Novinarska redakcija kao jazbina iz koje se lansiraju spinovi. Novine pokrenute ne radi informiranja nego radi manipuliranja i diskreditiranja i, najvažnije, zato da bi vlasnik imao idealno oružje za ucjenjivanje moćnijih od sebe i ulaznicu za povlašteni krug gdje se izvrsno zarađuje.
Novinar koji hoda zakutcima Milana rekonstruira okolnosti Mušsolinijeve smrti i paranoično ih povezuje s najmračnijim urotama i pokoljima koji su obilježili talijanske "olovne godine" terorizma.
Ljubavna priča dvoje gubitnika, prezrela i nerealizirana pisca i novinarke koja mora konfabulirati o "nježnim prijateljstvima" slavnih, a plače na Beethovenovu Sedmu.
Robert Torre
Profil
11/2014.
Koliko je psihijatrija agentura marketinga farmaceutskih tvrtki? Jesu li farmaceutske tvrtke kolonizirale područje mentalnog zdravlja što za posljedicu ima jedinstveni povijesni eksperiment planetarne epidemije uzimanja psihofarmaka? Psihijatar dr. Robert Torre javno je postavio ova pitanja u feljtonu objavljenim u dnevnim novinama pod naslovom „Prava istina o psihijatriji“.
Reakcije su bile burne. Djelomično razočaran što njegova kritika nije shvaćena kao legitimna dekonstrukcije potrošene psihijatrijske paradigme u ime nadolazeće nove, već kao destrukcija psihijatrije kao takve, dr. Torre u knjizi završenoj nedugo nakon objavljivanja feljtona prvi put odgovara na reakcije na koje je naišao.
Kao u predgovoru kaže autor, „nažalost ni u feljtonima ni u knjizi nije iznesena nikakva 'moja istina' o psihijatriji. Riječ je o podosta konzistentnoj platformi kritičke psihijatrije koju posljednjih desetak godina zagovara cijela jedna struja anglo-saksonskih i skandinavskih psihijatara. Oni su aktualno razdoblje razvoja psihijatrijske struke, koje traje od konca osamdesetih godina, podvrgli kritici i proglasili potrošenim.“
Kritiku psihijatrije dr. Torre temelji na činjenici da je u posljednjih trideset godina bez pravih stručno-znanstvenih prodora došlo do dijagnostičke hiperinflacije „novotkrvenih“ psihičkih poremećaja čime je započeo proces psihijatrizacije do tada normalnog dijela pučanstva. Psihopatolško se u sve većoj mjeri približilo normalnome, i dovelo do medikalizacije pojedinih negativnih životnih stanja i osjećanja koja su sastavni dio ljudske egzistencije, koje od sada moramo „liječiti“, to jest otklanjati psihofarmacima i psihoterapijom.
Psihička normalnost počela je podrazumijevati ne samo odsustvo psihičkih poremećaja već i samih (pred)znakova psihičkih poremećaja. Širenje prostora „psihopatološkog“ na uštrb normalnog, uz istodobno inzistiranje na tezi da su psihički poremećaji zapravo „bolesti mozga“ učinila je psihijatriju podložnom manipulativnom uplivu farmaceutskih tvrtki.
Izlaz iz aktualne krize psihijatrije dr. Torre vidi u povratku na „zastarjeli“ bio-psiho-socijalni model „psihijatrije u zajednici“, uz puno uvažavanje zajednice, odnosno dostojanstva i ljudskosti osoba s različitim oblicima psihičke patnje. „Jer mi psihijatri ipak nismo vlasnici osoba s psihičkim poremećajima, oni nisu puki objekti našeg postupanja već partneri u zajedničkom kreiranju politike mentalnog zdravlja. U tom smislu oni moraju biti upoznati sa svim karakteristikama „usluga“ koji im nudimo.“
Dr. Robert Torre psihijatar je s višegodišnjim iskustvom rada s osobama sa problemom pijenja, kockanja, klađenja i zlouporabe droga, te autor je više knjiga iz područja psihijatrije ovisnosti.
MV Info , 28.11.14
Što učiniti kako bi djeci, roditeljima i nastavnicima bilo bolje?
Može li škola biti institucija koja u djeci razvija, a ne ubija, urođeno veselje za učenjem?
U ovoj izvrsnoj knjizi ugledni obiteljski terapeut Jesper Juul iznosi britku analizu aktualnog stanja u školstvu i nudi niz konkretnih prijedloga za drukčiju i bolju školu.
Glavna pretpostavka nove škole jest partnerstvo učenika, roditelja i nastavnika koji odbijaju biti žrtve naslijeđenog školskog sustava. Prvi korak na tom putu leži u promjeni kvalitete odnosa između nastavnika i učenika, odnosno učenik koji više nije marioneta nego ravnopravan sugovornik i suigrač u obrazovnom sustavu. Na taj način, škola postaje mjesto gdje djeca izrastaju u društvene, kompetentne i zdrave pojedince. Jesper Juul je svjetski priznati obiteljski terapeut, pisac i osnivač Familylaba, međunarodne organizacije koja nudi seminare, predavanja i savjetovanja roditeljima i stručnjacima koji rade s djecom i mladima. U svojim radovima osporio je neke od temeljnih pretpostavki tradicionalne razvojne psihologije kao i dominantne pedagoške modele i metode odgoja, a njegove su originalne i vizionarske ideje potvrđene od strane suvremene neuroznanosti i psihologije međuljudskih odnosa.
Louis Scuetzenhoefer
prijevod: Kristina Kette
V.B.Z.
11/2010.
Majke vole svoju djecu. Točka. To će nam reći svaka reklama, svaka nedjeljna propovijed. I za većinu majki to stoji. No, istodobno više od 40 posto sve djece, bez obzira na dob, pati zbog problematičnog odnosa s majkom koji utječe na njihove partnerske veze, poslovne ciljeve i njihovu ulogu kao roditelja. A mit o majčinstvu, glorificirajuća društvena slika majke koja voli, ovu djecu sprječava da prepoznaju i razriješe svoj problem.
Psiholog Louis Schützenhöfer je na temelju pedeset intervjua sa sinovima i kćerima u dobi od 18 do 84 godine uspio izdvojiti četiri problematična tipa majke: dominantna majka, majka žrtva, narcisoidna majka i bezosjećajna majka. Knjiga "Sve u ime ljubavi", međutim, nije pisana protiv majki, nego za kćeri i sinove. Da bi oni mogli spoznati mehanizam vlastitog problematičnog odnosa s majkom te ga razriješiti.
Pasi Sahlberg
prijevod: Ivana Brozić
Školska knjiga
10/2012.
Ovo je knjiga o Finskoj i o tome kako su Finci svoj odgojno obrazovni sustav promijenili iz osrednjega, kakav je bio 1980-ih, u jedan od primjera izvrsnosti, kakav je danas. Prema međunarodnim pokazateljima, finski su građani jedni od najobrazovanijih u svijetu, obrazovanje je jednako dostupno svima, a Finska učinkovito raspolaže svojim resursima. U posljednje vrijeme finsko je obrazovanje privuklo pozornost mnogih međunarodnih stručnjaka.
"Lekcije iz Finske" odstupaju od uobičajenih ideja koje se spominju u časopisima i knjigama o razvoju obrazovanja. Štoviše, one pokazuju daje uistinu moguće poboljšati sustav ako se politika i strategije osmisle mudro i održivo.
U ovoj je knjizi opisano kako je tekao postupak obrazovne reforme u Finskoj nakon završetka Drugoga svjetskog rata. To je prva knjiga namijenjena međunarodnom čitateljstvu koja govori o tome kako je Finska stvorila sustav koji je jednako hvaljen zbog pravednosti i visoke kvalitete.
Mnoge vodeće svjetske novine i radio-televizije - New York Times, Washington Post, Times of London, Le Monde, El Pais, National Public Radio, NBC, Deutsche Welle i BBC - govorile su o tome finskom obrazovnom čudu. Tisuće izaslanstava posjetile su finske
vlasti, škole i zajednice kako bi saznale što pokreće izvrsnost u obrazovanju. Međutim, toj priči do sada nije bila posvećena cijela knjiga, što je potrebno kako bi se nabrojili, povezali i objasnili prirodni čimbenici, ustanove i mnogi ljudi u nju uključeni.
Povijest stoljeća nafte ispod vela prevare i očajničkih pokušaja da se sakrije njezino podrijetlo.
Dulje od stoljeća nafta je jedan od najznačajnijih svjetskih strateških proizvoda, a moderno svjetsko gospodarstvo gotovo je nemoguće zamisliti bez nje. Nafta je, uz ugljen i zemni plin, bila osnovni pokretač razvoja modernog industrijskog društva, globalne ekonomije i tržišne dinamike. Stoga je svjetsko gospodarstvo iznimno osjetljivo na promjene uvjeta na tržištu energenata, odnosno na povećanje cijena i smanjenje ponude.
Ne bi li osigurali monopol nad svjetskim zalihama nafte, a zajedno s time i koncentraciju najveće političke moći, mala skupina britanskih i američkih kompanija - koje podupiru njihove vlade - stvorila je jedan od najvećih mitova moderne znanosti. Izmislili su mit o ograničenosti zaliha nafte, tvrdeći da je riječ o izvoru energije koji se brzo troši i koji je nekako nastao od bioloških naslaga prije nekoliko stotina milijuna godina procesom koji je u zapadnim knjigama o geologiji opisan vrlo nejasno. No svejedno se uzima kao nepogrešiva, znanstveno dokazana činjenica.
Nova knjiga Wiiliama Engdahla opisuje upravo začetak tog mita i njegovu ulogu u dvama velikim i razornim svjetskim ratovima, kao i u beskonačnim međunarodnim sukobima - od Hladnog rata do regionalnih ratova u Africi pa do Bliskog istoka i dalje - koje je poticala anglo-američka elita kako bi zadržala nadmoć nad naftom te kontrolirala dotok nafte i dolara koji su s time usko povezani. No ta kontrola leži u rukama nekoliko američkih i britanskih naftnih divova koji su se nekoć nazivali „sedam sestara", ali sada su samo četiri - ExxonMobil, Chevron, BP i Shell...
Posluh nije ubrojen u sedam glavnih grijeha jer se smatra da čovjek, koji je obdaren slobodnom voljom, neće biti poslušan, već razborit pa stoga posluh ne bi trebao biti mana čovjeka, nego vrlina strojeva.
Skupina kojoj istinski pripadaš neće zahtijevati da se drogiraš, da se opijaš niti da tučeš druge kako bi te prigrlila. Skupina kojoj pripadaš prihvaća te upravo takvog kakav jesi - savršen.
Istinu ti nitko ne može reći ako je ne želiš čuti. Istinu ti nitko ne može pokazati ako je ne želiš vidjeti. Znat ćeš da je nešto istinito tek kad s time budeš živio u miru. S istinom zavoliš sebe jer si na putu da postaneš bolji čovjek nego što si bio dosada.
Majda Rijavec,Dubravka Miljković
Ukratko: Istraživanja širom svijeta pokazuju da, usprkos svim naporima koji se čine da bi ih bilo manje, disciplinskih je problema u školi sve više. Čovjek se mora pitati zašto je to tako – osobito kad se uzme u obzir da ih doista nitko ne želi: ni učitelji, ni roditelji, ni uprava škole, ni opća javnost, a čak niti sami učenici! Čini se skoro kao da nedisciplina ima neki svoj posebni život...
Knjiga je zamišljena kao (praktični) priručnik, nešto poput kreativne kuharice. Npr., kako skuhati učenika koji prepisuje? Najprije nađete na sadržaju dio Što s onima koji prepisuju, onda pročitate taj dio, sjetite se kako ste vi prepisivali u školi, malo razmislite o tom problemu, razgovarate s kolegama, možda i sa svojom djecom i nakon toga – napravite onako kako mislite da je najbolje.
Osnovna poglavlja: Kako pristupiti razredu; Pravila, pravila; Male tajne velikih učitelja; I učenici su odgovorni; Suradnja s roditeljima; Što sa samim sobom.
Okviri: malo znanosti, izvodi iz književnosti, aktivnosti, šale, život piše priče
I. Kako pristupiti razredu
Što očekujete?
Učitelj ili prijatelj?
Kako vodite svoj razred?
Dobar odnos između učitelja i učenika
Što tražimo to i dobijemo
Je li batina doista iz raja izašla?
Kažnjavati ili ne?
Malo zdravog razuma
II. Kako izgleda vaš razred?
Imam previše učenika u razredu
Učionica grozno izgleda
Raspored sjedenja i disciplina
III. Pravila, pravila
Razredna pravila
Uključite učenike u proces donošenja pravila
Što s onima koji kasne
Što s onima koji prepisuju
Kako koristiti potkrepljenja
Kako koristiti kazne
IV. Male tajne velikih učitelja
Najvažniji je prvi dan
Zaposlite ih
Nije potrebno vikati
Ne zaboravite na običnu pristojnost
Gasite vatru sa što manje vode
Izbjegavajte sukobe
Nekim učenicima nije lako
V. Naučite na primjeru
Nestašni prvašići
Ja više ne mogu!
VI. I učenici su odgovorni
Medalja ima dvije strane
Razredni sastanak
Prava i dužnosti
Samonadgledanje i samokontrola
Ni pravim mađioničarima nije lako
VII. Suradnja s roditeljima
Tko je kriv?
Kako unaprijediti suradnju s roditeljima
Koristite ugovore
Kako se ophoditi s teškim roditeljima
Primjer iz škole
VIII. Što sa samim sobom
Učiteljski posao i stres
Niste odgovorni baš za sve
Ne shvaćajte stvari osobno
Sretni(ji) učitelji
IX. Male priče iz života
Svatko može biti ono što želi?
Vitezovi južnog Bronxa
Sretne posljedice nesretnog djetinjstva
Lekcija zvana leptir
Nema toga kuhara koji nije presolio neku juhu
Video-igre: dobre i loše vijesti
Ja sam kreativan!
Veliki i mali
Čemu služi psiholog?
Što više iskustva, to bolji učitelj?
Ići u školu ili ne?
Za kraj...
Nastava usmjerena na učenika
Prinosi razvoju metodika nastavnih predmeta u srednjim školama
Ova knjiga ima namjeru biti osnovnim udžbenikom za nastavnike nastavnih predmeta koji uvjetno pripadaju području društvenih i humanističkih znanosti, a to su svi stručni nastavni predmeti iz područja ekonomije i prava te neki predmeti iz područja informatologije, politologije, sociologije, povijesti i etike… Naravno, ova knjiga može biti od koristi i nastavnicima u svim srednjim pa i osnovnim školama, jer je poznato da postoje neke opće zakonitosti i metodička rješenja koja su primjerena za sve polaznike srednjega obrazovanja, bez obzira na to je li riječ o mladima ili odraslim polaznicima tih programa.
Postojeća oprema i prostori za nastavne aktivnosti u školama uglavnom su prilagođeni didaktičkoj paradigmi koju označujemo sintagmom nastava usmjerena na nastavnika.Dakle, u tim prostorima i s tom opremom nastavnici »predaju« sadržaje, a učenici/polaznici uglavnom sjede, slušaju i gledaju te povremeno razgovaraju s nastavnikom.
Autori slijede didaktičku paradigmu označenu sintagmom nastava usmjerena na učenika, a to znači da je ovdje nastava shvaćena kao zajednički rad nastavnika i učenika te da se očekuje više raznovrsnih aktivnosti učenika (strategije aktivnoga učenja). Za takve aktivnosti trebat će osigurati nešto drukčiju opremu i uređenje prostora za poučavanje i učenje u školama, te promjenu uloge nastavnika u odnosu na onu koja je dominirala u proteklim godinama. Konkretnije, to znači da bi nastavnik predavač trebao biti zamijenjen nastavnikom koji je organizator, mentor, menadžer, instruktor i suradnik.
(Školske novine)
Julijana Matanović-Anka Dorić: One misle da smo male
Ovaj književno-stručno-medicinski uradak ima posebnu javnozdravstvenu vrijednost jer je prvi ovakve vrste u suvremenoj domaćoj literaturi za mlade. Autorice knjigom žele doprinjeti širenju istinitih informacija i stručnih spoznaja o mogućnostima prevencije i liječenja HPV infekcije. Ciljne skupine su primarno mlada populacija, te njihovi roditelji i učitelji.
Posebna je svrha knjige osvijestiti potrebu prestanka tabu-šutnji i stigmatizacije spolno prenosivih bolesti općenito i učiniti istinite i valjane informacije o ovoj bolesti lako dostupnima mladima na pedagoški, psihološki i znanstveno-medicinski primjeren način.
MV Info , 02.12.10
Donosimo mišljenje djevojčice Kristine Frković koja je pročitala knjigu:
Sviđa mi se način na koji su autorice mladima približile temu.Koristile su izraze koji su mladima razumljivi, a često ih i sami koriste.Prikazale su vrlo ozbiljnu temu na šaljiv i zabavan način.Dobro je i to što na kraju romana liječnica iznosi više informacija o samoj bolesti i kako je liječiti.
Sve u svemu, vrlo dobra knjiga koja otvara nova pitanja, ali i daje odgovore mladim čitateljima.
Louann Brizendine: Ženski mozak
Jeste li znali da je svaki ljudski mozak na početku ženski, a da se muška obilježja razvijaju tek osam tjedana nakon začeća? Tada se pod navalom testosterona smanjuju centar za komunikaciju i slušni korteks, a dio mozga zadužen za seks udvostručuje se.
Temeljeći se na desetljećima istraživanja i uključujući fascinantne činjenice i studije slučajeva, Ženski mozak nudi neurološka objašnjenja zašto žena:
• pamti svađe za koje muškarac tvrdi da se nikada nisu dogodile,
• na seks pomisli možda jednom dnevno, a muškarac čak jednom u minuti,
• iznad pedesete češće pokreće razvod braka nego muškarac,
• nastoji znati što drugi osjećaju, a muškarac može prepoznati emociju samo ako netko zaplače ili mu fizički zaprijeti.
Louann Brizendine: Muški mozak
Razmatrajući najnovija otkrića u muškoj psihologiji i neurologiji, dr. Briendine otkriva da muški mozak:
Medicinska škola u Rijeci ima razvijenu misiju koja je proizašla iz duge i bogate medicinske prakse u Gradu Rijeci koja je formirala visoko kvalitetnu obrazovnu instituciju za potrebe zdravstvenih kadrova unutar Republike Hrvatske . Škola ima regionalni i nacionalni značaj. Medicinska škola u Rijeci obrazuje zdravstvene brandove u suvremenom hrvatskom odnosno europskom okruženju prema potrebama tržišta rada.
Ravnatelj
Alen Vukelić,dr.med.