|
|||||
Projekt Grad koji diše
O projektu
U projektu promocije skrbi o našoj urbanoj atmosferi planiran je niz aktivnosti s učenicima drugih razreda naše škole koji se na nastavi Biologije bave disciplinom Ekologija, kao i s učenicima smjera tehničar nutricionist trećeg razreda koji se Ekologijom bave kao cjelogodišnjim predmetom. Projektne aktivnosti će svake školske godine započinjati obilaskom laboratorija Nastavnog zavoda za javno zdravstvo u Rijeci koji se bavi utvrđivanjem kvalitete zraka na našem području kako bi učenici dobili potrebne informacije o statusu problema, najvećim polutantima u zraku, zagađivačima i mjerama koje se trenutno provode za kontrolu kvalitete zraka. Nakon prikupljanja podataka napisat ćemo pregledni članak o načinima praćenja kvalitete zraka na području grada Rijeke. S obzirom da smo zbog pandemije korona virusa bili spriječeni u provedbi niza javnih akcija na Korzu, ekološkim tržnicama našega grada, vrtićima i školama na kojima smo trebali educirati građanstvo o korisnim sobnim biljkama koje mogu apsorbirati polutante iz zraka, spomenute aktivnosti ćemo zamijeniti slanjem digitalnih brošura o navedenim biljkama, kao i slanjem odabranog paketa „živih“ biljaka uz potreban sadni materijal svim srednjim školama grada. Osmišljene igrokaze za provedbu u vrtićima koji su imali za cilj približiti najmlađima važnost brige za zrak koji dišemo ostavljamo za provedbu za sljedeću školsku godinu. Bogatstvo likova, inovativnost i izražen stav rese igrokaze razreda II-7 kojeg ovdje srčano pohvaljujemo.
U suradnji s grupom solidarne razmjene Rijeka i Udrugom Ekoregija Kostrena smo planirali postavljanje učeničkog štanda na mjesečne tržnice ekoloških proizvoda na kojem bi bile prezentirane biljke koje iznadprosječno apsorbiraju ugljični dioksid u odnosu na jedinicu mase, a istu aktivnost ove godine nadomještamo izradom brošure o drvenastim biljkama pogodnima za sadnju uz gradske prometnice. Brošuru ćemo objaviti ovdje na web stranici škole te na web stranici udruge Ekoregija Kostrena. Umjesto zaključne aktivnosti koja je trebala biti velika romobilijada na Korzu na kojoj bismo promovirali načine smanjenja vlastitog CO2 otiska, organizirali bismo školski natječaj na kojem će učenici odabranih drugih i jednog trećeg razreda temeljem podastrte literature na online satovima Biologije pisati esej o načinima značajnog smanjenja vlastitog ekološkog odnosno ugljičnog otiska, a autoricu ili autora pobjedničkog eseja ćemo nagraditi bonom za knjižaru.
Problemi na koje želimo utjecati i ciljevi projekta
Prije svega želimo podići svijest o ovisnosti ljudskog zdravlja i kvalitete zraka. Želimo potaknuti promišljanje o koracima koje poduzimamo u svakodnevnom životu i o utjecaju istih na atmosferu. Želimo informirati građanstvo o recentnim istraživanjima djelatnika Nastavnog zavoda za javno zdravstvo, kao i redovitim aktivnostima laboratorija za kvalitetu zraka. Smatramo da su ključ rješenja većine problema upravo djeca i mladi, stoga želimo promovirati odgovorno ponašanje vrtićarcima i školarcima, kao i potaknuti djecu i mlade, no i starije građane našega grada na kretanje korištenjem snage vlastitih mišića. Biljke su također ključ našeg rješenja, smatramo. Stoga ćemo napraviti probir najkorisnijih biljaka apsorbera zračnih polutanata i dijeliti njihove sadnice i popratni sadni materijal svim kabinetima za Biologiju svih srednjih škola grada Rijeke uz brošure s opisanim povoljnim svojstvima svake od odabranih biljaka. Opsežnije biltene s duljim popisom sobnih, kao i biljaka za uzgoj na otvorenom u gradovima poslat ćemo svim nastavnicima Biologije osnovnih škola grada Rijeke koje će moći primijeniti na satu građanskog odgoja.
Pokrovitelj projekta
Platforma za međugrađansku solidarnost CROSOL, kroz projekt „Prema otvorenoj, pravednoj i održivoj Europi u svijetu – Projekt predsjedanja EU 2019.-2021.” provela je javni natječaj „Učeničke akcije protiv klimatskih promjena“ putem kojega je i naša škola uz ostalih devet škola u državi ostvarila pravo na novčanu potporu za provedbu projekta Grad koji diše u konkurenciji pedeset projekata koji su na natječaju vrednovani.
I-6 i IV-3 razred u Muzeju ljekarništva
IV-3 razred na jesen, a I-6 u proljeće posjećuju Muzej ljekarništva u starom gradu u centru kojeg je utemeljio Jadran Galenski Laboratorij uz podršku Grada Rijeke. Hipokrat, Galen, Asklepije....pa sve do hrvatskih nobelovaca Ružičke i Preloga pratili smo razvoj lječništva i ljekarništva i poslušali biografiju Opatijca Sternbacha, izumitelja slavnog Valiuma - diazepama. Virtualnom stvarnošću pratili smo razvoj i liječenje uroinfekta a za finish tubirali kreme koristeći se tradicionalnim ljekarničkim strojevima.
:: opširnije ::II-3 razred obilazi Palaču šećera i upoznaje se s riječkom poviješću
II-3 razred spušta se ulicom Braće Branchetta do kompleksa nekadašnjih riječkih tvornica i uz stručno vodstvo obilazi Palaču šećera, i etažu po etažu upoznaje sa s različitim fazama riječke slavne industrijske povijesti kao i poratne Rijeke i Rijeke novog vala...toliko toga o našem gradu ne znamo...
:: opširnije ::Kanjonom Rječine od Conta do Mlina Žakalj
IV-3 razred u sklopu terenske nastave uspinje se uz Rječinu kultnom ulicom Braće Ružić, uz Harteru, pored Zvira sve do prekrasnog mlina Žakalj, ostavštine gospodarstva Grada Rijeke iz 19.st. obraslog debelim bršljanom. Stojeći ispod vijadukta divili smo se vizuri naše Rijeke kroz procjep između dvaju nebodera, dok su se pod nama za cvatnju pripremala stabla bagrema i bazge.
:: opširnije ::Eksperimentalni vrtovi Prirodoslovnog muzeja u Rijeci - eto i nas!
U nizu aktivnosti višegodišnjeg projekta Grad koji diše - češljamo muzejsku i kulturnu baštinu našeg grada koji teče, i diše. IV-3 razred u sklopu terenske nastave izbornog predmeta Ljekovito i začinske bilje, pod vodstvom botaničara doc. Surine obilazi botanički vrt Prirodoslovnog muzeja u Rijeci kao i eksperimentalni vrt gdje se prate mehanizmi usklađivanja oprašivanja kod različitih mediteranskih vrsta biljaka. Pozvani smo sudjelovati u proljetnim aktivnostima uzorkavanja i prebrojavanja biljnog materijala! Na putu do Muzeja uočavamo korove koji predstavljaju vrijedno ljekovito bilje: na fotografiji crni sljez široko rasprostranjen i vrijedan.
:: opširnije ::I-6 obilazi Prirodoslovni muzej u Rijeci i provodi istraživanje o gniježđenju pčela samica
I-6 razred u listopadu 2023. godine otvara projekt Grad koji diše obilaskom jednog od riječkih muzeja: Prirodoslovnog muzeja u Rijeci i provođenjem višemjesečnog istraživanja uzorka gniježđenja pčela samica. Obilazeći tjedno hotel za pčele na pročelju Muzeja i fotografirajući ga utvrđujemo obrazac gniježđenja pčela samica i dinamiku izlaženja iz gnijezda u ovisnosti od meteoroloških uvjeta. Istraživački rad učenica Barbara Jeger izlaže na županijskom natjecanju iz biologije.Čestitamo, Barbara!
:: opširnije ::
Medicinska škola u Rijeci ima razvijenu misiju koja je proizašla iz duge i bogate medicinske prakse u Gradu Rijeci koja je formirala visoko kvalitetnu obrazovnu instituciju za potrebe zdravstvenih kadrova unutar Republike Hrvatske . Škola ima regionalni i nacionalni značaj. Medicinska škola u Rijeci obrazuje zdravstvene brandove u suvremenom hrvatskom odnosno europskom okruženju prema potrebama tržišta rada.
Ravnatelj
Alen Vukelić,dr.med.