« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Emocionalni razvoj djeteta ključan je za uspješnu socijalnu integraciju i razvijanje odnosa u obiteljskim, školskim i društvenim uvjetima. Usvajanje emocionalnih vještina tako ima značajan utjecaj i na školski uspjeh te smanjuje učestalost rizičnih ponašanja i poremećaja kod djece i mladih.
Projekt Pretežno vedro od 2011. godine provodi Služba za zaštitu mentalnog zdravlja Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije u suradnji s raznim instituacijama, između kojih su i škole. Cilj projekta je upravo potaknuti emocionalni razvoj, to jest prepoznavanje emocija kod sebe i drugih te iskazivanje svojih emocija i potreba na najrazličitije, ali socijalno primjerene načine.
Svake se godine u projekt uključuju nove institucije primjenjujući raznolik pristup u radu s mladima - film, fotografiju, raspravu, literarno stvaralaštvo, likovno izražavanje, dizajn, društvene mreže i drugo. Svaka od škola koje sudjeluju u projektu Pretežno vedro zasebno kreira aktivnosti i sadržaje s pomoću kojih planira potaknuti emocionalni razvoj djece i mladih.
Što smo radili i što ćemo raditi ćemo u našoj školi raditi u okviru projekta Pretežno vedro?
U petak, 24. 11. 2023., učenici naše škole sudjelovali su u sedmom po redu međuškolskom natjecanju iz emocionalne pismenosti koje se ove godine održavalo u OŠ Strožanac. Završnica je to projekta poznatijeg pod nazivom „Pretežno vedro“ koje naša škola provodi u suradnji s NZZJZ Split.
Više o natjecanju pod OPŠIRNIJE.
Međuškolskom natjecanju prethodilo je školsko natjecanje u kojem su sudjelovala sva četiri razredna odjeljenja šestih razreda, a na temelju kojeg smo odabrali predstavnike naše škole.
Grupni predstavnici imali su zadatak da unutar 15 minuta samostalno osmisle kratki „skeč“ kojim su trebali kvalitetno uprizoriti emocionalno pismeno rješenje nasumično izvučene problemske situacije iz svakodnevnog života. Individualna predstavnica igrala je igru „Pretežno vedro“ odgovarajući na kartice s pitanjima, također iz područja emocionalne pismenosti. Ovogodišnji grupni pobjednik je OŠ Žrnovnica dok je pojedinačni pobjednik učenik iz OŠ Tučepi.
Našim učenicima bilo je ovo zanimljivo iskustvo u kojem su, uz usvajanje novih znanja o osjećajima, igrajući igru, imali priliku i za druženje s vršnjacima iz čak 30 škola Splitsko – dalmatinske županije.
Marina Bakota