« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Temelji projekta Pokusi su nova fora su suradnja i inovativnost u svrhu razmjene iskustava dobre prakse. Djecu treba poticati na proučavanje, eksperimentiranje, istraživanje, traženje uzročno-posljedičnih veza, na aktivnost, postavljanje pitanja i samostalno traganje za odgovorima. Izvodeći praktične radove učenici će usvajati jednostavna i složena znanja na njima zanimljiv način. Upoznavat će zakonitosti prirode u okolišu koji ih okružuje, učiti kako vlastitim angažmanom doći do rješenja problema. Želimo potaknuti djecu na ljubav prema prirodnim znanostima i na razvijanje i ostvarenje dječjih znanstvenih potencijala. Želimo potaknuti razvoj timskog rada i suradnje među mladim istraživačima unutar pojedine grupe, ali i među grupama malih istraživača iz različitih škola širom Europe.
Idejni začetnik: Sandra Vuk
Daniela Kuić
Toranj od flipsa i čačkalica
Potreban materijal:
Postupak:
Učenici su se samostalno podijelili u 5 skupina po 4 učenika. Svaka je skupina dobila hrpicu flipsa i 50ak čačkalica. Zadak je bio napraviti što veći toranj povezujući flips čačkalicama. Toranj mora samostalo stajati i svi njegovi dijelovi moraju biti povezani.
Rezultati u nastavku!
Rezultati:
Početak izrade nije tekao glatko. Svatko od učenika je imao svoje ideje, tornjevi su padali, učenici negodovali. Shvatili su da moraju napraviti čvrste temelje, a zatim slagati flips u visinu. Također su shvatili da ne može svatko raditi za sebe jer u tom slučaju mogu napraviti četiri mala tornja.
Najbolje su prošle skupine u kojima je funkcionirala suradnja, ali i koje nisu odustajale. Pobijedila je skupina djevojčica koje su u početku krenule bez ideje, toranj je bio nestabilan, temelji loši, ali nisu odustajele. Rušile su i iznova slagale i na kraju složile najviši toranj.
Skupina koja je loše surađivala do kraja zadanog vremena nije uspjela napraviti toranj.
Zaključak: Da bismo uspjeli trebamo surađivati i ne smijemo odustati ako nam loše krene. Trebamo razmišljati i tražiti bolje rješenje slušajući i uvažavajući jedni druge.
Tako je pokus o ravnoteži postao pokus o suradnji i upornosti.