Tanja Šesto Slemenšek, prof.
službeni mob: 095/704-3773
službeni mob učitelja : 095/319-5995
tanja.sesto-slemensek@skole.hr
Otvoreni sat za roditelje:
Prema dogovoru
Rad defektologa–stručnog suradnika edukacijskog rehabilitatora nalaže praćenje i razvoj individualnih sposobnosti učenika te pružanje pomoći učenicima s teškoćama u razvoju. Poslovi i zadaci edukacijskog rehabilitatora u stalnoj su interakciji sagledani kroz rad s učiteljima, roditeljima i ostalim stručnim službama te kroz neposredan rad s učenicima.
Rad s učenicima organiziran je prema potrebama učenika obzirom na satnicu i to grupni ili individualni oblik rada.
Identifikacija, dijagnosticiranje, kao i praćenje učenika s teškoćama vrši se tijekom cijele školske godine uz pomoć roditelja, učitelja i medicinskih timova te ostalih stručnih službi, tako da je broj učenika s Rješenjima o primjerenom obliku školovanja tijekom školske godine promjenjiv.
ORIJENTACIJSKA LISTA VRSTA TEŠKOĆA
Skupine vrsta teškoća su:
1. Oštećenja vida
2. Oštećenja sluha
3. Oštećenja jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifične teškoće u učenju
4. Oštećenja organa i organskih sustava
5. Intelektualne teškoće
6. Poremećaji u ponašanju i oštećenja mentalnog zdravlja
7. Postojanje više vrsta teškoća u psihofizičkom razvoju.
Učenik s teškoćama u razvoju je učenik čije sposobnosti u međudjelovanju s čimbenicima iz okoline ograničavaju njegovo puno, učinkovito i ravnopravno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu s ostalim učenicima, a proizlaze iz:
- tjelesnih, mentalnih, intelektualnih, osjetilnih oštećenja i poremećaja funkcija,
- kombinacije više vrsta gore navedenih oštećenja i poremećaja.
Odgoj i obrazovanje učenika temelji se na načelima prihvaćanja različitosti učenika, prihvaćanja različitih osobitosti razvoja učenika, osiguravanja uvjeta i potpore za ostvarivanje maksimalnoga razvoja potencijala svakoga pojedinog učenika, izjednačavanja mogućnosti za postizanje najvećega mogućeg stupnja obrazovanja te osiguravanja odgoja i obrazovanja učenika što bliže njegovu mjestu stanovanja.
PROGRAMSKA POTPORA KOJA SE PROVODI U ŠKOLI
Primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika su:
- redoviti program uz individualizirane postupke,
- redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke,
Ad.1) Redoviti program uz individualizirane postupke
Redoviti program uz individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće mogu svladavati redoviti nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja, ali su im zbog specifičnosti u funkcioniranju potrebni individualizirani postupci u radu.
Individualizirani postupci mogu biti iz jednog, više ili svih predmeta te za svakoga pojedinog učenika trebaju biti razrađeni kao pisani dokument, a izrađuju ga učitelji/nastavnici u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.
Redoviti program uz individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.
Ad.2) Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće ne mogu svladavati nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja te im je zbog specifičnosti u funkcioniranju potreban individualizirani pristup u radu i sadržajna prilagodba.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke je redoviti program koji se sadržajno i metodički prilagođava učeniku.
Sadržajna prilagodba podrazumijeva individualiziranu prilagodbu nastavnih sadržaja redovitog programa sukladno sposobnostima i sklonostima učenika, a zahtijeva smanjivanje opsega nastavnih sadržaja.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke može biti iz jednog, više ili svih predmeta, a izrađuju ga kao pisani dokument učitelji/nastavnici za svaki pojedini nastavni predmet u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.
Za kraj bih htjela naglasiti da svi mi ponekad u životu imamo različite probleme i poteškoće te da za njihovo rješavanje nije sramota potražiti pomoć. Dolazak školskom defektologu na razgovor ne znači da s vašim djetetom nešto nije u redu ili da ste učinili nešto loše – jednostavno znači da ste dobro procijenili da u školi postoji netko tko je educiran pomoći vam.
Mentalno zdravlje grada Zagreba
Autor: knjiznica bukovac, 18. 9. 2023.
Grad Zagreb je izradio web portal „Mentalno zdravlje grada Zagreba“, koji služi kao centralno mjesto informiranja građana o mentalnom zdravlju. Budući da je počela nova školska godina, a kako bi ona protekla sa što manje stresa, stručnjaci zdravstvenih ustanova kojima je osnivač Grad Zagreb, u području mentalnog zdravlja, pripremili su članke na temu kako učenje učiniti lakšim, kako formirati nove navike te kako polazak u školu učiniti ugodnijim. U nastavku pročitajte više...
Polazeći od činjenice da je mentalno zdravlje preduvjet i temeljna odrednica kvalitete života, Grad Zagreb izradio je web portal „Mentalno zdravlje grada Zagreba“, a koji služi kao centralno mjesto informiranja građana o mentalnom zdravlju, bilo da se radi o poteškoćama mentalnog zdravlja i svakodnevnog funkcioniranja ili želji za aktivnijim radom na vlastitom mentalnom zdravlju i vještinama.
Svjesni činjenice da je mentalno zdravlje jednako važno kao i ono fizičko, da se djeca i mladi često nose s problemima mentalnog zdravlja te da osim teških školskih torbi, djeca i mladi na svojim leđima nose i mnoge, oku teško vidljive terete, Grad Zagreb pruža podršku djeci i mladima.
Potrebno je promicati razumijevanje da svi možemo imati loše dane i da je u redu potražiti pomoć kada nam je teško. Potrebno je stvoriti siguran prostor u kojem će se djeca i mladi osjećati slobodno, izražavajući svoje osjećaje, brinući jedni za druge.
Briga o mentalnom zdravlju djece i mladih je odgovornost svih nas – roditelja, skrbnika, škole i zajednice. Samo zajedno možemo osigurati da djeca i mladu rastu ostvarujući svoj puni potencijal.
Započela je nova školska godina, a kako bi ona protekla sa što manje stresa, stručnjaci zdravstvenih ustanova kojima je osnivač Grad Zagreb, u području mentalnog zdravlja, pripremili su članke na temu kako učenje učiniti lakšim, kako formirati nove navike te kako polazak u školu učiniti ugodnijim.
Ovim putem pozivamo učenike, roditelje, nastavnike i stručne suradnike u školama da posjete web portal „Mentalno zdravlje grada Zagreba“ i ondje pročitaju savjete stručnjaka te se informiraju o uslugama koje Grad Zagreb nudi u svrhu unapređenja i očuvanja djece i mladih.
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
21 OS Bukovac Zagreb-GPP 2023-24..pdf
21 OS Bukovac Zagreb Kurikulum 2023-24.pdf