Poticaj za pisanje Erasmus+ projekta bilo je provođenje upitnika na razini naše škole kada su ispitani učenici u dobi od 10 do 14 godina (51 učenik). Upitnik nam je pokazao da je 33% učenika tijekom posljednje dvije godine često izloženo stresu, a od situacija koje najčešće izazivaju stres izdvojili su: virtualnu nastavu, brigu oko izvršavanja obaveza, bolest (koronavirus) bliskih osoba, vijesti kojima su svakodnevno izloženi te nesigurnost u sebe. Zabrinula nas je činjenica da su misli ispitane djece o svijetu oko sebe rijetko pozitivne u 5,9% slučajeva te samo ponekad pozitivne u 37,3% slučajeva. U vrijeme promjena u kojem živimo, djeca su izložena i velikom broju osjećaja koje ih je potrebno naučiti prepoznati, osvijestiti, a vrlo često i ublažiti. Učitelje su prepoznali kao osobe koje o njima brinu, brinu da se ne osjećaju loše ili odbačeno, potiču na bolje, saslušaju i pokušavaju pomoći, ohrabruju i usmjeravaju na pravi put. Učenici osjećaju da su učitelji osobe koje mogu pitati ukoliko osjećaju potrebu, a imaju i iskustvo koje također vide kao mogućnost za pružanje podrške i pomoći. Upravo takvo viđenje učitelja daje mogućnost za promjene i poticanje učenika na drugačije viđenje sebe i svijeta oko sebe.
Sve navedeno utječe na svakodnevno funkcioniranje i dječju rutinu pa je zabrinjavajuće da 7,8% djece, prema njihovoj vlastitoj procjeni, ima poteškoća sa spavanjem, 2% s prehranom i čak 17,6% s koncentracijom. Ispitani su učenici naveli kako imaju potrebu promijeniti neke aspekte sebe, drugih ljudi i svijeta oko sebe, a najčešće su to:
- način nošenja sa stresom i promjenama
- stav prema učenju i obavezama
- samopouzdanje
- stav prema drugim ljudima i svijetu u kojem živimo.
Kako bi učenicima ponudili drugačije načine i naučili ih da odgovore na potrebe koje su iskazali, kolegica knjižničarka i ja osmislile smo navedeni projekt.
Ciljevi projekta su:
a) unaprjeđenje upravljačkih sposobnosti u domeni komunikacije i motivacije za postignućima
b) unapređenje teorijskih i praktičnih osnova Mindfulness-a kao korisnog alata za upravljanje pažnjom, koncentracijom i osjećajima
c) unapređenje vođenja različitih vježbi u razredu kako bi se poboljšale sposobnosti koncentracije, usredotočenosti i svjesnosti učenika te promovirao njihov osobni razvoj
d) unapređenje i korištenje različitih igara u razredu kako bi se poboljšala sposobnost samoizražavanja učenika te kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj.
Projektom su planirane tri mobilnosti za učitelje. U ožujku je realizirana mobilnost u Firenzi na kojem smo prisustvovali tečaju pod nazivom "Socio-emocionalno učenje". U prosincu je na redu mobilnost u Dublinu s temom mindfulness, a u siječnju mobilnost u Barcelonu s temom igre.
Poziv za uključivanje u projekt oglašen je na oglasnoj ploči u zbornici Osnovne škole Dr. Branimira Markovića Ravna Gora. Nakon prijave za sudjelovanje u projetu sa sudionicima je obavljen motivacijski razgovor, a kontinuirano organiziraju dogovori oko realizacije aktivnosti. Zainteresirani učitelji, stručni suradnici prijavili su se koordinatorici projekta Moniki Bajt Stepić. Projektni tim čine ravaneljica Nataša Možgon Kauzlarić, koordinatorica Monika Bajt Stepić, knjižničarka Žaklina Majetić Mufić, učiteljica 3. razreda Gordana Podobnik, učiteljica 4. razreda Snježana Sveticki, učiteljica glazbene kulture Vanja Zelčić. U projektnom timu je u školskoj godini 2021./2022. sudjelovala i učiteljica hrvatskog jezika Petra Tonković. U realizaciju projektnih aktivnosti uključeni su svi zainteresirani učitelji i stručni suradnici.
Na sjednici Učiteljskog vijeća, održanoj 27. veljače 2023., učiteljica Gordana Podobnik i stručna suradnica knjižničaraka Žaklina Majetić Mufić održale su predavanje o mobilnosti u Irskoj u sklopu Erasmus+ projekta Mindfulness vještinama i igrom do mentalnog zdravlja. Uz predavanje i prezentaciju odrađene su dvije radionice u svrhu usvajanja alata mindfulness vještina.
Učiteljica Gordana pokazala je prezentaciju svih vježbi i radionica koje, nakon mobilnosti, provodi u svojem razredu.
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |