Zdravlje na prvom mjestu
Autor: Darinka Cvišić, 30. 1. 2013.
Od ove jeseni u osnovnim i srednjim školama eksperimentalno se počeo provoditi zdravstveni odgoj s ciljem poboljšanja loših zdravstvenih navika hrvatskih učenika. Sada naši učenici već od prvog razreda osnovne škole imaju priliku sudjelovati u programima koji vode ka zdravom životu. Teme zdravstvenog odgoja integrirane su u već postojeće predmete, kao što su priroda i društvo, biologija, tjelesni odgoj, a dio se odrađuje i na satovima razrednika.
Tako učenici od prvog do četvrtog razreda osnovne škole uče o važnosti tjelesne aktivnosti, zdrave prehrane, higijeni, izražavanju osjećaja, ponašanju prema drugoj djeci, odraslima i životinjama, higijeni odijevanja, ilegalnim i legalnim drogama, nastanku novog života, itd. Konkretno, naši učenici dan započinju zdravim doručkom, potom pravilnim četkanjem i pranjem zuba i kratkom tjelovježbom što im omogućuje da lakše i kvalitetnije svladavaju sve radne zadatke.
U višim razredima učenici se susreću sa sljedećim sadržajima:
5. RAZRED – zdrava prehrana, pubertet, rast i odrastanje, jelovnik prema godišnjim dobima, rizici alkohola, droga i nikotina, odolijevanje pritisku vršnjaka, sigurnost na internetu, poštivanje različitosti, nenasilje.
6. RAZRED – samopoštovanje, razvoj osjećajne povezanosti i privlačnosti, usklađenost prehrane, okoliš i zdravlje, tjelovježba, droge, alkohol, cigarete, sigurnost na internetu.
7. RAZRED – spolnost, diskriminacija, pritisak vršnjaka, dnevni ritam tijela, odmor, stres, utjecaj legalnih i ilegalnih droga na zdravlje, samokontrola, nenasilje, sigurnost na internetu.
8. RAZRED – odgovornost u spolnom ponašanju, higijena tijekom puberteta i adolescencije, samokontrola, nenasilje, fizički rast i razvoj, utjecaj legalnih i ilegalnih droga na tijelo, sigurnost na internetu.
Zabrinjavajuće odjekuju podaci kako 50% djece ne doručkuje redovito, čak 66% djece ne jede voće i povrće svaki dan, da 30% djece svaki dan pije slatka pića, da raste konzumacija slatkiša, da sve više djece puši i pije alkohol, da svaki peti učenik ne pere zube!
I dosad se u školama puno radilo na temama zdravstvenog odgoja, no ovi zabrinjavajući podaci govore o potrebi stvaranja zdravih navika među našim učenicima, i to od najranije dobi. Stoga zdravstveni odgoj treba promatrati kao put prema usvajanju znanja i vještina te vrijednosti i stavova za kvalitetniji i duži život što, svakako, vodi prema zdravijoj budućnosti djece i mladih.
Pravilnik o kucnom redu OS Breznicki Hum- 2018..PDF
KRITERIJI ZA OCJENU VLADANJA.pdf
Vrednovanje nastave na daljinu predmetna nastava.pdf
KRITERIJI VREDNOVANJA TIJEKOM NASTAVE NA DALJINU, RAZREDNA NASTAVA.pdf
RADNO VRIJEME (1).docx
Odluka-o-pocetku-i-zavrsetku-nastavne-godine-broju-radnih-dana-i-trajanju-odmora-uc-osno-i-sred-sk-2023-2024.pdf
Kriteriji vrednovanja - RN.pdf
Kriteriji vrednovanja - PN.pdf
RAZVOJNI PLAN 2023.-2024..docx
Edukativni portali |
Obrazovanje |
> MZOS |
> AZOO |
> MATICA MZOS |
Dnevni tisak |
Informatički časopisi |
Ostali časopisi |
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |