« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Međunarodne Ekoškole su program osmišljen za provedbu smjernica odgoja i obrazovanja za okoliš na razini odgojno-obrazovnih ustanova. Razvila ga je Zaklada za odgoj i obrazovanje za okoliš (Foundation for Environmental Education – FEE) kao odgovor na UN konferenciju 1992. godine. Program se službeno počeo provoditi od 1994. godine u Danskoj, Njemačkoj, Grčkoj i Velikoj Britaniji. Danas se program provodi u više od 64 države svijeta i povezuje 49 000 škola. Cilj je ovog programa ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i svakodnevni život učenika i djelatnika Ekoškole, a zadaća odgojiti mlade generacije osjetljive na pitanja okoliša i osposobiti ih za donošenje odluka o razvitku društva u budućnosti.
Škola Žnjan-Pazdigrad se uključila u ovaj hvalevrijedan program s ciljem ostvarivanja statusa Ekoškole i dobivanja Zelene zastave.
Više pod OPŠIRNIJE.
Prvi korak pri provedbi ovog programa je bio određivanje na koji će se način nastavni sadržaji o zaštiti okoliša, koji su dio redovnih kurikuluma, primjenjivati u svakodnevnom životu škole. Naši učitelji i stručni suradnici su kroz svoje godišnje planove i programe te kurikulume osmislili projekte i aktivnosti koje se fokusiraju na smanjivanje i zbrinjavanje otpada, racionalno korištenje energije i vode te uređivanje školskog okoliša, a sve s ciljem smanjenog opterećenja okoliša.
Ovim programom u našoj školi upravlja Ekoodbor OŠ Žnjan-Pazdigrad na čelu kojeg su školske koordinatorice, učiteljice Iva Krklec i Dijana Zorić, a sudjeluju učitelji i učenici. U svom radu Ekoodbor usko surađuje u prvom redu s učeničkom Zadrugom Leut koju vode učiteljice Ivona Mustapić-Jelavić, Marina Boroz i Belinda Buzov te Ekoudrugom OŠ Žnjan-Pazdigrad pod vodstvom učiteljice Nele Sikirice, a kroz zajednički rad i suradnju učenika, učitelja, roditelja i partnera ovog projekta, ostvarujemo zaista hvalevrijedne rezultate.
Već krajem prošle školske godine, s tadašnjim prvašima, zasadili smo svoje prvo stablo lipe u Škopljancima pokraj Radošića. To je bio samo prvi korak u ostvarivanju našeg cilja o podizanju svijesti o ekološkim problemima.
Sljedeći je korak bilo čišćenje i raščišćavanje školskog dvorišta pa smo tako na samom početku ove školske godine postavili sebi za cilj obnovu vrta s mirtom na južnoj strani škole. Podršku za ovu akciju smo imali iz redova učitelja, tehničke službe i učenika.
Naš Ekoodbor je nastavio s aktivnim djelovanjem pa smo tako do sada u sklopu projekta imali nekoliko radionica, predavanja te suradnji. Jedan od glavnih ciljeva suradnje je potaknuti lokalnu zajednicu na ekološko djelovanje. Zbog toga smo s našim vanjskim suradnicima, udrugom Eko Duilovo sudjelovali na radionici izrade ekokuglica. Ova nadasve jednostavna tehnologija se koristi u svijetu, ali i u Hrvatskoj. Naime, naši učenici 3.c i 3.d razreda su izrađivali glinene kuglice s korisnim mikroorganizmima. Efektivni mikroorganizmi iz kuglica pročišćavaju more i potiču razvoj flore i faune. Izradili smo oko 1000 kuglica, sušili ih mjesec dana te ubacili u more na plaži Duilovo početkom listopada.
Nadalje, imali smo veliku sreću i zadovoljstvo što smo se povezali s Institutom za jadranske kulture i melioraciju krša koji su ujedno i kumovi našem projektu.
Doc. dr. sc. Ana Mucalo i doc. dr. sc. Marin Čagalj, znanstvenici na navedenom institutu, učinili su nam veliku čast i održali predavanja i radionice „I ja sam botaničar“ za učenike 3.c i 3.d. razreda te „Ekonomičnost korištenja vode u ekosustavu“ za učenike 2.c, 4.b i 4.d. razreda.
Radionicom „I ja sam botaničar“ naši učenici su povezali nastavu prirode i društva s primjerima iz prakse putem pokusa i predavanja. Tako su se kroz list vinove loze podsjetili, ali i naučili, što je to fotosinteza i koliko je bitna za život na zemlji.
Što je voda, gdje je sve možemo naći, u kojim agregatnim stanjima postoji, što je to ciklus vode, odakle dolazi pitka voda, koliki je udio vode na Zemlji, ali i u ljudskom tijelu te mnoge druge zanimljive činjenice, učenici su doznali tijekom predavanja „Ekonomičnost korištenja vode u ekosustavu“ koje je održao jedan od naših roditelja – učitelja, doc. dr. sc. Marin Čagalj.
Svojim dosadašnjim radom na ovom projektu, ali i budućim planovima, naša škola se nada da će pridonijeti odgoju generacija učenika koje će aktivno prenositi ekološku svijest i odgovornost na obitelj i širu zajednicu te ih poticati da žive EKO!
Tekst pripremila Jelena Poljak