svježijom pravilno je skladišteći, da od viška voća i povrća uvijek možemo napravili kompot, džem ili sok. Na kraju su zaključili da hranu uvijek možemo pokloniti ili podijeliti s nekim jer je slađe kad se jede u dvoje!
U sklopu Međunarodnog dana osviještenosti o otpadu od hrane, učenici prvih razreda su od Ministarstva poljoprivrede, Uprave za stočarstvo i kvalitetu hrane na poklon dobili slikovnicu Kako su Dora i Mario spasili hranu.
Više pod OPŠIRNIJE.
Dana 22. rujna učenici 5.a i 5.c su posjetili Gornji Dolac, odnosno agroturističko gospodarstvo obitelji Lučić.
U sklopu Eko grupe OŠ Žnjan-Pazdigrad, učiteljica i voditeljica Nela Sikirica, u suradnji s knjižničarkom Jelenom Poljak, organizirala je izvanučioničku nastavu kako bi budućim članovima što bolje predstavila pojmove ekologija, očuvanje okoliša i suživot s prirodom.
Više pod OPŠIRNIJE.
Na Festivalu izvrsnosti, koji je održan 5. lipnja u dvorani OŠ kraljice Jelene u Solinu, naša se UZ Leut predstavila s projektom Žnjan prije Žnjana. Projekt je financiran od strane CI SDŽ tako što je prošao natječaj prema unaprijed zadanim kriterijima.
Tijekom projekta učenici su surađivali sa starijim članovima lokalne zajednice, učili su vještine vezenja i ikonopisanja te su se upoznali sa srednjovjekovnom povijesti Žnjana i činjenicom da je Žnjan bio važna žitnica splitskog područja.
Projektom je predstavljena ikona Gospe od Žnjana, jedna od šest najstarijih ikona u Hrvatskoj. Detalje vezane za projekt, kao i zanimljivosti vezane za povijest Žnjana, možete saznati u priloženom videouratku.
Belinda Buzov, Ivona Mustapić Jelavić, Marina Boroz, Jelena Poljak i Mira Matijašević
Više slika pod OPŠIRNIJE.
Završili smo još jedan projekt Naše male knjižnice. Što smo čitali ove godine i na koji smo način poticali jedni druge na aktivno čitanje, druženje, učenje i zabavu možete pogledati u videu.
Terenska nastava jedan je od oblika izvanučioničke nastave, a potiče učenike na intelektualnu radoznalost (otkrivanje, istraživanje, stvaranje...) te utječe na stvaranje kvalitetnih odnosa unutar odgojno-obrazovne skupine. Ove godine u OŠ Žnjan-Pazdigrad smo željeli isprobati nešto novo te smo spojili dječju znatiželju s jednim od najljepših klasika hrvatske književnosti Vlakom u snijegu Mate Lovraka. Iz ove suradnje je proizašao projekt u kojem su naši učenici stjecali svoja odgojno-obrazovna iskustva iz prve ruke vlakom putujući do srednjovjekovnog dvorca Stara Sušica. O cjelokupnom projektu i tome kako smo se proveli na ovom veselom putovanju pročitajte pod OPŠIRNIJE.