preskoči na sadržaj
Nastavni satovi - korelacija s knjižnicom

Nastavni satovi - korelacija s knjižnicom (2023. / 2024.)

Razredna nastava

1. razred

2. razred

  • Recept za najbolju lektiru (Uvod u lektiru)
  • Dječji časopisi
  • Razlika knjižnica - knjižara
  • satovi lektire (Carevo novo ruho, Plesna haljina žutog maslačka, Priče za laku noć)

3. razred

4. razred

Hrvatski jezik

5. razred

6. razred

7. razred

8. razred

 

Matematika

7. razred

Informatika

7. razred

  • Rad u Excellu - pretraživanje e-kataloga

Vjeronauk

5. razred

  • Stručne knjige iz područja religijske kulture (Biblija)

 

E - knjige

CJELOVITI TEKSTOVI DJELA

Slikovnice (1. - 2. razred)

Lektire na Internetu - oko 200 knjiga, te obilje multimedijskih sadržaja, kao što su zvučni zapisi i video materijali. Za uporabu eLektira potrebno je imati aktivan elektronički identitet (korisničku oznaku) u AAI@EduHR sustavu. Učenici i učitelji je mogu dobiti od administratora imenika u svojoj školi.

Djela hrvatskih autora (na hrvatskom jeziku) dostupna u Međunarodnoj digitalnoj dječjoj knjižnici.

Digitalna zbirka djela za djecu i mladež Knjižnica Grada Zagreba

Službena Harry Potter kuharica - prelistajte 52 od ukupno 122 stranice

Lektira i djela za čitanje u slobodno vrijeme (3. i 4. razred)

Slikovnice na engleskom jeziku (3. - 5. razred)

Lektira i djela za čitanje u slobodno vrijeme (5. - 8. razred)

Audio knjige za najmlađe

Mozaikova slušaonica

U godini koja je proglašena Godinom čitanja, Mozaik knjiga kreće s projektom besplatnih audio slikovnica namijenjenih ponajprije najmlađim korisnicima pod nazivom Mozaikova slušaonica. Projekt je realiziran uz potporu Ministarstva kulture i medija. Projekt na suvremen i jednostavan, uhu i oku ugodan i prirodan način djeci pomaže da usvoje znanja i vještine potrebne za život. 

Kliknite na link, udobno se smjestite i krenite u svijet bajki!

https://mozaik-knjiga.hr/audio-knjige/

 

NAGRADA NQL

Predivne vijesti!

Stigla nam je još jedna eTwinningova nacionalna oznaka kvalitete za projekt Little water guardians. Osnivačice projekta su Dilek Haymana iz Turske i knjižničarka Žaklina Majetić Mufić. U projekt je bilo uključeno 18 učitelja iz različitih zemalja EU i Turske. 

Projekt su proveli učenici 3. razreda te njihove mentorice, knjižničarka Žaklina Majetić Mufić i učiteljica Nataša Lakotić.

Čestitke svima!!!!

EUROPSKA OZNAKA KVALITETE ZA PROJEKT EU VOYAGE

Nakon dobivanja nacionalne oznake kvalitete za eTwinning projekt EU voyage, ponosni smo što smo prepoznati i od strane EU i što smo nagrađeni za svoj rad europskom oznakom kvalitete. 

Europsku oznaku kvalitete (European Quality Label - EQL) dodjeljuje Središnja organizacija za potporu (CSO). Uvjeti su:

  • Projekt su za dodjelu europske oznake kvalitete predložile najmanje dvije nacionalne organizacije za potporu
  • Svaka nacionalna organizacija za potporu predlaže maksimalno 30% projekata prijavljenih za nacionalnu oznaku kvalitete
  • Najmanje su dva projektna partnera osvojila nacionalnu oznaku kvalitete
POPIS LEKTIRE

POPIS OBVEZNIH KNJIŽEVNIH TEKSTOVA ZA CJELOVITO ČITANJE

PRVI CIKLUS        DRUGI CIKLUS         TREĆI CIKLUS

 

Prvi ciklus 

(1. i 2. razred osnovne škole)
Grimm, Jacob i Wilhelm: Crvenkapica, Snjeguljica, Trnoružica
Andresen, Hans Christian: Carevo novo ruho, Ružno pače, Tratinčica
 

Drugi ciklus 

(3., 4. i 5. razred osnovne škole)
Brlić-Mažuranić, Ivana: Čudnovate zgode šegrta Hlapića
Lovrak, Mato: Vlak u snijegu
Lovrak, Mato: Družba Pere Kvržice
Balog, Zvonimir: izbor iz poezije
Vitez, Grigor: izbor iz poezije
Kušan, Ivan: Koko u Parizu
 

Treći ciklus 

6., 7. i 8. razred osnovne škole)
Brlić-Mažuranić, Ivana: Priče iz davnine
Cesarić, Dobriša: izbor iz poezije
Gavran, Miro: Zaljubljen do ušiju
Glavašević, Siniša: Priče iz Vukovara
Mihelčić, Nada: Zeleni pas
Pavličić, Pavao: Trojica u Trnju

___________________________________________________________________________________________________________

POPIS PREDLOŽENIH DJELA ZA CJELOVITO ČITANJE

PRVI CIKLUS          DRUGI CIKLUS          TREĆI CIKLUS

 

Prvi ciklus 

(1. i 2. razred OŠ):
Anić, Višnja: Božićna tišina
Balog, Zvonimir: Male priče o velikim slovima  
Baronian, Jean-Baptiste: Figaro, mačak koji je hrkao
Bauer, Ludvig: Tri medvjeda i gitara 
Borovac, Ivanka: Životinjska abeceda  
Čapek, Karel: Poštarska bajka 
Čunčić-Bandov, Jadranka: Šale, trice, zvrndalice
Ćopić, Branko: Ježeva kućica 
Đokić, Ana: Trči, Giza, trči / Tri sestre / Nemaš pojma Grizlijane
Femenić, Stanisalv: Idi pa vidi 
Gluščević, Maja: Piki i Argo
Grozdanić, Ksenija: Dvanaest veselih mjeseci
Guljašević, Ivana: Čarapojedac
Hercigonja, Želimir: Pobuna u postolarskoj radionici / Prašnjavko / Vodenjak i stara kruška
Horvat Vukelja, Željka: Hrabrica / Kako je kornjača išla na ljetovanje / Reumatični kišobran i drugi igrokazi / Slikopriče ili Nove slikopriče
Horvat, Nada: Mica Poštarica
Iveljić, Nada: Božićna bajka  
Jelić, Marijana: Coprnica Dragica
Janikovszky, Eva: Baš se veselim  / Da sam odrastao / Kako da odgovorim / Znaš li i ti
Junaković, Svjetlan: Dome, slatki dome 
Kasparavičius,Kęstutis: Dan jagoda / Mala zima / Mali vrtlar
Kovačević, Hrvoje: General Kiro, miš  
Kušec, Ksenija: Janko i stroj za vrijeme
Lindgren, Astrid: Mi djeca Graje Male
Lovrenčić, Sanja: Djevojčica iz cirkusa
Lukatela, Vesna: Jedan je dječak imao
Mravunac, Larisa: Dječak u zvjezdanim čizmama
Peroci, Ela: Maca papučarica 
Perrault, Charles: Bajke (izbor)  
Pervan, Jelena: Brbljava Iva
Peterlik Huseinović, Andrea: Jan vjetroviti / Ljubav / Plavo nebo / Ciconia, ciconia
Pilić, Sanja: Maša i … (izbor iz serije) / Djed Mraz darove nosi
Pongrašić, Ema: Princeza i zmaj
Pongrašić, Zoran: Zašto ne volim bajke/ Zabrinuta Jasenka
Prosenjak, Božidar: Miš
Sigsgaard, Jens: Pale sam na svijetu 
Škrinjarić, Sunčana: Kako sanjaju stvari  / Medin dom / Nezadovoljna bubamara / Plesna haljina žutog maslačka
Torjanac, Tomislav: Žabeceda
Videk, Nevenka: Pismo iz Zelengrada / Zagonetna abeceda
Vitez, Grigor: A zašto ne bi / Kako živi Antuntun
Vuković, Aljoša: Tople riječi
Zidar Bogadi, Nada: Sretan cvrčak
Zubović, Sonja: Kako se gleda abeceda
Zvrko, Ratko: Grga Čvarak 

 

Drugi ciklus   

(3., 4. i 5. razred OŠ):
Balog, Zvonimir: Bože, kako sam ja blesav / Pjesme 
Barrie, James Matthew: Petar Pan 
Basne (po izboru) 
Bilopavlović, Tito: Paunaš / Filipini iza ugla 
Brajko-Livaković, Maja: Finka Fi 
Brlić-Mažuranić, Ivana: Čudnovate zgode šegrta Hlapića / Šuma Striborova / Regoč
Collodi, Carlo: Pinokio 
Dahl, Roald: Charlie i tvornica čokolade / Matilda / Fantastični gospodin Lisac
Gardaš, Anto: Duh u močvari / Ljubičasti planet / Izum profesora Leopolda
Gavran, Miro: Igrokazi za djecu/ Zaljubljen do ušiju / Sretni dani / Kako je tata osvojio mamu / Svašta u mojoj glavi
Gluščević, Maja: Bijeg u košari / Tišina, snima se
Hercigonja, Želimir: Bajkovnica
Hitrec, Hrvoje: Eko Eko / Humandel / Matko na štakama
Horvat, Tihomir: Frka u Ščitarjevu
Horvatić, Dubravko: Stanari u slonu
Hrvatske narodne bajke 
Iveljić, Nada: Šestinski kišobran
Kanižaj, Pajo: Tričave pjesme 
Kästner, Erich: Emil i detektivi / Blizanke / Tonček i Točkica 
Kinney, Jeff: Gregov dnevnik (izbor iz serije) 
Kipling, Rudyard: Knjiga o džungli 
Kopjar, Marko: Poštanski Marko / Čokoladne godine / Žganci od vanilije
Kovačević, Hrvoje: Tajna… (izbor iz serije) 
Krilić, Zlatko: Šaljive priče i priče bez šale
Kušan, Ivan: Domaća zadaća/ Koko u Parizu / Lažeš, Melita / Uzbuna na Zelenom vrhu / Zagonetni dječak 
Lagerlöf, Selma: Legende o Kristu 
Lindgren, Astrid: Pipi Duga Čarapa
Lofting, Hugh: Pripovijest o doktoru Dolittleu
Lovrak, Mato: Družba Pere Kvržice / Vlak u snijegu
Lovrenčić, Sanja: Noina mačka i drugi igrokazi
Maar, Paul: Tjedan sav od subota
Macan, Darko: Knjige lažu 
Madunić Barišić, Nives: Tajna čokoladnih bombona
Marušić, Matko: Snijeg u Splitu 
Matošec, Milivoj: Strah u Ulici lipa
Mihaljević, Nada: Anđeo plišanih igračaka
Mihoković-Kumrić, Nada: Tko vjeruje u rode još
Molnar, Ferenc: Junaci Pavlove ulice
Parun, Vesna: Miki slavni kapetan / Džingiskan i Miki Trasi
Pavličić, Pavao: Trojica u Trnju
Pichon, Liz: Tom Gates – Odlični izgovori (i druge dobre fore) 
Pilić, Sanja: O mama sve najbolje / Nemam vremena / Zar baš moram u školu?
Polak, Sanja: Dnevnik Pauline P. / Drugi dnevnik Pauline P. / Morski dnevnik Pauline P.
Pongrašić, Zoran: Mama je kriva za sve / Ovaj put je kriv tata
Primorac, Branka: Zvonka, zmaj i tri kavalira / Ljubavni slučaj mačka Joje / Moj djed astronaut
Prosenjak, Božidar: Sijač sreće / Sunce za vučka
Puškin, Aleksandar Sergejevič: Bajka o ribaru i ribici 
Rorić, Ivica Vanja: Najljepše pjesme za djecu
Sempé, Jean-Jacques; Goscinny, René: Nikica
Spyri, Johanna: Heidi
Šesto, Silvija: Bum Tomica (izbor iz serije)
Škuflić-Horvat, Ines, (ur.): Kaos prije premijere
Todorovski, Zvonko: Plavi trubač
Twain, Mark: Doživljaji Huckleberyja Finna 
Vitez, Grigor: Pjesme / Kad bi drveće hodalo 
Winterfeld, Henry: Timpetill  
Zidar-Bogadi, Nada: Plavi san
Zlatar, Pero: Veseli zemljopis
Željeznjak, Mila: Sretne priče

 

Treći ciklus 

(6., 7. i 8. razred OŠ)
Bitenc, Jadranko: Twist na bazenu / Apsolutni početnici
Boyne, John: Dječak u prugastoj pidžami
Brajko-Livaković, Maja: Kad pobijedi ljubav / Nemoj reći nikome
Brlić-Mažuranić, Ivana: Priče iz davnine (izbor)
Bruckner, Karl: Sadako hoće živjeti
Caroll, Lewis: Alisa u zemlji čuda
Cesarić, Dobriša: Pjesme
Cvenić, Josip: Čvrsto drži joy-stick
Dnevnik Ane Frank
Doerr, Anthony: Svjetlo koje ne vidimo
Domjanić, Dragutin: Pjesme
Dovjak-Matković, Blanka: Zagrebačka priča
Ellis, Deborah: Djevojčica iz Afganistana
Ende, Michael: Beskrajna priča / Momo
Galović, Fran: Pjesme
Gavran, Miro: Zaboravljeni sin / Profesorica iz snova / Ljeto za pamćenje/ Zaboravi Hollywood / Muž moje žene
Gervais, Drago: Pjesme
Glavašević, Siniša: Priče iz Vukovara
Green, John: Greška u našim zvijezdama / U traganju za Alaskom / Gradovi od papira
Grozdanić, Ksenija: Nova sam u školi
Hercigonja, Želimir: Tajni leksikon
Hitrec, Hrvoje: Smogovci
Hornby, Nick: Sve zbog jednog dječaka
Horvat, Joža: Besa / Waitapu
Ibbotsen, Eva: Putovanje na rijeku More
Iveljić, Nada: Svračkovo brdo
Jan, Bernard: Potraži me ispod duge
Jelačić-Bužimski, Dubravko: Sportski život letećega Martina / Balkanska mafija / Martin protiv CIA-e i KGB-a
Jurić Zagorka, Marija: Kći Lotršćaka / Tajna krvavog mosta
Kaštelan, Jure: Pjesme 
Kishon, Ephraim: Kod kuće je najgore
Klepac, Jadranka: Miris knjige
Knižek, Igor: Priča o dva brata
Kolar, Slavko: Breza 
Kopjar, Marko: Ljubav, padobranci i izvanzemaljci
Kovačević, Hrvoje: Tajna... (izbor iz serije)
Kovačić, Ivan Goran: Pjesme/ Pripovijetke 
Krilić, Zlatko: Zabranjena vrata / Veliki zavodnik 
Krklec, Gustav: Pjesme
Kwok, Jean: Izgubljena u prijevodu
Laća, Josip: Grand hotel
Lewis, Clive Staples: Kronike iz Narnije (po izbor)
Macan, Darko: Pavo protiv Pave
Mayer, Milutin: Dolazak Hrvata
Majer, Vjekoslav: Dnevnik maloga Perice 
Mihelčić, Nada: Bilješke jedne gimnazijalke / Zeleni pas / Draga mama
Miloš, Damir: Bijeli klaun / Kornatske priče
Nazor, Vladimir: Pjesme / Pripovijetke
Nesbø, Jo: Čarobna kupka doktora Proktora... (izbor iz serije)
Nöstlinger, Christine: Konrad, dječak iz limenke / Olfi među ženama
Novak, Vjenceslav: Iz velegradskoga podzemlja
Oz, Amos: Iznenada u dubini šume
Paljetak, Luko: Grenlandski leptiri / Pjesme
Parun, Vesna: Pjesme
Pavličić, Pavao: Dobri duh Zagreba
Pichon, Liz: Tom Gates, moj savršeni svijet 
Pilić, Sanja: Mrvice iz dnevnoga boravka / Hoću biti posebnaaaa / Sasvim sam popubertetio
Polak, Sanja: Pobuna Pauline P. / Skijaški dnevnik Pauline P.
Pongrašić-Đokić, Ana: Grozdana na zrnu papra
Pongrašić, Zoran: Djevojčica koja je preskočila nebesa / Gumi-gumi / Čuvari sreće
Primorac, Branka: Maturalac / Divlje godine/ Perešin: život i smrt: o Rudolfu, ne samo pilotu
Prosenjak, Božidar: Divlji konj
Rajki, Igor: Mamac za duhove / Užasna
Riordan, Rick: Kradljivac gromova
Roth, Veronica: Različita / Pobunjena
Rowling, Joanne Kathleen: HarryPotter (izbor iz serije)
Rundek, Melita: Psima ulaz zabranjen / Hej, ja sam online
Saint-Exupéry, de Antoine: Mali princ
Schwab, Gustav: Najljepše priče klasične starine 
Storić, Šime: Mačka se uvijek dočeka na noge / Jana, volim te, al' stvarno
Sienkiewicz, Henryk: Kroz pustinju i prašumu 
Šajatović, Ivona: Tajna ogrlice sa sedam rubina
Šenoa, August: Kameni svatovi, Postolar i vrag
Šesto, Silvija: Debela / Tko je ubio Pašteticu / Vanda
Šimunović, Dinko: Alkar / Duga 
Škrinjarić, Sunčana: Ulica predaka / Čarobni prosjak
Škuflić-Horvat, Ines, (ur.): Maštoplov / Panika u Strahogradu
Tadijanović, Dragutin: Pjesme
Tihi-Stepanić, Jasminka: Imaš fejs? / Moja neprijateljica Ana / Baš kao HarryPotter / Bacit ću ti kompjutor kroz prozor Tolkien, John Ronald Reuel: Hobit
Townsend, Sue: Tajni dnevnik Adriana Molea / Novi jadi Adriana Molea
Tribuson, Goran: Ne dao bog većega zla / Rani dani / Mrtva priroda
Verne, Jules: Put u središte zemlje
Vitez, Grigor: Pjesme
Wilde, Oscar: Priče
Zusak, Markus: Kradljivica knjiga

 

ZAVRŠETAK E TWINNING PROJEKTA LITTLE WATER GUARDIANS

RAVNA GORA, 28. lipnja 2023.

Tekst: Žaklina Majetić Mufić

Još jedan eTwinning projekt privodimo kraju. U projektu Little water guardians sudjelovali su učenici 2. razreda Bili smo mali čuvari vode. Zajedno s knjižničarkom Žaklinom istraživali smo vodu u našem zavičaju, izrađivali likovne i literarne uratke o vodi, igrali online igre, naučili nekoliko riječi na drugim jezicima i sudjelovali u natjecanju za najljepši logo. Našu školu predstavaljao je logo Sebastijana Karlovića koji je dobio najviše glasova na natjecanju koje smo proveli u školi. Za kraj smo dobili zahvalnicu za cijeli razred i za aktivno sudjelovanje u ovom lijepom i važnom projektu. Hvala učiteljici Nataši Lakotić i pedagoginji Moniki Bajt Stepić na pomoći te suradnji u provođenju svih aktivnosti!

 
 
eTwinning projekt Knjigom rasti, s knjižnicom odrasti

Book titled 'Knjigom rasti, s knjižnicom odrasti'

eTwinning projekt Knjigom rasti, s knjižnicom rasti koji je započeo prošle školske godine ulazi u završnu fazu. Osnivačice projekt Simona Šamanić iz OŠ Malinska-Dubašnica i Žaklina Majetić Mufić, knjižničarka naše škole, pokrenule su projekt školskih knjižnica te u projektu okupile 32 knjižničara/učitelja iz svih dijelova Hrvatske. Knjižničari su u ovom projektu predstavljali svoje knjižnice, aktivnosti i projekte, radionice i programe. Objavljeno je više od 130 primjera dobre prakse. U projektu smo osmislili lik Knjižurka koji je je putovao školskim knjižnicama, družio se s mladim knjižničarima i dojmove zapisivao u dnevnik. Nastala je e-knjiga Knjižurkovih putovanja. Zavirite na stranice i uvjerite se kako smo uživali u ovom projektu. 

eTwinning projekt EUvoyage

EUvoyage - virtualno putovanje pomoću eTwinninga

RAVNA GORA, 13. svibnja 2022.

Tekst: Žaklina Majetić Mufić

Početkom školske godine knjižnica pokrenula je međunarodni eTwinning projekt EUvoyage. U projekt se uključilo 27 učitelja i 229 učenika iz 12 različitih država. Projekt su osmislile Dilek Haymana iz Turske i Žaklina Majetić Mufić, knjižničarka naše škole. Kako samo ime projekta govori, u ovom projektu virtualnom šetnjom prošetali smo mnogim europskim državama, ali i šire. Upoznali smo različite kulture, običaje, tradicionalne predmete, glazbu, poznate ličnosti iz različith područja umjetnosti, znanosti, povijesti, književnosti...

U projekt su bili uključeni učenici 5. i 6. razreda koji su se preko Twinspacea upoznali sa svojim vršnjacima iz drugih zemalja. 

Nastali su predivni radovi, prezentacije, fotografije, video i audio zapisi. Naučili smo mnogo o različitim kulturama, gradovima, usavršili svoj engleski jezik... Tako je u jednoj od zajedničkih aktivnosti nastala hvalevrijedna kuharica u kojoj su učenici, sa svojim mentorima, predstavili svoja tradicionalna jela. Završnom anketom ova aktivnost je među učenicima bila najomiljenija. Kuharica je dostupna svima tako da je i mi objavljujemo na web stranici škole.

Također, jedna od zajedničkih aktivnosti bila je prestaviti ljepote svoga mjesta i bliže okolice. 

https://www.storyjumper.com/book/read/131782432/EUvoyage-TOUR-with-Lily-and-Leo

Zadovoljstvo učitelja i učenika u ovom projektu pokazuju završne ankete u kojima učitelji i učenici pozitivno ocjenjuju projekt, rad na projektu i svoju motivaciju koja je rasla iz aktivnosti u aktivnost.

ETwinning je naš prozor u svijet! Kako su naši učenici bili zadovoljni ovim projektom pogledajte u završnoj evaluaciji

 

NOVI POPIS LEKTIRE OD 1. DO 4. RAZREDA

Tijekom osnovnoškolskoga  odgoja i obrazovanja učenik u svakoj školskoj godini samostalno čita određeni broj cjelovitih književnih tekstova koje učitelj izabire radi ostvarivanja predviđenih ishoda.

U prvom i drugom razredu osnovne škole učenik godišnje čita 10 cjelovitih književnih tekstova, od toga 2 obvezna književna teksta.

Od trećeg do osmog razreda osnovne škole učenik čita 8 cjelovitih književnih tekstova, od toga 2 obvezna književna teksta.

Učenik tijekom osnovne škole čita jedno djelo po vlastitome izboru godišnje. Broj djela za čitanje po vlastitome izboru učenika nije ograničen, čak štoviše, učenike valja poticati na čitanje iz užitka radi poticanja literarnoga čitanja te stvaranja čitateljskih navika i čitateljske kulture.

 

Popis preporučenih izbornih djela načinjen je prema rezultatima anketnog upitnika koji su ispunjavali učitelji razredne nastave, nastavnici hrvatskoga jezika i školski knjižničari.

Rezultati upitnika mogu poslužiti kao smjernice budući da učitelji i nastavnici Hrvatskog jezika s obzirom na njihove kompetencije mogu potpuno samostalno procijeniti i izabrati  lektirna književna djela kojima će najbolje ostvariti ishode učenja koji su predviđeni kurikulumom Hrvatskog jezika.

 Slijedi popis lektire od 1.do 8. razreda. Uz svaki razred navedena su djela koja se obavezno čitaju  - pojačana su žutom bojom. Naslovi istaknuti crvenom bojom mogu se pronaći i čitati online kao e-lektiru. Za čitanje e-lektire dovoljno je da pratite poveznicu klikom miša.

Negdje vam je potrebna prijava pomoću  AAI@EduHr, CARNetovog elektroničkiog identiteta kojeg su učenici dobili od razrednika. On će vam koristiti i za pristup drugim korisnim sadržajima (filmovima, e-časopisima i sl.).

 

ETWINNING PROJEKTI U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

Školska knjižnica aktivno se uključila u eTwinning zajednicu. Aktivnosti u školskoj knjižnici, projekte i programe povezujemo s školama i knjižnicama diljem EU i šire. Uključeni smo u nekoliko projekata različitih tema, ali sve u svrhu poticanja čitanja i promicanja školske knjižnice. 

Sami smo pokrenuli eTwinning projekt Mjesec hrvatske knjige s ciljem da objedinimo sve aktivnosti koje radimo s učenicima tijekom tog mjeseca na jednom mjestu i damo im jednu višu dimenziju. Želja nam je da sljedeće godine uključimo i druge knjižnice kako bismo primjerima dobre prakse utjecali jedni na druge, kvalitetno surađivali i bogatili knjižničnu djelatnost. 

Osim spomenutog projekta uključeni smo i u ove projekte:

aktivni projekti - Su Bizim Hayatımız(Water is our Life)Bu Benim Projem/This İs My ProjectEuropean cook bookMevsim SonbaharPLANT A TREE, FREE YOUR SOUL i Music to all

zatvoreni projekti - #eTwForCulture, Naša kulturna baština, Our Cultural HeritageAll about animalsFour Seasons In Europe / Avrupa'da Dört MevsimUpoznajemo EuropuTravel around the worldSing "Brother John" in different languages. How many can we reach?

REVIZIJA I OTPIS

RAVNA GORA, 22.10.2020.

U našoj školskoj knjižnici, tijekom listopada, provode se revizija i otpis. Naši korisnici trenutno ne mogu posjećivati prostor knjižnice, stoga su knjižničarke odlučile iskoristiti situaciju i napraviti poslove koje inače, zbog velikog broja djece koja su svakodnevno boravila u knjižnici, nisu mogle nesmetano obavljati.

Knjige i prostor knjižnice s nestrpljenjem čekaju svoje korisnike, a knjižničarke pripremaju mnoge promjene kako bi povratak bio što ljepši.

 

Virtualna školska knjižnica

Naša školska knjižnica dobila je i svoju virtualnu formu. Često čujemo kako nije dobro ni zdravo provoditi previše vremena pred ekranima, no situacija u kojoj smo se svi našli ipak nas je dovela do činjenice da sad bez ekrana ne možemo sve i da hoćemo. U virtualnoj knjižnici ćete pronaći poveznice na zanimljive sadržaje vezane uz učenje, čitanje, zabavu...

https://sites.google.com/view/virtualknjinicaosdrbranimiram/home

NOVI NASLOVI U KNJIŽNICI 2

10 razloga zašto biste odmah trebali početi čitati

1.Čitanje obogaćuje rječnik i širi vidike

2.Čitanje pomaže djeci boljem učenju u školi

3.Čitanje razvija kreativnost i maštu

4.Čitanje razvija empatiju

5. Čitanje tjera naš mozak da misli kritički i povezuje pročitano i fiktivno s vanjskim i stvarnim svijetom

6. Čitanjem se uvježbavaju pažnja, koncentracija, razvija se sposobnost razmišljanja

7. Čitanje nas opušta i zabavlja

8. Ljudi koji vole čitati društveno su aktivniji

9. Čitanje osobu čini zanimljivijom

10. Čitanje smanjuje stres

 

     

 

 

SRCOLOVKA

Povodom Valentinova u našoj se školi svake godine organizirana Srcolovka! Učenici je nestrpljivo čekaju! Parovi se biraju između sedmih i osmih razreda, a drugi razredi iz publike uživaju u napetoj i duhovitoj igri. Pravila su sljedeća: paravan razdvaja buduće simpatije. Oni se ne vide i ne znaju pod kojim imenom se koja osoba krije. Učenici izvlače papiriće s nadimcima pod kojima će davati svoje odgovore. Najoriginalniji, najljepši, najromantičniji odgovor osvojit će srce djevojke ili dečka koji će birati svoju simpatiju. Nakon svih pročitanih odgovora, te odabira onog pravog odnosno one prave, četiri para su "ulovljena".  Sretne parove očekuje druženje uz pizzu! 

 

DSCN0153 from zaklina majetic on Vimeo.

 

LEKTIRE U DIGITALNOM OBLIKU

Obavještavamo Vas da je objavljena internet stranica na kojoj učenici osnovnih škola mogu besplatno preuzeti lektire u elektroničkom obliku (pdf ili pub) te ih čitati na svojim tabletima ili pametnim telefonima.
http://www.HRlektire.com

 

NOVI NASLOVI U NAŠOJ ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

   JESTE LI IH VEĆ PROČITALI?smiley

ČITANJE NAGLAS

Zašto je važno čitati naglas djetetu od najranije dobi?

Mnogi važni dokumenti i strategije vezane uz čitanje naglašavaju da je upravo metoda glasnog čitanja ključna za razvijanje čitateljskih navika i kasniji uspjeh u školi te općenito uspjeh u stjecanju znanja i vještina. Glasno čitanje djeci često služi i prevenciji poteškoća u čitanju koje se mogu javiti već u najranijoj dobi. Da ne bude zabune, izuzetno je važno čitati djeci svih uzrasta, a ne samo najmlađima.
Evo nekoliko činjenica zašto je važno čitanje naglas te savjeta i ideja za provedbu glasnog čitanja djeci najmlađe dobi:

  1. Čitanje naglas stavlja knjige u središte pažnje te ih predstavlja kao izvore ugodnog, vrijednog i uzbudljivog iskustva. Djeca, koja od najranije dobi nauče vrijednost knjiga, najčešće postanu vrsni samostalni čitatelji.
  2. Čitanje naglas pomaže djeci povezati ono što vide, čuju i pročitaju. Glasno čitanje odraslih djeci proširuje dječji vokabular i proširuje njihovo opće znanje.
  3. Čitanje naglas omogućuje roditeljima, bakama i djedovima, braći i sestrama, učiteljima, rodbini i prijateljima da budu čitateljski uzori djeci. Na taj se način njihova ljubav prema knjizi lako prenosi na djecu.
  4. Čitanje naglas omogućuje djeci upoznavanje s književnim jezikom koji se znatno razlikuje od svakodnevnog govora, ili jezika koji se čuje na televiziji, pročita u novinama ili čuje u filmovima. Na taj način djeca bolje razumiju složene rečenične strukture.
  5. Čitanje naglas omogućuje djeci maštanje o ljudima, mjestima, vremenima i događajima koje nisu upoznali ili doživjeli.
  6. Čitanje naglas stvara vezu između djeteta i odraslog koji mu čita te im tako osigurava zajedničke teme za razgovor. Govorenje i razgovor pomažu u razvoju vještina čitanja i pisanja.
  7. Čitanje naglas pomaže razvoju kognitivnih sposobnosti kroz razgovore o pročitanom.
  8. I na kraju, ali ne i manje važno – čitanje naglas je zabavno!

 

Čitanje u obitelji

Čitanje u obitelji može postati ritual tijekom djetetovog odrastanja.

Čitanje naglas može postati aktivnost koja zbližava tinejdžere i mlađu braću i sestre. Bake i djedovi, ujne i ujaci, tete i stričevi te bliži i dalji rođaci mogu čitati djeci dok s njima provode vrijeme. Tako se jednostavno mogu stvoriti nove prilike za glasno čitanje djeci svih uzrasta.

Kada čitati

Čitati naglas treba kada odgovara svim sudionicima čina čitanja: ujutro, poslijepodne, navečer, bilo da se radi o točno određenom terminu ili je riječ o spontanom čitanju – kada su i dijete i odrasli raspoloženi za priču – a to se može odvijati u autu, u liječničkoj čekaonici, u autobusu, u gradu, u parku, na izletu...

Trajanje čitanja

Čitati treba onoliko dugo dok djeca žele slušati. Djecu ne treba prisiljavati na slušanje priče. S vremenom djeca razvijaju koncentraciju pa se vrijeme slušanja priče produljuje. Samo 15 minuta glasnog čitanja dnevno pomaže djetetovu cjelokupnom razvoju.

Neka djeca vole slušati priču dok crtaju ili se igraju nekom igračkom pa je i to preporučljivo.

Čitanje naglas djeci od rođenja.

Čitajte djeci naglas od rođenja kako bi ona...

  • ...mogla povezati čitanje i knjige s ugodnim osjećajima.
  • ...mogla čuti zvukove, rime i riječi.
  • ...mogla koristiti svoja osjetila sluha, vida i opipa.
  • ...mogla stvarati zvukove – od gugutanja do riječi.
  • ...mogla pokazati na sliku, a osoba koja čita imenovati to što dijete pokazuje.
  • ...počela razumijevati da slike prikazuju određene predmete iz njihove okoline.
  • ...dakako – mogla uživati u glasnom čitanju!

Čitanje naglas je aktivnost  koja uključuje cijelu obitelj – roditelje, bake i djedove, braću i sestre, rođake, ali i prijatelje. Izuzetno je važno za razvoj kognitivnih sposobnosti djece, a osobama koje su uključene u glasno čitanje djeci, osigurava čvrstu vezu s djetetom.
Čitajte i potičite djecu da i sama čitaju naglas, bez obzira na dob djeteta i/ili odraslih.

 

PROJEKTI U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI KOJI POTIČU ČITANJE I ČITANJE NAGLAS

Čitamo mi, u obitelji svi; 2011./2012., 2012./2013., 2013./2014., 2014./2015., 2015./2016., 2016./2017.

Čitanje ne poznaje granice; uključeni 2015./2016., 2016./2017., 2017./2018.

Čitanjem do zvijezda; uključeni od 2016./2017., 2017./2018.,2018./2019.

Biblioklub; ponovno počinje s radom u šk.god. 2017./2018.

NOVI STANDARD ZA ŠKOLSKE KNJIŽNICE
KNJIŽNICA
 

"Nije stvar u tome koliko knjiga košta. Stvar je u tome koliko tebe košta da je ne pročitaš."

 

 

 

Zato dođi u školsku knjižnicu i posudi knjigu!

 

ČITAMO MI, U OBITELJI SVI

Treću godinu zaredom naša se škola, preko školske knjižnice, uključila u projekt poticanja čitanja ČITAMO MI, U OBITELJI SVI. Razvoj čitačke vještine ključan je za razvoj svih drugih pismenosti. Da bi stvorili navike čitanja i otkrivanja čitateljskih estetskih užitaka veoma je važno da učenici prikladne poticaje dobivaju i u svojoj obitelji – zato jer učenici nižih razreda uče ponajprije oponašanjem, a sve do puberteta glavni su im uzori i autoriteti roditelji. Nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno gleda svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju o pročitanomu štivu.

Ako učenici u nižim razredima ne usvoje dovoljno dobro tehniku čitanja, kasnije je veoma teško nadoknaditi propušteno te redovito imaju problema s učenjem, a ne samo s čitanjem (lektire).

Projektom „Čitamo mi, u obitelji svi“ roditeljima skrećemo pozornost na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djeci u čitanju, umjesto da ih tjeraju na čitanje.

Projekt se provodi prema unaprijed isplaniranim i vremenski točno određenim fazama. Provodi se s učenicima trećih razreda tijekom drugog polugodišta. Svaki tjedan, određeni dan i sat (ovisi o dogovoru s učiteljicom) jedan učenik dobiva naprtnjaču u školi koju nosi doma. U naprtnjači je 8 knjiga i bilježnica dojmova u koju upisuje zapažanja i dojmove zajedničkog čitanja s roditeljima. Nakon tjedan dana vraća naprtnjaču u školu i ima prigodu u nekoliko minuta drugim učenicima prepričati sve lijepo i zanimljivo što mu se dogodilo tijekom proteklih nekoliko dana kad su u njegovoj obitelji svi članovi čitali knjige iz knjižnične naprtnjače.

Projekt Čitamo mi, u obitelji svi započinje 5.2.2015.

 

Knjižničarka: Žaklina Majetić Mufić

BIBLIOKLUB

Školska knjižnica uključila se u  projekt Biblioklub kojeg organizira GK Rijeka.

Cilj projekta je okupiti učenike predmetne nastave – zaljubljenike u čitanje u čitateljski klub nazvan Biblioklub, ponuditi im zanimljivu knjigu i potom organizirati raspravu.

Susreti biblioklubaša provode se nekoliko puta tijekom školske godine, a posebno su zanimljivi susreti s piscima. Upoznali smo se s različitim naslovima koji nisu školska lektira, čitali, raspravljali i uživli u druženju s knjigom. Susreli smo se s Nadom Mihelčić, Emilom Crnkovićem, Mirom Gavranom... 

 

KREATIVNE RADIONICE U KNJIŽNICI

Tradicionalno, svake godine, u knjižnici se izrađuju božićne čestitke. Ove smo se godine odlučili za izradu čestitaka quilling tehnikom. Motivi jelkica, pahuljica, cvjetića, svijeća... oživili su na našim čestitkama. U izradi čestitki pomogle su i vrijedne ruke učenika iz likovne grupe manjih razreda, a cijelu radionicu vodile su knjižničarka Žaklina Majetić Mufić i voditeljica likovne grupe manjih razreda Jadranka Pintar.

    

PROJEKTNI DAN, PRAVA DJECE, IZRADA BILTENA

 Projektni dan na temu Prava djece Novinari su popratili pisanim i foto zapisom. Dvije novinarke Julia Svetličić i Kristina Grubišić pod vodstvom knjižničarke obilzile su sve radionice, intervjuirale učenike/članove pojedinih radionica, slikale i sve materijale pripremile za izradu biltena. Bilten možete pogledati u priloženim dokumentima.

Priloženi dokumenti:
prava svakog djeteta - bilten.pub

PODATCI O KNJIŽNICI
"ČITAMO MI U OBITELJI SVI"

Poštovani,

ovim putem Vam se zahvaljujemo na sudjelovanju u projektu „Čitamo mi u obitelji svi“ koji je započeo u našoj školi 17.1.2014., a sada ga privodimo kraju. Kako bi ovakve i slične projekte ubuduće proveli kvalitetnije i na obostrano zadovoljstvo, molimo Vas da nam pomognete svojim odgovorima u kratkoj i anonimnoj on-line anketi. Na stranicu ankete možete doći preko web stranice naše škole http://www.os-bmarkovica-ravna-gora.skole.hr/, a ukoliko joj niste u mogućnosti pristupiti, anketu Vam možemo dati u pismenom obliku (obavijestite nas o tome putem Vašeg djeteta).

Hvala Vam na suradnji!

Vijesti

PROLJETNA ŠKOLA ŠKOLSKIH KNJIŽNIČARA U PULI

26. Proljetna škola školskih knjižničara održana je od 6 do 9.4.2014. u Puli. Glavna tema bila je komunikcija. Knjižničari osnovnih i srednjih škola mogli su putem radionica i prezentacija saznati o djelotvornim načinima komunikacije u knjižnicama. Zadnji dan susreta predstavljen je projekt suradnja školske i narodne knjižnice koji su održale Viktoria Samsa, šk. knjižničarka osnovne škole iz Vrbovskog i Nataša Možgon Kauzlarić, šk. knjižničarka iz naše škole.




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Nataša Možgon Kauzlarić   datum: 15. 4. 2014.

POPIS LEKTIRE ZA OSNOVNU ŠKOLU

Priloženi dokumenti:
POPIS LEKTIRE 2019.-2020..pdf

POPIS ČASOPISA ZA UČENIKE

 

Radost“ - ilustrirani književni dječji časopis za učenike od 1. do 4. razreda og stvaralaštva za djecu.

„Prvi izbor“ – dječji časopis namjenjen učenicima od 1. do 4. razreda, koristi se i kao pomoć u ranom učenju hrvatskedukativno-zabavnog karaktera, koji prezentira hrvatsku dječju književnost, promovira nove autore i prijevode svjetskog jezika, sadrži priče, crtice, basne, bajke i igrokaze.

„Modra lasta“ - zabavno - edukativni školski časopis koji slijedi nastavni program viših razreda osnovne škole, za učenike od 5. do 8. razreda, bavi se raznim aktualnim temama vezanim uz znanostobrazovanjekulturuglazbusport,film, modu...

„Moj planet“ - obiluje vrijednim sadržajima iz područja prirode, biologije, fizike, zemljopisa i povijesti zbog čega već godinama služi kao nezamjenjivo pomoćno sredstvo u nadopunjavanju i obogaćivanju znanja te kao pomoć pri razumijevanju gradiva iz prirode u višim i nižim razredima osnovne škole.

„Mak“ - naročit »cvijet molitve, znanja, igre i prijateljstva«, kako piše u uzglavlju toga dječjeg vjerskoga mjesečnog lista, namijenjena osnovnoškolcima.

„Smib“ – U Smibu se oduvijek njeguje kreativna suradnja s djecom. U svakom se broju objavljuju njihovi literarni i likovni uradci, ali im se i u drugim rubrikama daje prostora.
Mnoga se djeca, čitajući Smib, prvi put susreću s časopisom, pa on uz literarnu i likovnu komponentu njeguje i originalne i raznolike novinarske sadržaje. 
Koncipiran je tako da nudi sadržaje za prvašiće, odnosno za djecu koja tek uče čitati, ali i za učenike četvrtih razreda koji su na pragu puberteta. 

„Drvo znanja“ – enciklopedijski časopis kojeg je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta odobrilo kao dodatni izvor znanja.

„Meridijani“ – edukativni časopis za geografiju, povijest, ekologiju i putovanja, prati nastavni plan i program geografije i povijesti.

 

 

SURADNJA ŠKOLSKE I NARODNE KNJIŽNICE PUTEM PROJEKTA BIBLIOKLUBA GKRI

PROLJETNA ŠKOLA ŠKOLSKIH KNJIŽNIČARA U PULI

26. Proljetna škola školskih knjižničara održana je od 6 do 9.4.2014. u Puli. Glavna tema bila je komunikcija. Knjižničari osnovnih i srednjih škola mogli su putem radionica i prezentacija saznati o djelotvornim načinima komunikacije u knjižnicama. Zadnji dan susreta predstavljen je projekt suradnja školske i narodne knjižnice koji su održale Viktoria Samsa, šk. knjižničarka osnovne škole iz Vrbovskog i Nataša Možgon Kauzlarić, šk. knjižničarka iz naše škole.




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Nataša Možgon Kauzlarić   datum: 15. 4. 2014.

DJEČJI ČITATELJSKI BLOG

Registrirajte se i počnite blogati! Pronaći ćete svoje vršnjake iz različitih dijelova Hrvatske i moći podijeliti iskustvo čitanja nekog djela. Saznat ćete sve o novim knjigma, pročitati kritike i mišljenja stručnjaka, blogati s piscima i učiteljima. Zapamtite, knjiga je prozor u svijet!!!!

Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji


Tražilica



e dnevnik


e dnevnik


ODABIR UDŽBENIKA

JELOVNIK
10.6. - 14.6.2024.
PON - PAHULJICE I MLIJEKO
UTO - GULAŠ I PAŠTA
SRI - GRAH S KOBASICOM I SLANINOM, VOĆE
ČET - SENDIVČI, DESERT
PET - TUNA S PAŠTOM 

Škola zadržava pravo izmjene jelovnika u slučaju nemogućnosti osiguranja predviđenih namirnica.


Esigurnost-anketa
Priloženi dokumenti:
Sigurnost na internetu 2017.pptx


virtualna knjižnica


katalog knjižnice


školska natjecanja


e lektire


informacije o školi

WEB 2.0 ALATI

Priloženi dokumenti:
WEB 2.0 alati.docx


školski zbor Brezice


Europska unija

Nauči sve o EU kroz zabavu i igre





preskoči na navigaciju