Dan sigurnijeg Interneta
Autor: Davorka Demo, 8. 2. 2022.
Danas se obilježava Dan sigurnijeg Interneta. Centar za sigurniji Internet priprema brojne aktivnosti za sve koji će pristupiti njihovoj web stranici https://www.dansigurnijeginterneta.org/ . Tu ima aktivnosti za mlade poput kviza, radionica za roditelje, panel rasprava s influencerima, te webinar za stručnjake pod nazivom "Uloga stručnjaka u području rizičnih ponašanja djece i mladih na Internetu". Naša škola se svake godine priključi obilježavanju ovog dana različitim aktivnostima unutar razreda. Danas će nastavnici informatike diljem Hrvatske obilježiti ovaj dan na svojoj nastavi, pa je tako i u našoj školi. Jučer je bila radionica u 4.b razredu pod nazivom "Budite medijski pismeni - prepoznajte lažne vijesti", a unutar jedne od ponuđenih tema CSI "Lažne vijesti (fake news) - kako kritički pristupati sadržajima na internetu".
Nakon uvodnog predavanja nastavnice Davorke Demo o medijskoj pismenosti i načinima prepoznavanja lažnih vijesti, učenici Karlo Fuzul, Lana Brzić i Ante Eškinja su ostalim učenicima u razredu predstavili svoje radove koje su izradili na prošlogodišnjem međunarodnom eTwinning projektu "My Literacy Glasses".
Nakon toga je uslijedilo gledanje videa unaprijed izrežiranih kako bi izazvali emocije kog gledatelja i potakli ih na daljnje dijeljenje sadržaja (tzv. mamci za klikove), nakon kojih su učenici raspravljali o ovakvim videima. Slijedilo je čitanje 3 vijesti od kojih je jedna bila lažna, pa su učenici trebali zaključiti koja je vijest lažna, te zbog kojih elemenata su otkrili da je lažna.
Najinteresantnijij dio radionice je bio kada su učenici podijeljeni u grupe trebali napraviti neki rad pomoću web 2.0 alata (Canva, WordArt, i sl.) unutar zadanih podtema (Načini prepoznavanja lažnih vijesti; Lažna ili istinita vijest; Lažne vijesti su opasne; Medijska pismenost).
Neke od njihovih radova možete pogledati u nastavku, a ostalo se nalazi na školskom panou u hodniku.
I na kraju, najvažnije je da smo osvijestili potrebu prepoznavanja lažnih vijesti i ne širenja lažnih sadržaja putem Interneta.
Dan sigurnijeg Interneta
Autor: Davorka Demo, 8. 2. 2022.
Danas se obilježava Dan sigurnijeg Interneta. Centar za sigurniji Internet priprema brojne aktivnosti za sve koji će pristupiti njihovoj web stranici https://www.dansigurnijeginterneta.org/ . Tu ima aktivnosti za mlade poput kviza, radionica za roditelje, panel rasprava s influencerima, te webinar za stručnjake pod nazivom "Uloga stručnjaka u području rizičnih ponašanja djece i mladih na Internetu". Naša škola se svake godine priključi obilježavanju ovog dana različitim aktivnostima unutar razreda. Danas će nastavnici informatike diljem Hrvatske obilježiti ovaj dan na svojoj nastavi, pa je tako i u našoj školi. Jučer je bila radionica u 4.b razredu pod nazivom "Budite medijski pismeni - prepoznajte lažne vijesti", a unutar jedne od ponuđenih tema CSI "Lažne vijesti (fake news) - kako kritički pristupati sadržajima na internetu".
Nakon uvodnog predavanja nastavnice Davorke Demo o medijskoj pismenosti i načinima prepoznavanja lažnih vijesti, učenici Karlo Fuzul, Lana Brzić i Ante Eškinja su ostalim učenicima u razredu predstavili svoje radove koje su izradili na prošlogodišnjem međunarodnom eTwinning projektu "My Literacy Glasses".
Nakon toga je uslijedilo gledanje videa unaprijed izrežiranih kako bi izazvali emocije kog gledatelja i potakli ih na daljnje dijeljenje sadržaja (tzv. mamci za klikove), nakon kojih su učenici raspravljali o ovakvim videima. Slijedilo je čitanje 3 vijesti od kojih je jedna bila lažna, pa su učenici trebali zaključiti koja je vijest lažna, te zbog kojih elemenata su otkrili da je lažna.
Najinteresantnijij dio radionice je bio kada su učenici podijeljeni u grupe trebali napraviti neki rad pomoću web 2.0 alata (Canva, WordArt, i sl.) unutar zadanih podtema (Načini prepoznavanja lažnih vijesti; Lažna ili istinita vijest; Lažne vijesti su opasne; Medijska pismenost).
Neke od njihovih radova možete pogledati u nastavku, a ostalo se nalazi na školskom panou u hodniku.
I na kraju, najvažnije je da smo osvijestili potrebu prepoznavanja lažnih vijesti i ne širenja lažnih sadržaja putem Interneta.
SŠ Biograd na Moru zahvaljuje svim učenicima za sudjelovanje na županijskom, međužupanijskom i regionalnom natjecanju:
1.a razred |
3.a razred |
Lucija Atlija (vjeronauk) Džordžina Bilić (matematika, kemija) Josip Došen (kemija) Marin Golem (vjeronauk) Silvija Sakić (kemija) Ana Sambunjak (kemija) Adela Šarić (vjeronauk) |
Antonio Temmel (matematika, njemački jezik) Marina Galešić (kemija) Nina Desnica (kemija) |
3.c razred |
|
Katarina Barić (discipline prodavača) Andreas Bođanac (GASTRO) Ivana Kresoja (discipline prodavača) Marko Šarin (GASTRO) |
|
2.a razred |
4.a razred |
Gea Lukić (kemija) Donat Klanček (vjeronauk) Lucija Kurtov (engleski) Mateo Rončević (vjeronauk) Andrija Vidaković (matematika) Dino Žujić (hrvatski jezik, povijest, kemija) |
Petra Adžić Kapitanović (hrvatski jezik) Matija Čirjak (vjeronauk) Martina Batur (kemija) Bruno Lekaj (povijest) |
Poštovani,
kako roditelji učenika koji žive na otocima učestalo zovu Upravni odjel za društvene djelatnosti s upitima trebaju li i oni ispunjavati aplikaciju za prijevoz ponovo vam prosljeđujemo dopis Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta u kojemu stoji da istu popunjavaju oni učenici koji su u školskoj godini 2015./2016. ostvarivali pravo na sufinancirani, odnosno financirani prijevoz sukladno Odluci Vlade RH.
Slijedom navedenog dužni ste roditeljima učenika koji žive na otocima hitno javiti da nisu obvezni popunjavati traženu aplikaciju.
Naime, sukladno točki IV. Odluke Vlade RH "Pravo financiranja troškova mjesnog i međumjesnog javnog prijevoza prema kriterijima iz stavka 1. ove točke ne ostvaruje učenik:
- koji je smješten u učeničkom domu koji se nalazi u istom mjestu njegova školovanja
- kojemu se troškovi prijevoza u cjelini financiraju iz drugih izvora (učenik koji ima prebivalište na otocima, programi jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i dr."
S poštovanjem,
Marina Viduka
Detaljnim pregledom ustanovili smo da je došlo do manjih nedostataka u popisu udžbenika. Uz pojašnjenje objavljujemo ispravljen popis udžbenika.
Učenici prvog razreda kuhara, konobara i prodavača koriste isti udžbenik i radnu bilježnicu iz Engleskog jezika, sukladno time je napravljena i korekcija u popisu udžbenika na našim stranicama.
Učenici prvog i drugog razreda ekonomske škole imaju Engleski jezik kao jedini strani jezik.