Petak 13. u Zagrebu
Autor: Autorizirani korisnik iz druge škole , 18. 4. 2018.
Svi učenici viših razreda naše škole, njihovi predmetni učitelji te pedagoginja i knjižničarka proveli su 13. travnja 2018. godine na terenskoj nastavi u Zagrebu. Iako je bio petak 13., nije bilo nikakvih nesreća, naprotiv – učilo se s voljom i veseljem i pritom uživalo.
Po dolasku u Zagreb najprije su posjetili Kazalište „Trešnja“ gdje su uživali u odličnoj predstavi „Postolar i vrag“, prema istoimenoj povjestici Augusta Šenoe koja je obavezni lektirni naslov za šeste razrede. Predstava, kao i djelo, ima vrlo jasnu i naglašenu pouku da dobro uvijek pobjeđuje. Siromašan postolar Hinko hranitelj je obitelji, no iako je radio danju i noću, njegova su djeca bila više gladna nego sita. U očaju je postolar zatražio pomoć, bilo čiju, makar i vražju. Kada se na njegovim vratima doista pojavio vrag nudeći pomoć, postolar pristaje na ponudu i obeća vragu da će nakon sedam godina poći s njim u pakao. Godine izobilja prolaze, a u postolarevu kuću slučajno svrati putnik namjernik, a zapravo božji glasnik. Ne znajući tko mu je gost, postolar ga s veseljem ugosti, a božji glasnik zauzvrat mu obeća ispuniti tri želje. Mudri postolar zaželi tri naizgled neobične želje, no upravo će mu one omogućiti da pohlepnog vraga triput uhvati u zamku te na kraju otpremi praznih ruku natrag u pakao, spasivši tako svoju dušu. Tekst je, prema uputama redateljice Saše Broz, odlično dramatizirala Zinka Kiseljak koja je priču o postolaru i vragu smjestila u današnje vrijeme, u kojem je važnije imati nego biti. Gledateljima su priču vrlo uvjerljivo prenijeli glumci: Krunoslav Klobučar (postolar Hinko), Vanda Vujanić Šušnjar (žena Ruta), Marijana Mikulić (kći Latica), Radovan Ruždjak (sin Eugen), Dean Krivačić (Vrag), Daria Knez Rukavina (Ognjenka), Dubravka Lelas (Plamenka), Ranko Stojić (Putnik).
Nakon zanimljive i poučne predstave učenici su krenuli u obilazak zagrebačkih muzeja. Učenici 5. i 8. razreda uputili su se u Arheološki muzej gdje su razgledali stalni postav Egipatske zbirke, prilikom čega su je njihova pažnja posebno bila usmjerena na izložene egipatske papiruse te njihovo pismo - hijeroglife, hijeratiku i demotiku. Naravno, zanimale su ih i egipatske mumije kojih je u muzeju ukupno četiri. Nakon razgleda uslijedila je radionica „Pišemo i čitamo hijeroglife“ u sklopu koje su učenici i učitelji, oponašajući stare Egipćane, pokušali hijeroglifima napisati vlastito ime te pročitati hijeroglife ostalih sudionika radionice. Budući da su hijeroglifi slikovno pismo, bilo ih je vrlo zabavno crtati, no učenici su zaključili da je Egipćanima ipak trebalo više vremena da nešto napišu nego nama.
Učenici 7. razreda krenuli su u „Tehnički muzej“ gdje su uz stručno vodstvo obišli: Odjel transformacije energije, Odjel osnova poljodjelstva s Apisarijem, maketu rudnika, tj. Odjel geologije, rudarstva i nafte, Odjel vatrogastva, Odjel prometnih sredstava te Odjel velikana hrvatskog prirodoslovlja i tehnike. Najviše su naučili upravo na odjelu jednog od najvećih hrvatskih izumitelja, Nikole Tesle, gdje su, na zoran način, dobili puno informacija o energiji, o životu, radu i izumima Nikole Tesle, te su čak dobili priliku biti dijelom pokusa kojima se demonstriraju njegovi najpoznatiji izumi. Tako su neki učenici 'zaglavili' u izoliranom kavezu dok je kroz druge prolazila struja, osvjetljavajući ih. Bili su i u Planetariju gdje su putem projekcije mogli uživati u čaroliji gibanja zvijezda i planeta. Tehnički muzej našim je učenicima odlično zamijenio učionicu Fizike/ Tehničke kulture/ Kemije/ Povijesti/ Geografije, kao i mnogih drugih predmeta.
Nakon predstave učenici 6. razreda obišli su Muzejsko-memorijalni centar „Dražen Petrović“ gdje se nalaze svi najvažniji osobni predmeti i sportski trofeji velikana naše košarke – Dražena Petrovića. Imali su priliku upoznati i Draženovu majku Biserku Petrović te saznati brojne informacije o Draženovim sportskim i životnim uspjesima iz prve ruke, što je bilo vrlo emotivno. Također, šestaši su u muzeju prezentirali vlastiti plakat o Draženu Petroviću koji su prethodno izradili na Satu razrednika. Plakat su poklonili muzeju, a zauzvrat dobili postere i košarkaške lopte s Draženovim likom kao lijepu uspomenu na zajedničko druženje s Draženom.
Učenicima se, naravno, posebno svidio i posljednji dio putovanja, McDonalds, gdje su u miru „prožvakali“ iskustva i doživljaje s terenske nastave.
Zagreb se ponovno pokazao kao odlična učionica, prepuna raznovrsnih i zanimljivih sadržaja, a naši učenici potvrdili da žele i znaju učiti na terenu.
Pravilnik o kucnom redu OS Breznicki Hum- 2018..PDF
KRITERIJI ZA OCJENU VLADANJA.pdf
Vrednovanje nastave na daljinu predmetna nastava.pdf
KRITERIJI VREDNOVANJA TIJEKOM NASTAVE NA DALJINU, RAZREDNA NASTAVA.pdf
RADNO VRIJEME (1).docx
Odluka-o-pocetku-i-zavrsetku-nastavne-godine-broju-radnih-dana-i-trajanju-odmora-uc-osno-i-sred-sk-2023-2024.pdf
Kriteriji vrednovanja - RN.pdf
Kriteriji vrednovanja - PN.pdf
RAZVOJNI PLAN 2023.-2024..docx
Edukativni portali |
Obrazovanje |
> MZOS |
> AZOO |
> MATICA MZOS |
Dnevni tisak |
Informatički časopisi |
Ostali časopisi |
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |