Truro, Ujedinjeno Kraljevstvo
U razdoblju od 28. listopada do 01. studenog 2019. godine učenici naše škole (Ines Gadanec 4.bTR, Vanesa Ivanković 4.bTR, Borna Živić 4.bTR i Tamara Mikić 2.1EKT) u pratnji nastavnica Jasmine Šahović Žabke i Tamare Marjanović sudjelovali su u petom projektnom sastanku u okviru Erasmus+ projekta “More than the sum of its parts - Our diverse cultural heritage as building blocks for European unity” koja se održala u gradiću Truro, u Cornwallu.
Tema mobilnosti bila je Nacionalne legende i njihovo značenje te su učenici naše škole, kao i učenici ostalih partnerskih škola iz Njemačke, Finske, Italije, Španjolske i Ujedinjenog Kraljevstva istražili nastanak nacionalnih legenda i mitova i što se krije iza njih te kako su utjecali na kulturu i običaje svake države.
Prvoga dana mobilnosti učenici su obišli školu domaćina Penair School i predstavili svoja istraživanja u vidu prezentacija. Potom je svaka škola predstavila jedan tradicionalni ples podučavajući istom i ostale učenike. Nakon toga učenici u internacionalnim grupama uspoređivali su nacionalne legende i mitove pronalazeći sličnosti i razlike među narodima i kulturama.
Drugog i trećeg dana mobilnosti za goste su organizirani posjeti Tintagelu koji se vezuje za legendu o kralju Arthuru i vitezove Okruglog stola te čarobnjaka Merlina, otok Sv. Mihaela (St.Michael’s Mount) i romantični obalni gradić St. Ives, dom mnogih umjetnika.
Četvrtoga dana posjetili smo gradić Falmouth i Nacionalni pomorski muzej te istraživali kulturno naslijeđe ovoga gradića. Posljednji dan mobilnosti proveli smo u školi. Učenici su imali zadatak da u mješovitim skupinama pripreme vlastite igrokaze na temu legendi i mitova i na taj način pokažu razumijevanje teme. Učenici su morali razmisliti koje elemente legendi će koristiti, napisati scenarij i jasno iskazati poruku igrokaza te na kraju podijeliti uloge i sve to odglumiti. Izabran je najbolji igrokaz, a pobjednici su osvojili slatke nagrade.
Osim programa pripremljenog za učenike, nastavnici su održali radne sastanke na kojima se razgovaralo o dosadašnjem tijeku i provođenju projekta, izvješćima i sljedećim mobilnostima i zadacima.
Učenici su bili gosti lokalnih obitelji učenika i na taj način upoznali su se s tradicionalnom hranom, svakodnevicom i načinom života, a roditelji su za sudionike Erasmus+ projekta organizirali glazbeno veče i učenje tradicionalnog plesa ceilidh.
Tamara Marjanović,prof.
Palermo 06.05 – 10.05. 2019.
Na trećem sastanku u Palermu u okviru projekta „ More than the sum of its parts - Our diverse cultural heritage as building blocks for European unity“ sudjelovali su učenici Andrea Ožvat, Sergej Karas, Mateo Pipinić, Dominik Požarko, te nastavnici Tanja Stakić i Davor Filipjak.
Tema ovog su književnost i migracije. Mi smo predstavili književna djela Silvija Strahimra Kranjčevića i Ivana Gundulića. Kranjčevića iz razloga što je zbog aktivnog djelovanja u pravaškom pokretu morao emigrirati u Sarajevo,a Gundulića zato što je u svojim djelima opjevao slobodu što je temeljno ljudsko pravo za koje se i danas moraju mnogi narodi boriti. . U međunarodnim skupinama smo predstavili njihov rad.
Posjetili smo migrantski centar Astalli i učilište u kome se migranti iz Afrike i Azije pripremaju za život u novoj sredini. Naši učenici pokazali su veliko zanimanje i emotivno su reagirali na sudbine migranata koji su nam opisali svoj put iz svoje domovine do Palerma.
Posjetili smo Agrigento u kojem su ostaci grčkog naselja koje se smatra jednim od najbolje očuvanih hramova iz tog vremana. U povratku posjetili smo i rodnu kuću velikog talijanskog književnika i nobelovca Luigi Pirandela.
U Palermu posjetili smo i palaču Conte Federicco koju nam je predstavila grofica koja u njoj živi. Pokazala nam je prostorije u kojima obitava, ali i druge prostorije u kojima se odvijaju različite društvene i kulturne manifestacije.
Posljednji radni dan učenici su ponovno u međunacionalnim skupinama napisali literarni rad o važnosti uvažavanja različitosti, njegovanja vlastitig naslijeđa i kulture kao preduvjeta za jedinstvo i zajedništvo unutar EU.
Međunarodne radne skupine u školi
|
|
Rodna kuća nobelovca Luigi Pirandella |
Grčke iskopine u blizini Agrigenta |
Palermo |
|
|
|
Sastanak nastavnika
|
Migrantski centar
|
Tampere, Finska
U okviru Erasmus+ projekta More than the sum of its parts - Our diverse cultural heritage as building blocks for European unity naša škola sudjelovala je u drugom projektnom sastanku u razdoblju od 10. do 16.veljače 2019. godine održanom u finskom gradu Tampere.
Učenici Danijel Jakovac (IVbTR), Vitomir Hardi (IIIbTR), Nikolina Nanković (I1EKT) i Marko Kuzmanović (I2TR) uz pomoć nastavnica Jasmine Šahović-Žabke i Tamare Marjanović proveli su istraživanje o utjecaju klime, prirode i pejzaža na kulturu naše regije te rezultate predstavili u obliku filma na jednoj od radionica. Učenici svih država sudionica u ovom projektu (Njemačka, Španjolska, Finska, Italija, Ujedinjeno Kraljevstvo i Hrvatska) osvrnuli su se i na jako važnu temu negativnih posljedica globalnog zatopljenja.
Sudionike u projektu ugostila je viša srednja škola Tampereen lyseon lukio koja je omogućila učenicima i nastavnicima da se upoznaju sa obrazovnim sustavom i načinom rada škola u Finskoj. Učenici su tijekom putovanja stekli nova iskustva i prijatelje te usavršavali strani jezik kroz radionice, debate i aktivnosti koje su se provodile u školi. Učenici su upoznati sa finskom kulturom, poviješću i nasljeđem kroz šetnju šumskom stazom Birgitanpolku, posjet Vapriikki muzejskom centru, posjet i obilazak znamenitosti i muzeja grada (luci) Turku, prvog glavnog grada Finske, odlazak na izložbu ledenih skulptura Näsijäven haltiat te posjet parku prirode Pyynikki. U povratku, učenici i nastavnici naše škole posjetili su i glavni grad Finske Helsinki.
Osim kroz formalni dio, učenici su naučili nešto i o svakodnevici finske obitelji, njihovoj povezanosti sa prirodom te popularnim saunama provodeći vrijeme sa učenicima koji su ih ugostili i njihovim obiteljima.
Tamara Marjanović, prof.
I. smjena | II. smjena | |
---|---|---|
1. | 07.00-7.45 | 13.10-13.55 |
2. | 07.50-8.35 | 14.00-14.45 |
3. | 08.40-09.25 | 14.50-15.35 |
Veliki odmor | Veliki odmor | |
4. | 09.40-10.25 | 15.50-16.35 |
5. | 10.30-11.15 | 16.40-17.25 |
6. | 11.20-12.05 | 17.30-18.15 |
7. | 12.10-12.50 | 18.20-19.00 |
I. smjena | II. smjena | |
---|---|---|
1. | 7.00-7.40 | 13.45-14.25 |
2. | 7.45-8.25 | 14.30-15.10 |
3. | 8.30-9.10 | 15.15-15.55 |
Veliki odmor | Veliki odmor | |
4. | 9.25-10.05 | 16.10-16.50 |
5. | 10.10-10.50 | 16.55-17.35 |
6. | 10.55-11.35 | 17.40-18.20 |
7. | 11.40-12.20 | 18.25-19.00 |
VIRTUALNA KNJIŽNICA NAŠE ŠKOLE
Radno vrijeme školske knjižnice:
ponedjeljak, srijeda i petak
od 7:00 do 13:00
utorak i četvrtak
od 13:00 do 19:00
on-line katalog školske knjižnice