Tanja Marčan
profesorica hrvatskog jezika i književnosti
izvrstan savjetnik
---------------------------
-------------------------------------------
Profesorica Tanja Marčan predaje nastavni predmet Hrvatski jezik u Hotelijersko-turističkoj školi od 1993. godine. Dvaput je napredovala u zvanje profesora savjetnika,a 2022.g. promovirana je u zvanje izvrsnog savjetnika.. Svojim izvannastavnim znanstveno-stručnim radom prepoznata je na lokalnoj i nacionalnoj razini: bila je članica nekoliko stručnih radnih skupina za izradu nacionalnih obrazovnih dokumenata u organizaciji Ministrarstva znanosti i obrazovanja, aktivno je sudjelovala u edukaciji učitelja i nastavnika hrvatskog jezika.
Održala je u zadnjih pet godina 20-ak predavanja na županijskim i državnim stručnim skupinama te na jednoj međunarodnoj znanstvenoj konferenciji. Glavni je stručni interes njezina rada razvijanje učeničkih čitalačkih kompetencija i osmišljavanje inovativnih strategija poučavanja i potpore učenicima.
Autorica je i suautorica 4 udžbenika za učenike strukovnih škola i gimnazija te dobitnica Županijske nagrade za najuspješnije odgojno-obrazovne djelatnike u 2020. godini.
|
ŠK. GOD. 2024./25.
INORMACIJE ZA RODITELJE / KONZULTACIJE ZA UČENIKE: SRIJEDA 3. SAT
__________________________________________________________________________________________________________
DRŽAVNA MATURA U ŠKOLSKOJ GODINI 2024./25.
HRVATSKI JEZIK - OSNOVNI PODATCI
Ispit se provodi u dva dana. Prvi dan provedbe ispituju se Čitanje, književnost i
hrvatski jezik i Sažetak, a drugi dan provedbe ispituje se Školski esej.
Pristupnik mora pristupiti na oba dijela ispita koji se zasebno provode. Da bi položio ispit iz Hrvatskoga jezika, pristupnik mora ostvariti minimalan prag prolaznosti na oba dijela ispita.
INFORMACIJE ZA UČENIKE I RODITELJE
VEZANE UZ IZVOĐENJE NASTAVE HRVATSKOGA JEZIKA
HRVATSKI JEZIK |
||
ELEMENTI |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI ZA PRVI RAZRED |
PRISTUPI VREDNOVANJU I OBLICI VREDNOVANJA |
A HRVATSKI JEZIK I KOMUNIKACIJA
|
A.1.1.Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.A.1.2.Učenik sluša u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.A.1.3.Učenik čita u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.A.1.4.Učenik piše tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primateljaA.1.5.Učenik analizira morfosintaktička obilježja riječi u rečenici i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta.A.1.6.Učenik analizira značenjske odnose među riječima pomoću rječnika.A.1.7.Učenik objašnjava razliku između hrvatskoga jezika kao sustava govora i hrvatskoga standardnog jezika. |
VREDNOVANJE ZA UČENJE
|
BKNJIŽEVNOST
|
B.1.1.Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu.B.1.2.Učenik razlikuje i opisuje književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove.B.1.3.Učenik prepoznaje i opisuje književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstuB.1.4.Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
|
|
CKULTURA I MEDIJI |
C.1.1.Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova na svakodnevni život primatelja.C.1.2. Učenik analizira tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet. |
3. UDŽBENICI
1. RAZRED
Tanja Marčan, PUTOKAZI 1 : integrirani udžbenik za hrvatski jezik i književnost s dodatnim digitalnim sadržajima u prvom razredu četverogodišnjih strukovnih škola, Školska knjiga, Zagreb, 2019.
2. RAZRED
Tanja Marčan, Linda Grubišić Belina, PUTOKAZI 2 : integrirani udžbenik za hrvatski jezik i književnost s dodatnim digitalnim sadržajima u drugom razredu četverogodišnjih strukovnih škola i gimnazija, Školska knjiga, Zagreb, 2020.
3. RAZRED
Tanja Marčan, Linda Grubišić Belina, PUTOKAZI 3 : integrirani udžbenik za hrvatski jezik i književnost s dodatnim digitalnim sadržajima u trećem razredu četverogodišnjih strukovnih škola i gimnazija, Školska knjiga, Zagreb, 2020.
4. RAZRED
Tanja Marčan, Linda Grubišić Belina, PUTOKAZI 4 : integrirani udžbenik za hrvatski jezik i književnost s dodatnim digitalnim sadržajima u četvrtom razredu četverogodišnjih strukovnih škola i gimnazija, Školska knjiga, Zagreb, 2021.
4. POPIS OBAVEZNIH TEKSTOVA ZA CJELOVITO ČITANJE
ZA SVE RAZREDE (isti je za svaku školsku godinu)
1. RAZRED
|
2. RAZRED
|
3. RAZRED
|
4. RAZRED
|
____
STARIJE OBJAVE
LITERARNO-NOVINARSKA GRUPA
TANJA MARČAN - VODITELJICA
1994. - 2014.
e-lektire
Na stranicama http://lektire.skole.hr cjelovita djela hrvatskih i stranih pisaca s popisa obvezne školske lektire, ali i šire, besplatno su dostupna učenicima i studentima, te njihovim nastavnicima i profesorima. Već je postavljeno oko 200 knjiga, te obilje multimedijskih sadržaja, kao što su zvučni zapisi i video materijali. Cilj projekta je na Webu objaviti SVE osnovnoškolske i srednjoškolske lektire - ukupno preko tisuću naslova!
Projekt eLektire je nastao na inicijativu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, a realiziraju ga CARNet i Bulaja naklada.
Za pristup sadržaju morate se prijaviti svojim AAI@EduHR elektroničkim identitetom, kojega ste dobili u svojoj školi ili ustanovi.
Ako ne znate koja je vaša korisnička oznaka ili zaporka, obratite se administratoru elektroničkog (LDAP) imenika vaše škole ili matične ustanove.
SLOBODNE AKTIVNOSTI:
NOVINARSKA GRUPA
i
školski list COOLTURIST
Tko piše, o čemu...
....želiš li ostaviti svoj trag?
linkovi:
budi kreativan!