Tanja Šesto Slemenšek, prof.
službeni mob: 095/704-3773
službeni mob učitelja : 095/319-5995
tanja.sesto-slemensek@skole.hr
Otvoreni sat za roditelje:
Prema dogovoru
Rad defektologa–stručnog suradnika edukacijskog rehabilitatora nalaže praćenje i razvoj individualnih sposobnosti učenika te pružanje pomoći učenicima s teškoćama u razvoju. Poslovi i zadaci edukacijskog rehabilitatora u stalnoj su interakciji sagledani kroz rad s učiteljima, roditeljima i ostalim stručnim službama te kroz neposredan rad s učenicima.
Rad s učenicima organiziran je prema potrebama učenika obzirom na satnicu i to grupni ili individualni oblik rada.
Identifikacija, dijagnosticiranje, kao i praćenje učenika s teškoćama vrši se tijekom cijele školske godine uz pomoć roditelja, učitelja i medicinskih timova te ostalih stručnih službi, tako da je broj učenika s Rješenjima o primjerenom obliku školovanja tijekom školske godine promjenjiv.
ORIJENTACIJSKA LISTA VRSTA TEŠKOĆA
Skupine vrsta teškoća su:
1. Oštećenja vida
2. Oštećenja sluha
3. Oštećenja jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifične teškoće u učenju
4. Oštećenja organa i organskih sustava
5. Intelektualne teškoće
6. Poremećaji u ponašanju i oštećenja mentalnog zdravlja
7. Postojanje više vrsta teškoća u psihofizičkom razvoju.
Učenik s teškoćama u razvoju je učenik čije sposobnosti u međudjelovanju s čimbenicima iz okoline ograničavaju njegovo puno, učinkovito i ravnopravno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu s ostalim učenicima, a proizlaze iz:
- tjelesnih, mentalnih, intelektualnih, osjetilnih oštećenja i poremećaja funkcija,
- kombinacije više vrsta gore navedenih oštećenja i poremećaja.
Odgoj i obrazovanje učenika temelji se na načelima prihvaćanja različitosti učenika, prihvaćanja različitih osobitosti razvoja učenika, osiguravanja uvjeta i potpore za ostvarivanje maksimalnoga razvoja potencijala svakoga pojedinog učenika, izjednačavanja mogućnosti za postizanje najvećega mogućeg stupnja obrazovanja te osiguravanja odgoja i obrazovanja učenika što bliže njegovu mjestu stanovanja.
PROGRAMSKA POTPORA KOJA SE PROVODI U ŠKOLI
Primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika su:
- redoviti program uz individualizirane postupke,
- redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke,
Ad.1) Redoviti program uz individualizirane postupke
Redoviti program uz individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće mogu svladavati redoviti nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja, ali su im zbog specifičnosti u funkcioniranju potrebni individualizirani postupci u radu.
Individualizirani postupci mogu biti iz jednog, više ili svih predmeta te za svakoga pojedinog učenika trebaju biti razrađeni kao pisani dokument, a izrađuju ga učitelji/nastavnici u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.
Redoviti program uz individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.
Ad.2) Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće ne mogu svladavati nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja te im je zbog specifičnosti u funkcioniranju potreban individualizirani pristup u radu i sadržajna prilagodba.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke je redoviti program koji se sadržajno i metodički prilagođava učeniku.
Sadržajna prilagodba podrazumijeva individualiziranu prilagodbu nastavnih sadržaja redovitog programa sukladno sposobnostima i sklonostima učenika, a zahtijeva smanjivanje opsega nastavnih sadržaja.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke može biti iz jednog, više ili svih predmeta, a izrađuju ga kao pisani dokument učitelji/nastavnici za svaki pojedini nastavni predmet u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.
Za kraj bih htjela naglasiti da svi mi ponekad u životu imamo različite probleme i poteškoće te da za njihovo rješavanje nije sramota potražiti pomoć. Dolazak školskom defektologu na razgovor ne znači da s vašim djetetom nešto nije u redu ili da ste učinili nešto loše – jednostavno znači da ste dobro procijenili da u školi postoji netko tko je educiran pomoći vam.
Radionice Udruge SUMSI
Autor: knjiznica bukovac, 17. 11. 2016.
Hrvatski Savez Udruga za mlade i studente s invaliditetom SUMSI organizira u našoj školi radionice u svrhu promicanja i poboljšanja obrazovanja, integracije i sveukupnog života osoba s invaliditetom. Radionice su namijenjene djeci od 5. do 8. razreda jer toj dobi ona najviše usvajaju nove metode, vještine i znanja; njihova koncentracija dovoljno je razvijena za spomenuti način učenja, te su djeca u toj dobi bez razvijenih vlastitih ili naučenih predrasuda. Više informacija je u nastavku.
Hrvatski Savez Udruga za mlade i studente s invaliditetom SUMSI djeluje od 2009. godine. Savez je do sada proveo niz aktivnosti i projekata kao što su: organizacija i održavanje tematske sjednice s temom visokog obrazovanja osoba s invaliditetom pri Saborskom Odboru za obrazovanje, znanost i kulturu; pokretanje radio emisije „Hodalica“ na Radio Studentu - jedine emisije koja govori o mogućnostima i aktivnostima mladih s invaliditetom; u suradnji s HZZom provedeno je istraživanje i projekt "Povezivanje iskustva mladih s invaliditetom na razini i gradova"; na redovnoj skupštini, 23. svibnja 2012., osnovao se Odbor za studente s invaliditetom na nacionalnoj razini, koji aktivno i kontinuirano djeluje. Savez uz financijsku podršku grada Zagreba i Ministarstva obrazovanja, znanosti i sporta posljednjih šest godina provodi program "Iskustvom i znanjem do jednakosti" kroz koji vrši edukacije o invaliditetu u školama, a od toga šest godina u suradnji s Gradom Zagrebom, a pet godine s MZOS-om.
Savez SUMSI je od 2011. godine kroz program Iskustvom i znanjem do jednakosti održao 120 predavanja u 62 škole.
Činjenica je da bez obzira na to što djeca s poteškoćama u razvoju polaze redovno obrazovanje, ista nužno ne postižu integraciju, uključivanje i socijalizaciju. Ishod toga je gotovo uvijek takozvana getoizacija, to jest izdvajanje osoba s invaliditetom u zasebne skupine i djelovanje u neintegriranim uvjetima. Takvom načinu života prethode odgoj, prve godine života, okolina i obrazovanje. Prema našem dosadašnjem iskustvu, puno možemo napraviti ukoliko u dio procesa integracije djece s oštećenjem i/ili osoba s invaliditetom uključimo i njihove osnovnoškolske vršnjake i učitelje, a posebice je važno uz veće gradove uključiti i manja geografska, ruralna područja koja nemaju priliku stalnih stručno– iskustvenih edukacijskih sadržaja u ovim specifičnim segmentima obrazovanja. Stoga smo se, poučeni dosadašnjim iskustvom, odlučili za iskustvene radionice za učenike redovnih škola, u kojima svojim invaliditetom i stručnim znanjem prikazujemo život ljudi s određenom vrstom invaliditeta, a osim toga izravno dajemo odgovore na pitanja koja često ostaju neodgovorena kada se radi o edukatorima/osobama bez invaliditeta.
Odgovori na pitanja samih osoba s invaliditetom su puno izravnija, bez obzira na njihovu težinu. Zato ćemo, kao i svake godine, u provedbi radionica za učenike poticati sama pitanja učenika, a tu će nam uvelike pomoći vlastito iskustvo i stručno znanje, te iskustvo provođenja takvih i srodnih edukacijskih projekata. Tematika cjelokupnog projekta je promicanje i poboljšanje obrazovanja, integracije i sveukupnog života osoba s invaliditetom kroz edukacijske radionice po obrazovnim ustanovama i to za djecu od 5. do 8. razreda jer toj dobi djeca najviše usvajaju nove metode, vještine i znanja; njihova koncentracija dovoljno je razvijena za spomenuti način učenja, te su djeca u toj dobi bez razvijenih vlastitih ili naučenih predrasuda.
Kod realiziranja radionica za djecu osnovnih škola, već po ustaljenom načinu rada u trajanju od 45 minuta, sudionicima radionice približit ćemo, te uz verbalnu komunikaciju i pokazivanje različitih materijala za osobe s invaliditetom te različitih metoda obavljanja svakodnevnih aktivnosti, učiti o specifičnostima na koje osobe s invaliditetom nailaze.
Uz poseban naglasak na normalan život osoba suočenih s invaliditetom, na kraju radionice doći ćemo do krajnjeg cilja; prihvaćanje načina življenja te integracija samih osoba s invaliditetom u društvenu zajednicu. Tako ćemo kroz 45 minuta obuhvatiti područja:
A. Općeg (verbalnog ) dijela pojma, problematike i značenja invaliditeta, prava i obveza osoba s invaliditetom, educiranje o načinima na koje osobe s invaliditetom funkcioniraju (učenje, kretanje, društveni život i hobi, specijalna informatička podrška), te isticanje jednakosti i uvažavanje različitosti;
B. Praktičnog dijela: pokazivanje tehnika i načina vođenja slijepih osoba, asistencije osobama s tjelesnim invaliditetom pri svladavanju arhitektonskih barijera, načini prilaženja i komunikacije s osobama s invaliditetom i pokazivanje specijalnih pomagala te
C. U posljednji segment radionice uvrstiti ćemo prostor za pitanja i potrebe učenika, vezane uz samu tematiku. Kroz verbalnu komunikaciju, pokazivanje pomagala, materijala i ostalih sredstava za svakodnevno funkcioniranje osoba s invaliditetom, iznošenje vlastitih iskustava, te praktično pokazivanje najučestalijih potreba a ujedno i pogrešaka interakcije osoba s invaliditetom i onih bez (potencijalnih pružatelja pomoći) poticati ćemo sudionike projekta na prirodan odnos prema osobama s invaliditetom u svakodnevnim životnim situacijama.
Također ćemo po potrebi nastavnike/ce educirati i savjetovati na koji način što lakše i uspješnije stvoriti ugodnu atmosferu u razredu i učenike koji posjeduju određeni invaliditet učiniti jednakima s onim učenicima bez invaliditeta, budući prije i nakon samog predavanja imamo prijeme kod suradnika iz škola.
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
21 OS Bukovac Zagreb-GPP 2023-24..pdf
21 OS Bukovac Zagreb Kurikulum 2023-24.pdf