« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Emocionalni razvoj djeteta ključan je za uspješnu socijalnu integraciju i razvijanje odnosa u obiteljskim, školskim i društvenim uvjetima. Usvajanje emocionalnih vještina tako ima značajan utjecaj i na školski uspjeh te smanjuje učestalost rizičnih ponašanja i poremećaja kod djece i mladih.
Projekt Pretežno vedro od 2011. godine provodi Služba za zaštitu mentalnog zdravlja Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije u suradnji s raznim instituacijama, između kojih su i škole. Cilj projekta je upravo potaknuti emocionalni razvoj, to jest prepoznavanje emocija kod sebe i drugih te iskazivanje svojih emocija i potreba na najrazličitije, ali socijalno primjerene načine.
Svake se godine u projekt uključuju nove institucije primjenjujući raznolik pristup u radu s mladima - film, fotografiju, raspravu, literarno stvaralaštvo, likovno izražavanje, dizajn, društvene mreže i drugo. Svaka od škola koje sudjeluju u projektu Pretežno vedro zasebno kreira aktivnosti i sadržaje s pomoću kojih planira potaknuti emocionalni razvoj djece i mladih.
Što smo radili i što ćemo raditi ćemo u našoj školi raditi u okviru projekta Pretežno vedro?
Tijekom prosinca naši su učenici interaktivno razgledavali putujuću izložbu te su putem anketnih listića ocijenjivali prikazane radove. Izloženi plakati nastali su tijekom jednog desetljeća rada djece i mladih na projektima Službe za mentalno zdravlje, koja je i nosioc izložbe i projekta Pretežno vedro. Kroz stručni obilazak sa voditeljicama projekta u školi, učenici su prepoznali različite vrste poruka o važnosti očuvanja zdravlja, ali i potrebu prepoznavanja osnovnih psiholoških potreba. Mlađi učenici su uglavnom radije odabirali plakate koji simboliziraju potrebe ranog djetinjstva, a to su sigurnost i pripadanje te optimizam i radost. Stariji učenici su uglavnom birali plakate koje su povezivali s odrastanjem i osamostaljivanjem.
Nakon obrade svih prikupljenih listića, dobili smo i ukupni poredak odabira učenika OŠ Žnjan-Pazdigrad te proglašavamo prva tri mjesta u tom poretku:
3.mjesto: Svijet se mijenja
2.mjesto: Jedan povezan svijet
1.mjesto: ZAGRLI ŽIVOT!
Na kraju, možemo samo potvrditi ono što znamo kroz iskustva rada s djecom; djeca donose radost i optimizam te ih, uz pomoć odraslih, uvijek radije biraju ispred negativnih i mračnih poruka. Budimo našim učenicima oslonac i podrška te zajedno...Zagrlimo život!