Kampanju su pokrenule udruge Otvorena medijska grupacija i CESI – Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje.
U Studentskom centru se očekuju brojni gosti, političari i osobe iz javnog života, kao i ljudi iz nevladinog sektora, no ovo je svečanost za oko 1000 učenika i profesora iz čitave Hrvatske, koji će se moći družiti i u duhu tolerancije i dijaloga izmijeniti iskustva.
Tijekom četverosatnog programa, dodijelit će se nagrade učenicima osnovnih i srednjih škola koji su svojim radovima sudjelovali u kampanji, radeći filmove, kazališne predstave, stripove i novinske članke na temu rodno-uvjetovanog nasilja. U svakoj kategoriji dodijelit će se po tri nagrade, nakon čega će uslijediti projekcija prvonagrađenog filma i izvođenje kazališne predstave u Kinu SC-a, a u Klubu SC-a bit će postavljena izložba stripova i novinskih radova učenika.
Događanje će se odvijati prema sljedećem programu:
15:00h Svečana dodjela nagrada – kino SC
16:00h Projekcija nagrađenih filmova – kino SC
16.30h Izvedba najbolje kazališne predstave – kino SC
17:00h Izložba stripova i novinarskih radova – klub SC
17:30h Koncert grupe „le monde“ – dvorište SC-a
19:00h Završetak programa
Kampanja je pokrenuta s ciljem razvijanja svijesti o potrebi uklanjanja rodnih stereotipa i ostalih uzroka rodno uvjetovanog nasilja kod mladih te razvijanja svijesti o odgovornosti mladih koji će u budućnosti aktivno sudjelovati u donošenju društvenih odluka. Kampanja je namijenjena prvenstveno učenicima, ali i svima koji sudjeluju u njihovom odgoju i formiranju stavova – profesori, članovi obitelji, a financirali su je Europska komisija, Veleposlanstvo kraljevine Nizozemske, Veleposlanstvo Finske, Veleposlanstvo Kraljevine Norveške, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, CARE International i Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti, čije predstavnike očekujemo na dodjeli nagrada.
Medijski dio kampanje “Šutnja nije zlato” sastoji se od četiri televizijska spota koje je režirala nagrađivana hrvatska redateljica Ivona Juka: tri govore o tri oblika rodno uvjetovanog nasilja i to: obiteljskom nasilju, silovanju u vezi i trgovanju ženama, dok četvrti objašnjava da su svi ti oblici nasilja zapravo rodno-uvjetovano nasilje.
U edukativnom dijelu kampanje sudelovalo je 60 škola iz cijele Hrvatske, čiji djelatnici su sudjelovali na seminarima kako bi stekli znanja i vještine potrebne za rad s mladima na temu rodno uvjetovanog nasilja. Osim toga, stekli su znanja o tehnikama i oblicima izražavanja u umjetničkim medijima u kojima će raditi s djecom (u projekt se uključilo 800 učenika).
Nakon seminara, profesori/ce su predstavili temu rodnog nasilja učenicima/ama, koji/e su potom započeli rad na odabranoj temi vezanoj uz rodno uvjetovano nasilje, koristeći kreativne tehnike kazalište, kratki film, strip ili novinarstvo Tijekom prethodnih pet mjeseci, svaka je grupa realizirala barem jedan projekt. Rezultat je 25 filmova, 16 kazališnih predstava, stripovi iz 12 škola i 10 novinarskih radova, a pobjednici natječaja bit će predstavljeni na ovom događanju.