« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Emocionalni razvoj djeteta ključan je za uspješnu socijalnu integraciju i razvijanje odnosa u obiteljskim, školskim i društvenim uvjetima. Usvajanje emocionalnih vještina tako ima značajan utjecaj i na školski uspjeh te smanjuje učestalost rizičnih ponašanja i poremećaja kod djece i mladih.
Projekt Pretežno vedro od 2011. godine provodi Služba za zaštitu mentalnog zdravlja Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije u suradnji s raznim instituacijama, između kojih su i škole. Cilj projekta je upravo potaknuti emocionalni razvoj, to jest prepoznavanje emocija kod sebe i drugih te iskazivanje svojih emocija i potreba na najrazličitije, ali socijalno primjerene načine.
Svake se godine u projekt uključuju nove institucije primjenjujući raznolik pristup u radu s mladima - film, fotografiju, raspravu, literarno stvaralaštvo, likovno izražavanje, dizajn, društvene mreže i drugo. Svaka od škola koje sudjeluju u projektu Pretežno vedro zasebno kreira aktivnosti i sadržaje s pomoću kojih planira potaknuti emocionalni razvoj djece i mladih.
Što smo radili i što ćemo raditi ćemo u našoj školi raditi u okviru projekta Pretežno vedro?
Pobjedom na 3. međuškolskom natjecanju iz emocionalne pismenosti naši učenici su osvojili domaćinstvo sljedećeg natjecanja te vrijednu nagradu. Mogli smo izabrati između nekoliko „izloga“. Što nam sve treba i koja bi se nagrada najbolje uklopila u naše učionice? Gledajući oko sebe, brzo smo shvatili da ćemo teško doći do točnog odgovora. Pohađamo novu školu i imamo toliko toga. Zato su naši pobjednici odlučili jednoglasno: poklonit ćemo našu nagradu!
Nakon nekoliko tjedana planiranja i dogovora, u četvrtak, 12.prosinca 2019., našu smo nagradu zamijenili za velikodušnu donaciju Službe za mentalno zdravlje prema udruzi Sindrom Down 21. Zajedno smo posjetili Udrugu i proveli poslijepodne u druženju s najmlađim članovima. Oni su bili presladak mamac za naše superjunake; nakon samo par minuta, zajedno s Mašom, Mihaelom, Ivanom, Marinom i Marijom, naši su učenici otvorili kutije didaktičkog materijala i započeli igru.
Bilo je to jedno iznenađujuće iskustvo, darujući druge, darovali smo i sebi nešto neprocijenjivo.