U sklopu projekta Putevima ekološke renesanse, a u okviru faze učenja, provedena je radionica s učenicima Tehničke škole Nikole Tesle i Srednje strukovne škole Marko Babić iz Vukovara.
Tema ove dvodnevne radionice bili su ciljevi održivog razvoja kao alata za planiranje integrativno održivih akcija u zajednici, i alati konstruktivnog timskog rada.
Sudionici su tijekom obrazovne aktivnosti njegovali kulturu komunikacije i suradnje, te prošli tehniku razgovora u paru, podjele u krugu, dubinskog slušanja u paru, slobodne rasprave, facilitirane rasprave sa znakovima rukama, donošenje odluka pristankom, grupnog rada, predstavljanja svojeg rada, davanja konkretne pozitivne i konstruktivne povratne informacije te postavljanje pitanja i odgovaranja na njih.
Radionica je održana u Društvenom centru u Vukovaru 18. i 19. veljače 2022. godine. Osmislili su je i pripremili Ana i Veljko Armano Linta, a facilitirao je Veljko Armano Linta iz Satelit edukacija.
Nastavak faze učenja tj. sljedeća obrazovna aktivnost planirana je za početak ožujka 2022.
U sklopu projekta Putevima ekološke renesanse, a u okviru faze učenja, provedena je radionica s učenicima Tehničke škole Nikole Tesle Vukovar pod nazivom Freska ekološke renesanse.
Ova dvodnevna radionica bila je fokusirana na rješenja ekološke tranzicije te na razvoj ekološke svijesti kod učenika kako bi u cijelosti razumijeli okolišne i društvene izazove današnjice.
Upoznati su s Freskom koja je osmišljena kao alat za slobodno izražavanje i njihovo osnaživanje oko ovih tema te otvaranje mogućnosti da postanu aktivni nositelji ekološke tranzicije.
Voditeljice radionice bile su Ivana i Maja iz Udruge Tatavaka iz Zagreba i djelatnice PRONI Centra, a održana je 27. i 28. siječnja 2022. godine u prostoru društvenog centra u Vukovaru.
Nastavak faze učenja tj. sljedeća obrazovna aktivnost planirana je za drugu polovicu veljače 2022.
PUTEVIMA EKOLOŠKE RENESANSE
Dana 29. studenog i 30. studenog učenici naše škole imali su priliku sudjelovati u zanimljivoj i edukativnoj radionici Klimatski kolaž. Radionica je uvodni dio u projekt pod nazivom Putevima ekološke renesanse, a smisao radionice je osvijestiti problem klimatskih promjena. Osim pružanja znanstvenih činjenica, Klimatski kolaž razvija kreativnost i komunikaciju sudionika. Ovaj edukativni alat je osmislio i podijelio Cédric Ringenbach, pod Creative Commons licencom, a našim učenicima voditeljice su bile Ivana i Dubravka kojima ovim putem zahvaljujemo. U radionici su sudjelovali učenici: II1EKT, IIaEKT, IV1EKT, IIaSRT, IIbTR, II2TR I IVbTR, a održana je u novootvorenom Interkulturalnom školskom centru. Učenici koji su zainteresirani za ovu temu imaju mogućnost nastaviti dalje s projektom i učiniti nešto u svojoj lokalnoj zajednici po pitanju klimatskih promjena.
Albumi:
Klimatski kolaž1
Klimatski kolaž2
PUTEVIMA EKOLOŠKE RENESANSE
Naša škola ušla je u novi projekt kao partner. Cilj projekta je potaknuti ekološku svijest i kroz 4 vikenda u radionicama stvoriti ideju i plan realizacije mini projekta koji bi se provodio u lokalnoj zajednici. Projekt je izgrađen u partnerstvu nekoliko organizacija civilnog društva, javnih ustanova i stručnjaka iz Zagreba, Zlarina i Vukovara – Tatavaka, Zmag, Satelit, Tehnička škola Nikole Tesle Vukovar i PRONI Centar za socijalno podučavanje kao nositelj projekta.
Provodit će se u gradu Vukovaru te će se fokusirati na mlade voditelje u zajednici i mlade s liderskim potencijalom. Stoga im želimo dati priliku naučiti o izazovima s kojima se danas suočava naš svijet i izgraditi njihovu sposobnost da na njih odgovore. Važno je naglasiti da nam je namjera poticati razgovor o otpornosti i prilagodbi na promjenjivo okruženje, a pritom ne nametati bilo kakvu vrstu vanjske prakse pomirenja.
Provodit će se u razdoblju od godinu dana, počevši od 1. studenog 2021. godine, a obuhvatit će četiri faze:
I – POČETNA FAZA – pripremna faza
II – FAZA UČENJA – Osmišljavanje i provedba 5-mjesečnog obrazovnog programa koji će se fokusirati na lokalno djelovanje za odgovor na klimatsku krizu, formiranje vizije zajedničke, održive budućnosti Vukovara te stjecanje upravljačkih i komunikacijskih vještina potrebnih za pretočenje te vizije u konkretne akcije zajednice.
III – FAZA AKCIJE – Provedba najmanje 3 akcije u zajednici na temelju ideja definiranih potrebama i interesima sudionika, oko specifičnih tema klimatskih akcija koje su odabrali, kao i izrada alata kao dodatnog izvora za provedbu tih akcija.
IV – FAZA RAZMIŠLJANJA – Organizacija završnog događaja, s ciljem predstavljanja rezultata sve 3 (ili više) poduzetih akcija. Osim javnog događanja, provest će se i evaluacija projekta.
Rezultati koji se očekuju:
- najmanje 20 voditelja zajednice (većina mlađa od 35 godina) steklo je uvid u glavne izazove našeg vremena dopunjene osnovnim vještinama za odgovor na njih
- pripremljene i provedene najmanje 3 smislene i konkretne klimatske akcije u zajednici
- najmanje 50 učenika educirano o osnovama klimatskih promjena
- dizajniran i objavljen alat za rješavanje problema klimatskih promjena
- rezultati lokalnih akcija predstavljeni u javnosti za najmanje 80 Vukovaraca te lokalnim/regionalnim/nacionalnim donositeljima odluka
Projekt se financira iz programa Civic Europe u iznosu od 35.000 eura.
I. smjena | II. smjena | |
---|---|---|
1. | 07.00-7.45 | 13.10-13.55 |
2. | 07.50-8.35 | 14.00-14.45 |
3. | 08.40-09.25 | 14.50-15.35 |
Veliki odmor | Veliki odmor | |
4. | 09.40-10.25 | 15.50-16.35 |
5. | 10.30-11.15 | 16.40-17.25 |
6. | 11.20-12.05 | 17.30-18.15 |
7. | 12.10-12.50 | 18.20-19.00 |
I. smjena | II. smjena | |
---|---|---|
1. | 7.00-7.40 | 13.45-14.25 |
2. | 7.45-8.25 | 14.30-15.10 |
3. | 8.30-9.10 | 15.15-15.55 |
Veliki odmor | Veliki odmor | |
4. | 9.25-10.05 | 16.10-16.50 |
5. | 10.10-10.50 | 16.55-17.35 |
6. | 10.55-11.35 | 17.40-18.20 |
7. | 11.40-12.20 | 18.25-19.00 |
VIRTUALNA KNJIŽNICA NAŠE ŠKOLE
Radno vrijeme školske knjižnice:
ponedjeljak, srijeda i petak
od 7:00 do 13:00
utorak i četvrtak
od 13:00 do 19:00
on-line katalog školske knjižnice