preskoči na sadržaj

Hotelijersko-turistička škola

Login

Tanja Marčan
profesorica hrvatskog jezika i književnosti

izvrstan savjetnik

---------------------------

         

-------------------------------------------

Profesorica Tanja Marčan predaje nastavni predmet Hrvatski jezik  u Hotelijersko-turističkoj školi od 1993. godine. Dvaput je napredovala u zvanje profesora savjetnika,a 2022.g. promovirana je u zvanje izvrsnog savjetnika.. Svojim izvannastavnim znanstveno-stručnim radom prepoznata je na lokalnoj i nacionalnoj razini: bila je članica nekoliko stručnih radnih skupina za izradu nacionalnih obrazovnih dokumenata u organizaciji Ministrarstva znanosti i obrazovanja, aktivno je sudjelovala u edukaciji učitelja i nastavnika hrvatskog jezika.
Održala je u zadnjih pet godina 20-ak predavanja na županijskim i državnim stručnim skupinama te na jednoj međunarodnoj znanstvenoj konferenciji. Glavni je stručni interes njezina rada razvijanje učeničkih čitalačkih kompetencija i osmišljavanje inovativnih  strategija poučavanja i  potpore učenicima.
Autorica je i suautorica 4 udžbenika za učenike strukovnih škola i gimnazija te dobitnica Županijske nagrade za najuspješnije odgojno-obrazovne djelatnike u 2020. godini.

 

ŠK. GOD. 2024./25. 

INORMACIJE ZA RODITELJE / KONZULTACIJE ZA UČENIKESRIJEDA 3. SAT

__________________________________________________________________________________________________________

 

                DRŽAVNA MATURA U ŠKOLSKOJ GODINI 2024./25.

HRVATSKI JEZIK - OSNOVNI PODATCI

  • Nema razina
  • Osim eseja učenici pišu i sažetak
  • piše se interpretacijski školski esej
  • Školski esej mora imati najmanje 440 riječi (dopušteno je odstupanje od 10%)
  • Esejski zadatak sastoji se od polaznoga pitanja ili tvrdnje, ulomka iz književnoga djela s popisa obveznih djela i smjernica za pisanje.
  • Uvodi se minimalni prag prolaznosti za svaki dio ispita
  • Svake školske godine objavljuje se popis od 8 književnih djela koja se mogu ispitivati pisanjem školskoga eseja.

Ispit se provodi u dva dana. Prvi dan provedbe ispituju se Čitanje, književnost i 
hrvatski jezik i Sažetak, a drugi dan provedbe ispituje se Školski esej.
Pristupnik mora pristupiti na oba dijela ispita koji se zasebno provode. Da bi položio ispit iz Hrvatskoga jezika, pristupnik mora ostvariti minimalan prag prolaznosti na oba dijela ispita.

  • Područje Čitanja sastoji se od čitanja književnog teksta, čitanja neknjiževnog teksta i provjere književnoteorijskog znanja.
  • Područje  Hrvatskog  jezika sastoji se od provjere poznavanja jezičnih pojmova i primjene znanja
  • Područje  Pisanja  sastoji se od  pisanja sažetka (80 minuta) i pisanja školskog eseja (160 minuta)
  • Posebne situacije u vrednovanju
    Esej se neće vrednovati:
    •  ako pristupnik nije odgovorio na zadani zadatak 
    •  ako nema dovoljan broj riječi (dopušteno je odstupanje 10 % od donje granice zadanoga broja riječi0)
    •  ako se pristupnik nepristojno izražava
    •  ako pristupnik crta i ilustrira u knjižici za pisanje školskoga eseja
    •  ako je esej napisan potpuno nečitkim rukopisom 
    •  ako je esej napisan velikim tiskanim slovima

    ____________________________________________________________________________________________________________________

INFORMACIJE ZA UČENIKE I RODITELJE
VEZANE  UZ IZVOĐENJE NASTAVE HRVATSKOGA JEZIKA

 

  1. Predmetni kurikulum, izvođenje nastave i državna matura

    Od školske godine 2021./22. svi učenici četverogodišnjih strukovnih škola i gimnazija nastavu iz predmeta Hrvatski jezik prate prema novim predmetnim kurukulima koji su se počeli uvoditi od 2019. godine. 


    Svi se učenici i roditelji mogu upoznati s kurikulumima iz predmeta Hrvatski jezik  i ishodima na poveznici
    https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2019_01_10_214.html

    2.  PREDMETNA PODRUČJA - ELEMENTI VREDNOVANJA

    1. HRVATSKI JEZIK I KOMUNIKACIJA
    2. KNJIŽEVNOST I STVARALAŠTVO
    3. KULTURA I MEDIJI

    HRVATSKI JEZIK  

    ELEMENTI
    OCJENJIVANJA

    ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI ZA PRVI RAZRED

    PRISTUPI VREDNOVANJU I OBLICI VREDNOVANJA

    A

    HRVATSKI JEZIK I KOMUNIKACIJA

     

     

     

    A.1.1.Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
    A.1.2.Učenik sluša u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
    A.1.3.Učenik čita u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
    A.1.4.Učenik piše tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
    A.1.5.Učenik analizira morfosintaktička obilježja riječi u rečenici i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta.
    A.1.6.Učenik analizira značenjske odnose među riječima pomoću rječnika.
    A.1.7.Učenik objašnjava razliku između hrvatskoga jezika kao sustava govora i hrvatskoga standardnog jezika.
     

     

     

    VREDNOVANJE ZA UČENJE
     

    Služi unapređivanju i planiranju budućega učenja i poučavanja.

    pravovremena i jasna povratna informacija učeniku

    vođenje individualnih savjetodavnih razgovora s učenicima

    opažanja učeničkih aktivnosti i ponašanja tijekom učenja i poučavanja (frontalno, individualno i suradničko).

    bilješke opisnog praćenja rada učenika  (odnos prema radu, samostalnost i odgovornost;  razina usvojenosti ishoda i dr.).

     

     

    VREDNOVANJE KAO UČENJE
     
    Potiče učenika na samopraćenje i samovrednovanje učenja
    učenike se usmjerava na ovladavanje strategijama nadgledanja i  planiranja vlastitoga napredovanja u usvajanju znanja, vještina i stavova.
    vođenje individualnih savjetodavnih  razgovora s učenicima
     služenje upitnicima i obrascima  za samoprocjenu  znanja, vještina i  obrazovnih postignuća
    služenje tablicama, ljestvicama procjene, planovima učenja i dr.

     

    VREDNOVANJE NAUČENOGA
     
    Provodi se tijekom ili na kraju određenoga planiranog razdoblja: obrade, ponavljanja, uvježbavanja i  usustavljivanja radi provjere ostvarivanja planiranih odgojno-obrazovnih ishoda i rezultira brojčanom ocjenom.
    ocjenjuju se sljedeći govorni i razgovorni oblici: predstavljanje rezultata rada/projekta, krasnoslov,  prepričavanje, pripovijedanje, razgovor o temi i dr.)
    pisane provjere usvojenosti nastavnih sadržaja  kojima se ostvaruju ishodi iz svih triju nastavnih područja:
    zadatci nadopunjavanja, višestrukog izbora, kraćeg/duljeg odgovora;
    školska zadaća; pisane provjere čitanja s razumijevanjem (čitateljskih kompetencija)
    zadaci esejskog tipa i dr.

     

    B

    KNJIŽEVNOST
     I STVARALAŠTVO

     

     

    B.1.1.Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu.
    B.1.2.Učenik razlikuje i opisuje književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove.
    B.1.3.Učenik prepoznaje i opisuje književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu
    B.1.4.Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.

     

    C

    KULTURA I MEDIJI

    C.1.1.Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova na svakodnevni život primatelja.
    C.1.2. Učenik analizira tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.
    ________________________________________________

 

3.   UDŽBENICI

1. RAZRED
Tanja Marčan, PUTOKAZI 1 : integrirani udžbenik za hrvatski jezik i književnost s dodatnim digitalnim sadržajima u prvom razredu četverogodišnjih strukovnih škola, Školska knjiga, Zagreb, 2019.
2. RAZRED
Tanja Marčan, Linda Grubišić Belina, PUTOKAZI 2 : integrirani udžbenik za hrvatski jezik i književnost s dodatnim digitalnim sadržajima u drugom razredu četverogodišnjih strukovnih škola i gimnazija, Školska knjiga, Zagreb, 2020.
3. RAZRED
Tanja Marčan, Linda Grubišić Belina, PUTOKAZI 3 : integrirani udžbenik za hrvatski jezik i književnost s dodatnim digitalnim sadržajima u trećem razredu četverogodišnjih strukovnih škola i gimnazija, Školska knjiga, Zagreb, 2020.
4. RAZRED
Tanja Marčan, Linda Grubišić Belina, PUTOKAZI 4 : integrirani udžbenik za hrvatski jezik i književnost s dodatnim digitalnim sadržajima u četvrtom razredu četverogodišnjih strukovnih škola i gimnazija, Školska knjiga, Zagreb, 2021.

 

4.   POPIS OBAVEZNIH TEKSTOVA ZA CJELOVITO ČITANJE
      ZA SVE RAZREDE (isti je za svaku školsku godinu)

1. RAZRED

  1. August Šenoa, Prijan Lovro    
  2. Sofoklo, Antigona                                      
  3. Francesco Petrarca, izbor iz poezije        
  4. Vjenceslav Novak, Posljednji Stipančići  
  5. Vladimir Nazor, izbor iz poezije  
  6. Mit o Edipu
  7. R. Carver, Mišići, bicikli, cigarete
  8. Amélie Nothomb, Strah i trepet 
  9. izbor iz starogrčkog pjesništva
  10. izbor iz narodne književnosti

                                                                          

2. RAZRED

  1. Marin Držić, Novela od Stanca
  2. Molière, Škrtac                       
  3. Giovanni Boccaccio, Dekameron (dvije novele)                 
  4. Pedro Calderon de la Barca, Život je san
  5. Johann Wolfgang Goethe, Patnje mladog Werthera
  6. John  Green, Greška u našim zvijezdama
  7. Edgar Allan Poe, Crni mačak     
  8. Guy  de Maupassant, Na vodi                           
  9. Silvije Strahimir Kranjčević, izbor iz poezije
  10. Antun Gustav Matoš, izbor iz novela

3. RAZRED

  1. Ivan Mažuranić,  Smrt Smail-age Čengića
  2. Ivan Gundulić, Dubravka,
  3. Honoré de Balzac, Otac Goriot 
  4. Fjodor Mihajlovič Dostojevski, Zločin i kazn
  5. William Shakespeare, Hamlet,
  6. Agatha Christie, Ubojstvo u Orient Expressu     
  7. Charles Baudelaire, izbor iz poezije
  8. Oscar Wilde, Slika Doriana Graya 
  9.  Tin Ujević, izbor iz poezije (10 pjesama)
  10. EPSKO PJESNIŠTVO  - ulomci /pregled
    Biblija, Homerovi epovi Ilijada i Odiseja, Vergilije Eneida, Pjesan o Rolandu(srednjovjekovni ep); Dante, Božanstvena komedija; Marulić, Judita, Gundulić, Osman               

4. RAZRED

  1. Franz Kafka, Preobrazba
  2. Antun Branko Šimić, izbor iz poezije
  3. Miroslav Krleža, Gospoda Glembajevi
  4. Albert Camus, Stranac
  5. Eugène Ionesco, Ćelava pjevačica   
  6. J. D. Salinger, Lovac u žitu    
  7. Ivo Andrić, Prokleta avlija
  8. Ranko Marinković, Kiklop
  9. Alice Munro, Slobodni radikali
  10. Pavao Pavličić, Večernji akt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

____


STARIJE OBJAVE

LITERARNO-NOVINARSKA GRUPA 

TANJA MARČAN -  VODITELJICA

 1994. - 2014. 

 

 

 


 

 

 

e-lektire

Na stranicama http://lektire.skole.hr cjelovita djela hrvatskih i stranih pisaca s popisa obvezne školske lektire, ali i šire, besplatno su dostupna učenicima i studentima, te njihovim nastavnicima i profesorima. Već je postavljeno oko 200 knjiga, te obilje multimedijskih sadržaja, kao što su zvučni zapisi i video materijali. Cilj projekta je na Webu objaviti SVE osnovnoškolske i srednjoškolske lektire - ukupno preko tisuću naslova!

Projekt eLektire je nastao na inicijativu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, a realiziraju ga CARNet i Bulaja naklada.

Za pristup sadržaju morate se prijaviti svojim AAI@EduHR elektroničkim identitetom, kojega ste dobili u svojoj školi ili ustanovi.

Ako ne znate koja je vaša korisnička oznaka ili zaporka, obratite se administratoru elektroničkog (LDAP) imenika vaše škole ili matične ustanove.

 


SLOBODNE AKTIVNOSTI: 

 NOVINARSKA GRUPA 

i

školski list COOLTURIST 

Tko piše, o čemu...

....želiš li ostaviti svoj trag?

linkovi:
  budi kreativan

  druži se i stvaraj!

 

 

 

 

 

 

 





Dokumenti


preskoči na navigaciju