5. Dani medijske pismenosti
Autor: Autorizirani korisnik iz druge škole , 11. 5. 2022.
Učenici naše škole bili su dio impresivne brojke od preko 30 tisuća sudionika na 5. Danima medijske pismenosti, održanima od 2. do 8. svibnja 2022. godine pod sloganom „Misli svojom glavom u medijskom labirintu”. Učenici 4. razreda uključili su se gledanjem filma „Moj dida je pao s Marsa“, nakon čega su uslijedile radionice s ciljem usvajanja osnova filmske pismenosti i filmskog jezika, dok su članovi Novinarske grupe sudjelovali u radionici „Clickbait novinarstvo“. Navedenim radionicama željela se podići svijest o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima.
Dani medijske pismenosti održavaju se petu godinu zaredom u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i uz podršku Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja. Brojna istraživanja pokazala su da djeca i mladi žele više obrazovanja iz područja medijske pismenosti u školama te da je u školama potrebno više aktivnosti kojima bi se podizala svijest o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima. Iz tog razloga učenici naše škole uključili su se u ovaj projekt.
Na poticaj knjižničarke Ivane Nogić, učiteljica 4. razreda Ivana Ivančić i njezini učenici pogledali su znanstveno-fantastičan film „Moj dida je pao s Marsa”. Nakon iznošenja doživljaja o filmu, analizirali su tematiku filma, ali i osnovne pojmove poput kadra, plana, kamere, montaže, scenarija, režije, glume, scenografije, rekvizita, ulogu boje i glazbe u filmu. Prije samog gledanja ponovili su i osnovne pojmove o svemiru i izvanzemaljcima te se prisjetili crtanog filma „Krava na Mjesecu“, a u sve se dobro uklopila i trenutna lektira „Eko Eko“. Posebnu pažnju posvetili su likovima djevojčice Une i robota Dode. Budući da Una doživljava vršnjačko nasilje u školi, i to je bila jedna od tema koju su učenici odradili izrađujući emocionalnu kartu lika te aktualizacijom postupaka likova. Svoje stavove učenici su izrazili izrađujući plakate o tome kako se trebaju ponašati pravi prijatelji i kako se ponašati u slučaju da svjedočimo bulllyingu. U stvaralačkom dijelu učenici su dobili zadatak zamisliti da su oni znanstvenici i da su izradili svojeg robota kojem su potom nacrtali osobnu kartu, što im je bilo posebno zanimljivo.
U radionici „Clickbait novinarstvo” sudjelovali su članovi Novinarske grupe, učenici 6. i 7. razreda, koji su tijekom radionice naučili što znači taj pojam. Naučili su i što su clickbait članci i koja im je svrha te vidjeli neke zanimljive primjere takvih naslova i članaka. Nakon početne rasprave o vijestima/objavama koje su zadnje pročitali i razlozima što ih je privuklo na čitanje, pogledali su prigodnu prezentaciju te su pokušali sami osmisliti što više takvih naslova i članaka. Radionicu je vodila knjižničarka, voditeljica Novinarske grupe, a materijali su preuzeti s portala medijskapismenost.hr.
Na portalu medijskapismenost.hr, koji je glavna komunikacijska platforma Dana medijske pismenosti, već je dostupan 31 obrazovni materijal i 19 video lekcija, koji su od objave prvih materijala 2018. do sada preuzeti više od pola milijuna puta, a objavljuju se i novi materijali. U projekt se uključuju brojni vrtići, škole, fakulteti, knjižnice, kina, medijske kuće, udruge i druge ustanove koje organiziraju predavanja, radionice, filmske projekcije, panel diskusije i druge događaje, svi s istim ciljem – podići svijest o medijskom obrazovanju s naglaskom na kritičko razmišljanje, razumijevanje kako mediji funkcioniraju te prepoznavanje dezinformacija i prikrivenog oglašavanja koji nam se nude na internetu i društvenim mrežama i tako utječu na naše stavove i stvaranje slike o svijetu oko nas, ključnim društvenim temama i događajima.
Pravilnik o kucnom redu OS Breznicki Hum- 2018..PDF
KRITERIJI ZA OCJENU VLADANJA.pdf
Vrednovanje nastave na daljinu predmetna nastava.pdf
KRITERIJI VREDNOVANJA TIJEKOM NASTAVE NA DALJINU, RAZREDNA NASTAVA.pdf
RADNO VRIJEME (1).docx
Odluka-o-pocetku-i-zavrsetku-nastavne-godine-broju-radnih-dana-i-trajanju-odmora-uc-osno-i-sred-sk-2023-2024.pdf
Kriteriji vrednovanja - RN.pdf
Kriteriji vrednovanja - PN.pdf
RAZVOJNI PLAN 2023.-2024..docx
Edukativni portali |
Obrazovanje |
> MZOS |
> AZOO |
> MATICA MZOS |
Dnevni tisak |
Informatički časopisi |
Ostali časopisi |
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |