Povodom Dana medijske pismenosti provedena je radionica s prvom grupom učenika 1. c razreda na temu „Moje potrebe i društvene mreže“. Radionicu smo započeli razgovorom koriste li učenici društvene mreže, koliko često i zbog čega. Svoje odgovore učenici su zapisivali na hamer papir. Glavni motivi njihovog korištenja društvenih mreža su dosada, da se zabave, igre, komunikacija, gledanje slika, previše slobodnog vremena. Zatim su popunjavali radni listić u kojem su zaokruživali motive zašto koriste društvene mreže i povezivali to sa zadovoljavanjem nekih psiholoških potreba kao što su bliskost, ugoda, komunikacija s prijateljima i obitelji,informiranje,razvoj identiteta osjećaj pripadnosti. Zaključili smo da je svako naše ponašanje motivirano našim psihološkim potrebama.
Pogledajte fotogaleriju
Međutim, ako isključivo na taj način zadovoljavamo potrebu za bliskošću, to može imati loš utjecaj na psihološku dobrobit i kvalitetu odnosa koje stvaramo. Učenici su zatim na A4 papiru izradili „Aplikacije za moje potrebe“ te na taj način osmislili alternativu društvenim mrežama. Bilo je tu mnoštvo ideja, inovativnosti i kreativnosti, smijeha i druženja. Izdvojila bih neke od kreativnih ideja: Aplikacija „Workout plan“kojom snimimo neke predmete za vježbanje u svojoj okolini i ona nam osmisli trening, zatim aplikacija „Meal ideas“kojom snimimo što ima u našem hladnjaku i na temelju tih namirnica ispiše recept za naš današnji ručak. Zanimljiva je bila i aplikacije „crime alert“ koja prati naše kretanje i upozorava na nesigurno kvartove u blizini te „scored“ gdje bi na jednom mjestu pratili sve utakmice koje se igraju uživo.
Radionica je preuzeta sa portala medijskapismenost.hr
Elvira Macan, univ.mag.educ.phys. et inf.