Financijska i medijska pismenost – dvadesetosatni projekt u 3. i 4. razredu
RAVNA GORA, 31. svibnja 2023.
Tekst: Gordana Podobnik
Krajem prosinca udruga CERM iz Zagreba dobila je sve suglasnosti za ostvarivanje partnerstva na natječaju Ministarstva znanosti i obrazovanja iz područja izvaninstitucionalnog obrazovanja djece i mladih koje su omogućavale pokretanje aktivnosti vezanih uz navedeni projekt. Udruga CERM surađuje i s ravnogorskom udrugom Futurum Montis i u prethodnom razdoblju su zajednički provodili edukacije u našoj školi.
Nikola Jelovečki, predsjednik Centra za razvoj mladih, bio je kreator projekta, inicijator i koordinator, a surađivao je s učiteljicama i pedagoginjom Monikom Bajt Stepić.
Projekt se realizirao u dva dijela. Financijski dio projekta realiziran je uz partnere Ekonomsku kliniku iz Zagreba. Prvo su učenici, kroz tri radionice, usvajali financijske pojmove, promišljali o kamatama, radili plan štednje, promišljali o valutama, njihovim odnosima, raspoređivali artikle prema pretpostavki cijena unutar tema Novac i financije, i Izrada plana štednje.
Znanja su sistematizirali putem financijskog kviza. Bili su vrlo aktivni i zainteresirani.
Medijska pismenost činila je drugi dio projekta gdje su dvije osnovne teme bile realizirane u četiri dvosatne radionice. Što su i čemu služe mediji, i Prepoznaj lažne vijesti, Nasilje u medijima bile su osnovne teme. Radionice je vodila Barbara Božić.
Nakon radionica djeca mogu nabrojati medije, osvijestili su vrijeme i načine na koje se služe medijima, prepoznaju stereotipe i predrasude u medijskim sadržajima, imaju su uvid u kreiranje reklame, prepoznaju zamke modernih tehnologija, dozvoljenih načina oglašavanja, prepoznaju reklame i prikrivene oglase, promišljaju o plasmanu proizvoda. Kroz interaktivni rad osvijestili su količinu i vrstu nasilja u animiranim filmovima, a i prepoznaju klasifikaciju medijskih sadržaja prema uzrastu, prepoznaju klasifikaciju videoigara, te navode načine zaštite na internetu. Sadržaje su realizirali interaktivno, a imali su i zadaće s analizama nasilja u animiranom filmu, i određivanja sadržaja reklame prema pitanjima.
Završna aktivnost projekta bila je Debata koju su 24. 5. 2023. provele članice Ženske sobe, Kristina Mihaljević (socijalni pedagog) i …… (edukacijski rehabilitator). Tema debate bila je „Nasilje u medijima (ne)utječe na nasilno ponašanje djece“.
Nakon ponavljanja sadržaja usvojenih kroz projekt, učenici su podijeljeni u afirmacijsku i negacijsku grupu. Točke za razgovor bile su:
1. Djeca koja igraju videoigre češće su nasilna od djece koja ne igraju videoigre/ nisu nasilna…
2. Videoigre nisu korisne (postoje bolji načini provođenja slobodnog vremena)/su korisne…
3. Djeca se jako teško mogu zaštititi od nasilja u medijima i elektroničkog nasilja/ se lagano mogu…
4. Nasilje u medijima i elektroničko nasilje ostavljaju posljedice kao i sve druge vrste nasilja/ne ostavljaju…
Uz vođenje su pripremali činjenice za dokumentaciju svog stava. Raspravljali su o navedenom.
Cjelokupna realizacija projekta bit će završena nakon još nekih online aktivnosti s pisanjem sastavaka.
Učenicima je bilo zadovoljstvo susretati se s novim osobama, mladim ljudima koji su im nudili sadržaje na drugačiji način. Puno su naučila djeca, ali i učiteljice Gordana Podobnik i Snježana Sveticki.
Fotografije Debate, pripreme činjenica, ponavljanja o medijima…
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |