Tanja Šesto Slemenšek, prof.
službeni mob: 095/704-3773
službeni mob učitelja : 095/319-5995
tanja.sesto-slemensek@skole.hr
Otvoreni sat za roditelje:
Prema dogovoru
Rad defektologa–stručnog suradnika edukacijskog rehabilitatora nalaže praćenje i razvoj individualnih sposobnosti učenika te pružanje pomoći učenicima s teškoćama u razvoju. Poslovi i zadaci edukacijskog rehabilitatora u stalnoj su interakciji sagledani kroz rad s učiteljima, roditeljima i ostalim stručnim službama te kroz neposredan rad s učenicima.
Rad s učenicima organiziran je prema potrebama učenika obzirom na satnicu i to grupni ili individualni oblik rada.
Identifikacija, dijagnosticiranje, kao i praćenje učenika s teškoćama vrši se tijekom cijele školske godine uz pomoć roditelja, učitelja i medicinskih timova te ostalih stručnih službi, tako da je broj učenika s Rješenjima o primjerenom obliku školovanja tijekom školske godine promjenjiv.
ORIJENTACIJSKA LISTA VRSTA TEŠKOĆA
Skupine vrsta teškoća su:
1. Oštećenja vida
2. Oštećenja sluha
3. Oštećenja jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifične teškoće u učenju
4. Oštećenja organa i organskih sustava
5. Intelektualne teškoće
6. Poremećaji u ponašanju i oštećenja mentalnog zdravlja
7. Postojanje više vrsta teškoća u psihofizičkom razvoju.
Učenik s teškoćama u razvoju je učenik čije sposobnosti u međudjelovanju s čimbenicima iz okoline ograničavaju njegovo puno, učinkovito i ravnopravno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu s ostalim učenicima, a proizlaze iz:
- tjelesnih, mentalnih, intelektualnih, osjetilnih oštećenja i poremećaja funkcija,
- kombinacije više vrsta gore navedenih oštećenja i poremećaja.
Odgoj i obrazovanje učenika temelji se na načelima prihvaćanja različitosti učenika, prihvaćanja različitih osobitosti razvoja učenika, osiguravanja uvjeta i potpore za ostvarivanje maksimalnoga razvoja potencijala svakoga pojedinog učenika, izjednačavanja mogućnosti za postizanje najvećega mogućeg stupnja obrazovanja te osiguravanja odgoja i obrazovanja učenika što bliže njegovu mjestu stanovanja.
PROGRAMSKA POTPORA KOJA SE PROVODI U ŠKOLI
Primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika su:
- redoviti program uz individualizirane postupke,
- redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke,
Ad.1) Redoviti program uz individualizirane postupke
Redoviti program uz individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće mogu svladavati redoviti nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja, ali su im zbog specifičnosti u funkcioniranju potrebni individualizirani postupci u radu.
Individualizirani postupci mogu biti iz jednog, više ili svih predmeta te za svakoga pojedinog učenika trebaju biti razrađeni kao pisani dokument, a izrađuju ga učitelji/nastavnici u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.
Redoviti program uz individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.
Ad.2) Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće ne mogu svladavati nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja te im je zbog specifičnosti u funkcioniranju potreban individualizirani pristup u radu i sadržajna prilagodba.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke je redoviti program koji se sadržajno i metodički prilagođava učeniku.
Sadržajna prilagodba podrazumijeva individualiziranu prilagodbu nastavnih sadržaja redovitog programa sukladno sposobnostima i sklonostima učenika, a zahtijeva smanjivanje opsega nastavnih sadržaja.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke može biti iz jednog, više ili svih predmeta, a izrađuju ga kao pisani dokument učitelji/nastavnici za svaki pojedini nastavni predmet u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.
Za kraj bih htjela naglasiti da svi mi ponekad u životu imamo različite probleme i poteškoće te da za njihovo rješavanje nije sramota potražiti pomoć. Dolazak školskom defektologu na razgovor ne znači da s vašim djetetom nešto nije u redu ili da ste učinili nešto loše – jednostavno znači da ste dobro procijenili da u školi postoji netko tko je educiran pomoći vam.
"I ja želim čitati!" - Nacionalna kampanja za osobe s teškoćama čitanja (jesen, 2016.-jesen, 2017.)
Autor: knjiznica bukovac, 22. 8. 2016.
U Hrvatskoj nema sustavnog i organiziranog istraživanja teškoća čitanja kod školske djece ni njihovog praćenja. Disleksija je jedna od teškoća čitanja, znači i učenja. Disleksija uključuje uz probleme čitanja i ozbiljne probleme u stjecanju vještine pisanja. Hrvatska udruga za disleksiju raspolaže podatkom da oko 30.000 učenika u osnovnim školama ima disleksiju kao najčešći oblik teškoće čitanja što predstavlja oko 5-10% osnovnoškolske populacije. Hrvatsko logopedsko društvo donosi podatak o svakom desetom učeniku koji ima poteškoće sa čitanjem. Zadaća je ove kampanje informirati ljude, educirati ih, te učiniti osjetljivijima za problematiku osoba s teškoćama čitanja. Pokušat će se utjecati i na izmjenu Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima (NN 167/03, čl. 86) koji bi omogućio osobama s teškoćama čitanja lakši pristup većem broju knjiga priređenih za ovu skupinu ljudi. Kampanja koju pokreću knjižničari pokušat će povezati sve one sudionike u procesu zagovaranja za boljim razumijevanjem problema osoba s teškoćama učenja. Ključna je poruka Kampanje: IMATE LI TEŠKOĆE S ČITANJEM? DOBRO DOŠLI U KNJIŽNICU! Osnovna škola Bukovac će biti jedan od sudionika kampanje koji će se uključiti u organiziranje izložbi na temu osoba s teškoćama u čitanju i organizirati radionice i tematska predavanja za roditelje i nastavnike te će tijekom jeseni dijeliti letke kampanje učenicima škole i njihovim roditeljima. Više o kampanji pročitajte u nastavku.
Ciljevi Kampanje
Informirati i educirati ljude o teškoćama čitanja i disleksiji.
Senzibilizirati širu javnost o problemima i potrebama osoba s teškoćama čitanja i disleksijom te potrebama osoba koje ne mogu čitati standardni tisak i tako pridonijeti poboljšanju kvalitete života ove skupine ljudi.
Predlažemo izmjenu Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima (NN 167/03, čl. 86) koji bi omogućio ovim osobama lakši pristup knjigama posebno uređenima za njih.
Poboljšati međuinstitucionalnu suradnju stručnjaka koji se bave osobama s teškoćama čitanja i disleksijom te osobama koje ne mogu čitati standardni tisak.
Specifični ciljevi Kampanje
Pokrenuti aktivnosti pri izmjeni Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima (NN 167/03, čl. 86).
Povećanje mreže knjižnica koje provode programe za osobe s teškoćama čitanja, disleksijom i programe za osobe koje ne mogu čitati standardni tisak.
Ciljane skupine Kampanje
djeca
adolescenti
odrasli s teškoćama čitanja
roditelji
obitelji
logopedi
knjižničari
odgojitelji, učitelji i stručni suradnici u predškolskim ustanovama, osnovnom i srednjem školstvu
nastavno osoblje u visokoškolskim ustanovama
zdravstveni djelatnici
socijalni radnici
volonteri
nakladnici
poslodavci
sve osobe koje su na bilo koji način zainteresirane za problematiku koja je obuhvaćena Kampanjom
Pokroviteljstvo
Predsjednica Republike Hrvatske
Financiranje kampanje
Financijeri: Ministarstvo kulture RH, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta RH, Grad Zagreb - Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport, te ostali gradovi/gradske službe u Republici Hrvatskoj.
Tko vodi Kampanju
Voditelj Kampanje: Hrvatsko knjižničarsko društvo - Komisija za knjižnične usluge za osobe s invaliditetom i osobe s posebnim potrebama
Suvoditelji Kampanje:
-HKD Sekcija za narodne knjižnice (Komisija za čitanje, Komisija za narodne knjižnice, Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež)
-HKD Sekcija za školske knjižnice
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
21 OS Bukovac Zagreb-GPP 2023-24..pdf
21 OS Bukovac Zagreb Kurikulum 2023-24.pdf