Raspored za završni rad jesenski rok, te za popravne ispite pismeni i usmeni dio preuzmite u prilogu
« Lipanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Petrovo u Kutini - projekt "Instructions for living a life"
EKO-ŠKOLA: DIJAMANTNI STATUS
DAN PLANETA ZEMLJE
SVJETSKI DAN VODA 2021.
- VREDNOVANJE VODA
pogledajte izložbu i riješite kviz
ZELENA KEMIJA
27.06. Podignuta Zelena zastava
22.05. Međunarodni dan biološke raznolikosti
Predavanje
"Očuvanje staništa sliva rijeke Save kroz međunarodno upravljanje invazivnim vrstama"
Nove vijesti školske knjižnice
Radno vrijeme: ponedjeljak - petak 7.00-14.00
E-KNJIŽNICA TŠK
https://sites.google.com/view/e-knjiznica/home
Nastavnik biologije:
Dalibor Sumpor, biol. prof. ment.
dalibor.sumpor@gmail.com
Naziv nastavnog predmeta: MIKROBIOLOGIJA (izborni predmet)
Cilj predmeta: |
U predmetu Mikrobiologija učenici će: - primijeniti teorijska i stručna znanja iz područja citologije, fiziologije, ekologije, botanike i opće mikrobiologije - provoditi uobičajene mikrobiološke analize |
Opis predmeta: |
Učenici će imati priliku iz ''prve ruke'' tijekom vježbi iz mikrobiologije proučavati i istraživati svijet mikroorganizama. Upoznati će osnovne laboratorijske postupke koji se primjenjuju pri uzgoju i identifikaciji mikroorganizama (bakterija, gljivica), istraživati će osjetljivost mikroorganizama na antimikrobna sredstva i tehnike sterilizacije. Pri tome će se učenik uvježbavat brzini, urednosti i preciznosti u mikrobiološkim postupcima i metodama rada. |
Naziv nastavnog predmeta: TOKSIKOLOGIJA (izborni predmet)
Cilj predmeta: |
U predmetu Toksikologija učenici će proširiti teorijska i stručna znanja o onečišćivačima u okolišu i posljedicama njihove prisutnosti za živa bića i ostale ustrojstvene razine biosfere. |
Opis predmeta: |
U sklopu predmeta učenici se susreću s metodama i postupcima analize otrova, skupljanja i transporta otrova, skladištenjem otrova, zakonskom regulativom, te osnovama toksikokinetike. |
Korištenje različitih sastavnica i metoda u praćenju i ocjenjivanju učeničkog napretka, odraz je cjelovitosti pristupa u vrjednovanju njihovih postignuća. Sastavnice koje se koriste, način praćenja i način izvođenja pojedinih ocjena, te izvođenja zaključne ocjene su transparentni i učenicima objašnjeni već na početku nastavne godine. Vrjednovanje i ocjenjivanje učenika maksimalno se integrira u nastavni proces i provodi kontinuirano tijekom različitih nastavnih aktivnosti, a ishodi učenja vrjednuju se u komunikaciji sa svakim pojedinim učenikom.
Praćenje učeničkih postignuća odvija se kroz sastavnice:
Usvojenost nastavnih sadržaja (UNS) obuhvaća postignuća u kognitivnoj ili spoznajnoj domeni razvoja. U sklopu te sastavnice vrjednuje se poznavanje temeljnih pojmova i stručnog nazivlja, razumijevanje pojava i procesa u živom svijetu, objašnjavanje međuodnosa i uzročno-posljedičnih veza u živome svijetu, te kompleksne međuovisnosti žive i nežive prirode.
Primjena znanja (PZ) podrazumijeva primjenu usvojenih bioloških zakonitosti i teorija na primjerima iz okruženja, tumačenje novih (vlastitih) primjera i rješavanje problema. U ovoj se sastavnici ocjenjuje učenikova sposobnost i vještina prikazivanja dostupnih podataka o nekoj pojavi ili procesu na znanstveni način te razvrstavanja u glavne kategorije, raspravljanja problema (pojave) s različitih motrišta, smislenog raščlanjivanja problema (tabelarni prikaz, grafikon) i prikazivanja međuodnosa. U sklopu ove sastavnice ocijenjuje se i praktična primjena teoretskog znanja (vježbe).
Samostalni rad (SR) je sastavnica praćenja individualnih uradaka pa se ovdje vrjednuju učenikove aktivnosti tijekom nastavnog procesa i domaći uradci, samostalni praktični radovi, prikazi istraživanja, prikazi zaključaka rasprava, portfolio (DNEVNIK u n. predmetu Mikrobiologija). Prilikom vrjednovanja grupnog uratka u ovoj se sastavnici može ocijeniti učenikov individualni doprinos radu grupe. Napomena: Ova sastavnica se ne primjenjuje u n. predmetu Toksikologija.
Afektivno područje učeničkog razvoja, iskazano kroz Odnos učenika prema radu u pravilu se prati bilješkama o radu i napredovanju učenika i ocjenjuje se opisno. Ta se ocjena također uzima u obzir pri konačnom zaključivanju ocjene.
MIKROBIOLOGIJA
ili
TOKSIKOLOGIJA
|
Bilješke o radu i napredovanju učenika |
|
IX |
X |
XI |
XII |
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
|
|
UNS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
PZ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
PR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ocjena: |
Opis postignuća: |
dovoljan (2) |
Učenik prepoznaje većinu osnovnih pojmove, povezuje međusobno nove i nove s već usvojenim pojmovima uz pomoć nastavnika, navodi samo poznate primjere, nabraja faze nekog procesa, ali ne može samostalno opisati složenije procese i izvesti zaključke |
dobar (3) |
Učenik poznaje i definira većinu osnovnih pojmova, samostalno povezuje većinu novih pojmova međusobno i s već poznatim pojmovima, uz pomoć nastavnika može opisati tijek različitih procesa, objasniti neke faze procesa, dati slične nove primjere |
vrlo dobar (4) |
Učenik primjenjuje većinu novih pojmova i razumije vezu između novih i već poznatih pojmova, samostalno navodi nove primjere, uglavnom samostalno opisuje tijek nekog procesa i uz malu pomoć nastavnika može objasniti sve faze nekog procesa, samostalno rješava jednostavne, a uz pomoć nastavnika složenije probleme |
odličan (5) |
Učenik primjenjuje sve nove pojmove, analizira ih, povezuje i samostalno koristi, samostalno opisuje i objašnjava različite procese, samostalno navodi primjere, samostalno rješava i zahtjevnije probleme |
Usmeno provjeranje i ocjenjivanje uspjeha učenika
(NN 112/2010 Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi, članak 7.):
Usmeno provjeravanje i ocjenjivanje učenikova znanja provodi se sustavno, u pravilu na svakom nastavnom satu, bez obveze najave. Učenik se tijekom polugodišta ocjenjuje u svim elementima predviđenima za usmeno ocjenjivanje najmanje dva puta. Učenik ima pravo samostalno tražiti usmenu provjeru usvojenosti nastavnih sadržaja ili se, u pravilu, jednom u polugodištu ispričati.
Učeniku se u nastavi mikrobiologije ili toksikologije postavljaju 5 jednakovrijednih pitanja u maksimalnom trajanju od 10 minuta.
Pisano provjeravanje i ocjenjivanje uspjeha učenika
(NN 112/2010 Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi, članak 6., 8., 9., 10.):
Za pismene zadaće vrijedi sljedeća bodovna skalu u postotcima:
postotci riješenosti ispita: |
ocjena: |
0,00 - 24,99 % |
nedovoljan (1) |
25,00 - 47,99 % |
dovoljan (2) |
48,00 - 69,99 % |
dobar (3) |
70,00 - 84,99 % |
vrlo dobar (4) |
85,00 - 100,00 % |
odličan (5) |
Mjerila ocjenjivanja za Samostalni rad:
Ocjena: |
Opis postignuća: |
dovoljan (2) |
Učenik rijetko izrađuje domaću zadaću, nepotpuno i s greškama, na nastavi se čini nezainteresiran, uglavnom se ne uključuje u rasprave, kasni s izradom samostalnog/praktičnog rada. |
dobar (3) |
Učenik uglavnom izrađuje domaće zadaće, ali su često nepotpune ili s greškama, na nastavi se čini nedovoljno zainteresiran, ali se ponekad uključi u raspravu, samostalne/praktične radove izrađuje na vrijeme, ali površno. |
vrlo dobar (4) |
Učenik redovito izrađuje domaće zadaće, trudi se i rijetko griješi, na nastavi je zainteresiran, uključuje se u rasprave, komentira i postavlja pitanja, samostalne/praktične radove izrađuje korektno, na vrijeme, pregledno i točno, te se uočava uloženi trud. |
odličan (5) |
Učenik redovito izrađuje domaće zadaće, izrazito se trudi i vrlo rijetko griješi, na nastavi je zainteresiran, uključuje se u rasprave, komentira i postavlja pitanja, uglavnom točno odgovara na nastavnikova pitanja, samostalne/praktične radove izrađuje korektno, na vrijeme, pregledno i točno, uočava se kreativnost. |
Konačna zaključna ocjena izvodi se na temelju ocjena ostvarenih u sastavnicama usvojenost sadržaja i primjena znanja kojima su pridodane ocjene iz sastavnice praktičan rad. |
Školska godina 2015./2016.:
KEMIJSKI TEHNIČAR (RAZREDNI ODJEL 4.D)
Naziv nastavnog predmeta: MIKROBIOLOGIJA
Godišnji fond sati: 70
Tjedni broj sati: 2 (blok sat)
Kroz ovaj predmet polaznik će steći sljedeće ishode učenja:
1. Identificirati vrstu mikrobioloških analiza
2. Odabrati potreban pribor, opremu i reagense za provedbu mikrobiološke analize
3. Primijeniti upute za mikrobiološke analize
4. Predvidjeti osobna zaštitna sredstva za rad u skladu s mikrobiološkim zahtjevima
5. Provesti postupak mikrobiološke analize
6. Primijeniti načelo sljedivosti
7. Provesti odgovarajuće mjere kada standardi kvalitete nisu postignuti
8. Objasniti građu i ulogu pojedinih dijelova stanice bakterije
9. Opisati morfološku, metaboličku i fiziološku raznolikost bakterija
10. Navesti uzroke individualne i grupne raznolikosti bakterija
11. Opisati primjere korisne uloge i primjene prokariota u biosferi i u životu čovjeka
12. Objasniti utjecaj ekoloških čimbenika na opstanak bakterija u biosferi
13. Istražiti raznolikost građe i načina života kvasaca i plijesni
14. Opisati primjere korisne uloge i primjene kvasaca i plijesni u biosferi i u životu čovjeka
VAŽNO!
Svaki učenik na prvom nastavnom satu osobno potpisuje da je upoznat sa:
- pravilima ponašanja u mikrobiološkom laboratoriju,
- sigurnosnim mjerama u mikrobiološkom radu,
- zbrinjavanju upotrijebljenog mikrobiološkog materijala,
- prvoj pomoći kod nezgoda u mikrobiološkom radu, te
- da nema zdravstvenih implikacija koje bi utjecale na prisustvovanje vježbama (ozbiljniji problemi kožnih infekcija i dišnog sustava).
KEMIJSKI TEHNIČAR (RAZREDNI ODJEL 4. D)
Naziv nastavnog predmeta: TOKSIKOLOGIJA
Godišnji fond sati: 70
Tjedni fond sati: 70 (blok sat)
Kroz ovaj predmet polaznik će steći sljedeće ishode učenja:
1. Rastumačiti pojam i klasifikaciju onečišćivača
2. Protumačiti putove ulaska, širenja i zbivanja s onečišćivačima u okolišu
3. Ustanoviti odnos između veličine doze otrova, izloženosti otrovu i štetnog učinka otrova
4. Opisati vrste štetnih učinaka otrova
5. Analizirati međuodnos otrova i organizma
6. Navesti postupke sprječavanja apsorpcije otrova
7. Raspraviti o karakterističnim onečišćivačima današnjice i njihovog djelovanja na pojedine sastavnice ekosustava
8. Opisati načine utvrđivanja utjecaja onečišćivača na okoliš
9. Objasniti pojmove kemijski akcident i biološko onečišćenje
10. Analizirati procjenu rizika od onečišćivača
SEMINARI, POSTERI I PPT U SKLOPU SAMOSTALNOG RADA
Učenici dobivaju na početku oba polugodišta individualne teme za seminar i PPT/ poster. Tijekom svakog polugodišta učenik je obezan izraditi ili seminar ili PPT/ poster (ako odabere prvo polugodište seminar, drugo polugodište izrađuje PPT ili poster i obrnuto za drugo polugodište). Sadržaj seminara, PPT/ postera odnosi se na proširivanje znanja vezanog uz nastavno gradivo tekuće školske godine.
Učenik odabrani seminar mora predati u pisanom obliku do predviđenog roka u skladu sa pravilima pisanja seminarskih radova. Učenik prezentira seminarski rad u sklopu odgovarajuće nastavne jedinice u trajanju do 10 min. Seminar će biti bodovan s maksimalnih 50 bodova.
Zaduženi učenik dužan je poster predati tjedan dana prije datuma kojeg treba obilježiti ili za sat odgovarajuće nastavne jedinice. Poster treba biti napravljen prema propozicijama s kojima će učenici biti upoznati i bit će bodovan s maksimalnih 50 bodova. Učenik prezentira poster u sklopu odgovarajuće nastavne jedinice u trajanju do 10 min.
Učenik odabranu PPT mora poslati na elektronsku poštu dalibor.sumpor@gmail.com do predviđenog roka u skladu sa pravilima izrade PPT. Učenik prezentira u sklopu odgovarajuće nastavne jedinice u trajanju do 10 min. PPT će biti bodovana s maksimalnih 50 bodova.
DETALJNIJE UPUTE I MJERILA OCJENJIVANJA NALAZE SE U
DOKUMENTIMA PRILOŽENIM U SKLOPU PREDMETA BIOLOGIJA 1. GODINA
http://ss-tehnicka-kt.skole.hr/nastava/1god/biologija
VAŽNO
Učenik je dužan na svaki nastavi sat ponijeti:
- bilježnicu/portfolio za nastavi predmet Toksikologija,
- pribor/materijal prema posebnim uputama