« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Emocionalni razvoj djeteta ključan je za uspješnu socijalnu integraciju i razvijanje odnosa u obiteljskim, školskim i društvenim uvjetima. Usvajanje emocionalnih vještina tako ima značajan utjecaj i na školski uspjeh te smanjuje učestalost rizičnih ponašanja i poremećaja kod djece i mladih.
Projekt Pretežno vedro od 2011. godine provodi Služba za zaštitu mentalnog zdravlja Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije u suradnji s raznim instituacijama, između kojih su i škole. Cilj projekta je upravo potaknuti emocionalni razvoj, to jest prepoznavanje emocija kod sebe i drugih te iskazivanje svojih emocija i potreba na najrazličitije, ali socijalno primjerene načine.
Svake se godine u projekt uključuju nove institucije primjenjujući raznolik pristup u radu s mladima - film, fotografiju, raspravu, literarno stvaralaštvo, likovno izražavanje, dizajn, društvene mreže i drugo. Svaka od škola koje sudjeluju u projektu Pretežno vedro zasebno kreira aktivnosti i sadržaje s pomoću kojih planira potaknuti emocionalni razvoj djece i mladih.
Što smo radili i što ćemo raditi ćemo u našoj školi raditi u okviru projekta Pretežno vedro?
Učenici petih razreda učili su o osjećajima na radionicama projekta Pretežno vedro. Nakon druge radionice Abecede osjećaja, učenici su imali zadan domaći rad, koji im je bio dostupan na našim mrežnim stranicama. Iz njihovih radova izdvojili smo nekoliko zanimljivih razmišljanja, koje možete pročitati u nastavku.
Bravo za naše petaše!
LJUBAV: " Ljubav je kada se neki ljudi vole i kad u njih nema mržnje".
PONOS: " Iz tjelesnog sam od svih muških skočio najviše u vis. Bio sam ponosan što sam napokon i ja bio u nečem prvi!"
BIJES: " Nedavno sam morao napraviti plakat iz matematike, ali nisam dobro slušao i napravio sam pogrešnu temu. Bio sam bijesan jer sam se dva sata mučio, a nisam dobio ocjenu".
TREMA: " To je neugodan osjećaj kada nastupamo pred velikom publikom, a mi se bojimo toga nastupa, da ne bi nešto pogriješili u njemu".
OPTIMIZAM: "Optimizam je ugodan osjećaj kojim mislimo da će sutra biti bolje. Kada igra reprezentacija, da ćemo pobijediti. Kada mislimo da ćemo dobiti dobru ocjenu. To je pozitivno razmišljanje o budućnosti".
EMPATIJA: "Empatija je kada je netko tužan pa se ti pokušaš staviti u njegove cipele i pomoći mu na lijep način".
KRIVNJA: "To je neugodan osjećaj. Nedavno sam sudjelovao u situaciji kada sam povrijedio prijatelja. Cilj mi nije bio povrijediti ga i trebao sam bolje promisliti. Sada osjećam krivnju, ali nadam se da će mi oprostiti".
ČEŽNJA: " Kad sam bila mala htjela sam jednu lutku Ciciobella - Čičobela. Toliko sam bila čežnjava, a mama i tata su mi rekli da je preskupa. Još više sam se rastužila kad sam je vidjela na televiziji na reklamama pa čak i časopisima. Mami je bilo žao jer sam je molila i plakala za lutkom. Čekala sam godinu dana, a dobila sam je za Božić kada je bila na popustu 50%. Mislim da sam ja uvijek čežnjava, ali što ću!"