« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Emocionalni razvoj djeteta ključan je za uspješnu socijalnu integraciju i razvijanje odnosa u obiteljskim, školskim i društvenim uvjetima. Usvajanje emocionalnih vještina tako ima značajan utjecaj i na školski uspjeh te smanjuje učestalost rizičnih ponašanja i poremećaja kod djece i mladih.
Projekt Pretežno vedro od 2011. godine provodi Služba za zaštitu mentalnog zdravlja Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije u suradnji s raznim instituacijama, između kojih su i škole. Cilj projekta je upravo potaknuti emocionalni razvoj, to jest prepoznavanje emocija kod sebe i drugih te iskazivanje svojih emocija i potreba na najrazličitije, ali socijalno primjerene načine.
Svake se godine u projekt uključuju nove institucije primjenjujući raznolik pristup u radu s mladima - film, fotografiju, raspravu, literarno stvaralaštvo, likovno izražavanje, dizajn, društvene mreže i drugo. Svaka od škola koje sudjeluju u projektu Pretežno vedro zasebno kreira aktivnosti i sadržaje s pomoću kojih planira potaknuti emocionalni razvoj djece i mladih.
Što smo radili i što ćemo raditi ćemo u našoj školi raditi u okviru projekta Pretežno vedro?
Dana 23.listopada 2020. održano je školsko natjecanje iz emocionalne pismenosti. Nakon provedenih razrednih aktivnosti, na školskom natjecanju sudjelovalo je 13 učenika jednog razreda.
Natjecanje se odvijalo putem digitalne igre Pretežno vedro, u učionici. Zbog boljeg uvida u rad učenika, djeca nisu igrala individualno na računalu, već su frontalno slušali mentora i pratili projekciju digitalne igre na pametnoj ploči. Odgovore su zapisivali na pripremljeni listić za učenike. Za provedbu natjecanja je bio potreban 1 školski sat.
Više o pripremama i aktivnostima s učenicima možete pročitati pod Opširnije!
Učenici šestih razreda svake godine uče o osjećajima na radionicama projekta Pretežno vedro. Nakon radionice Abecede osjećaja, učenici su imali zadan domaći rad, koji im je bio dostupan u Virtualnoj Teams učionici. Uz ovaj zadatak, učenici su dobili pisani sažetak najvažnijih pojmova u području emocionalne pismenosti, koji smo također postavili u Teams učionicu.
Sljedeća dva sata učenici su proširili svoja postojeća znanja kroz igru Pretežno vedro. Igrali smo kroz fazu razrednog natjecanja, što je učenike zainteresiralo i vrlo brzo smo postigli zavidnu dinamiku rješavanja kartica. U ovoj fazi, aktivnosti su završile za dio učenika. Za školsku razinu natjecanja izabrani su oni učenici koji su pokazali više umijeća, ali i volje da nastave s radom izvan obveznog dijela nastave. Obzirom na trenutnu situaciju i epidemiju, odabrali smo 6.c razred, u kojem je ovaj uvjet bio najizraženiji.
Anita Dujela