preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bukovac Zagreb

EDUKACIJSKI REHABILITATOR

 

Tanja Šesto Slemenšek, prof. 

službeni mob: 095/704-3773

službeni mob učitelja : 095/319-5995

tanja.sesto-slemensek@skole.hr

 

Otvoreni sat za roditelje:

Prema dogovoru

 

Što radi školski edukacijski rehabilitator?

Rad defektologa–stručnog suradnika edukacijskog rehabilitatora nalaže praćenje i razvoj individualnih sposobnosti učenika te pružanje pomoći učenicima s teškoćama u razvoju. Poslovi i zadaci edukacijskog rehabilitatora u stalnoj su interakciji sagledani kroz rad s učiteljima, roditeljima i ostalim stručnim službama te kroz neposredan rad s učenicima.

Rad s učenicima organiziran je prema potrebama učenika obzirom na satnicu i to grupni ili individualni oblik rada.

Identifikacija, dijagnosticiranje, kao i praćenje učenika s teškoćama vrši se tijekom cijele školske godine uz pomoć roditelja, učitelja i medicinskih timova te ostalih stručnih službi, tako da je broj učenika s Rješenjima o primjerenom obliku školovanja tijekom školske godine promjenjiv.

ORIJENTACIJSKA LISTA VRSTA TEŠKOĆA

Skupine vrsta teškoća su:

1. Oštećenja vida

2. Oštećenja sluha

3. Oštećenja jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifične teškoće u učenju

4. Oštećenja organa i organskih sustava

5. Intelektualne teškoće

6. Poremećaji u ponašanju i oštećenja mentalnog zdravlja

7. Postojanje više vrsta teškoća u psihofizičkom razvoju.

Učenik s teškoćama u razvoju je učenik čije sposobnosti u međudjelovanju s čimbenicima iz okoline ograničavaju njegovo puno, učinkovito i ravnopravno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu s ostalim učenicima, a proizlaze iz:

  • tjelesnih, mentalnih, intelektualnih, osjetilnih oštećenja i poremećaja funkcija,
  • kombinacije više vrsta gore navedenih oštećenja i poremećaja.

Odgoj i obrazovanje učenika temelji se na načelima prihvaćanja različitosti učenika, prihvaćanja različitih osobitosti razvoja učenika, osiguravanja uvjeta i potpore za ostvarivanje maksimalnoga razvoja potencijala svakoga pojedinog učenika, izjednačavanja mogućnosti za postizanje najvećega mogućeg stupnja obrazovanja te osiguravanja odgoja i obrazovanja učenika što bliže njegovu mjestu stanovanja.

 

PROGRAMSKA POTPORA KOJA SE PROVODI U ŠKOLI

Primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika su:

  • redoviti program uz individualizirane postupke,
  • redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke,

Ad.1) Redoviti program uz individualizirane postupke

Redoviti program uz individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće mogu svladavati redoviti nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja, ali su im zbog specifičnosti u funkcioniranju potrebni individualizirani postupci u radu.

Individualizirani postupci mogu biti iz jednog, više ili svih predmeta te za svakoga pojedinog učenika trebaju biti razrađeni kao pisani dokument, a izrađuju ga učitelji/nastavnici u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.

Redoviti program uz individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.

Ad.2) Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće ne mogu svladavati nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja te im je zbog specifičnosti u funkcioniranju potreban individualizirani pristup u radu i sadržajna prilagodba.

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke je redoviti program koji se sadržajno i metodički prilagođava učeniku.

Sadržajna prilagodba podrazumijeva individualiziranu prilagodbu nastavnih sadržaja redovitog programa sukladno sposobnostima i sklonostima učenika, a zahtijeva smanjivanje opsega nastavnih sadržaja.

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke može biti iz jednog, više ili svih predmeta, a izrađuju ga kao pisani dokument učitelji/nastavnici za svaki pojedini nastavni predmet u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.

Za kraj bih htjela naglasiti da svi mi ponekad u životu imamo različite probleme i poteškoće te da za njihovo rješavanje nije sramota potražiti pomoć. Dolazak školskom defektologu na razgovor ne znači da s vašim djetetom nešto nije u redu ili da ste učinili nešto loše – jednostavno znači da ste dobro procijenili da u školi postoji netko tko je educiran pomoći vam.

Festival jednakih mogućnosti

Autor: knjiznica bukovac, 24. 5. 2024. 09:24

Društvo tjelesnih invalida Grada Zagreba organizirao je 22. Festival jednakih mogućnosti s ciljem razvijanja svijesti o invaliditetu kao i o doprinosu osoba s invaliditetom društvenom Životu u zajednici. Festival se održao 2l. - 23. svibnja 2024. godine na Trgu bana Josipa Jelačića s cjelodnevnim programom od l0 do 22 sata. Glazbeno-scenski program se sastojao od igrokaza te glazbenih i plesnih točaka koje su izvodile osobe s invaliditetom zajedno s drugim umjetnicima.

Kako smo Škola partner u projektu ,,Pomoćnici u nastavi/stručni komunikacijski posrednici kao potpora inkluzivnom obrazovanju, faza VI" rado smo se odazvali i sudjelovali u programu Festivala, glazbeno scenskim nastupom, pod nazivom „Muzički globus“. Sudjelovali su učenici s teškoćama u razvoju kao i njihovi pomoćnici te članovi školskog zbora pod vodstvom učiteljice glazbene kulture Marije Kašner Marić, učiteljice Andree Matoković i edukacijske rehabilitatorice Tanje Šesto Slemenšek.

                                       Tanja Šesto Slemenšek, educ.rehab.

 

[više]

Edukativna radionica "Priča o Vedranu" Vijest ima dokument u privitku

Autor: knjiznica bukovac, 18. 4. 2024. 10:26

15.travnja u našoj školi održana je besplatna edukativna radionica Priča o Vedranu u organizaciji udruge Korablja s učenicima 4.b i 4.d razreda.

Prije nekoliko godina objavili su edukativnu slikovnicu Priča o Vedranu. To je priča o mladiću s intelektualnim teškoćama nastala iz pera „Vedranove“ majke. Zajedno sa stručnjacima - pedagozima, edukacijskim rehabilitatorima, učiteljima i odgojiteljima s bogatim iskustvom rada s djecom osmislili su radionicu koju su rado održali i u našoj školi. U nastavku pročitajte opširnije...

 

 

[više]

Mentalno zdravlje grada Zagreba

Autor: knjiznica bukovac, 18. 9. 2023. 12:47

Grad Zagreb  je izradio web portal „Mentalno zdravlje grada Zagreba, koji služi kao centralno mjesto informiranja građana o mentalnom zdravlju. Budući da je počela nova školska godina, a kako bi ona protekla sa što manje stresa, stručnjaci zdravstvenih ustanova kojima je osnivač Grad Zagreb, u području mentalnog zdravlja, pripremili su članke na temu kako učenje učiniti lakšim, kako formirati nove navike te kako polazak u školu učiniti ugodnijim. U nastavku pročitajte više...

 

 

[više]

Arhiva naših vijesti   
 


E DNEVNIK

Upitnik za roditelje na kraju godine (klikom na sliku ispunite upitnik)

Priloženi dokumenti:
Letak-za-roditelje.pdf

 
ŠKOLSKI LIST

 
RASPORED ZVONA

RASPORED ZVONA

 
Kalendar
« Listopad 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

 
LEKTIRA

 
MOBILNOST/MOBILITY

  English version

 
NAJAVA DOGAĐANJA

 

 

 

 

Klikom na sliku poslušajte pjesmu

"Paketići od srca" (tekst)

 
DOKUMENTI
 
JAVNE OBJAVE
 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
 > Edukacijski rehabilitator
CMS za škole logo
Osnovna škola Bukovac Zagreb / Trnac 42, HR-10000 Zagreb / os-bukovac-zg.skole.hr / os-zagreb-033@os-bukovac-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju