preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bukovac Zagreb

EDUKACIJSKI REHABILITATOR

 

Tanja Šesto Slemenšek, prof. 

službeni mob: 095/704-3773

službeni mob učitelja : 095/319-5995

tanja.sesto-slemensek@skole.hr

 

Otvoreni sat za roditelje:

Prema dogovoru

 

Što radi školski edukacijski rehabilitator?

Rad defektologa–stručnog suradnika edukacijskog rehabilitatora nalaže praćenje i razvoj individualnih sposobnosti učenika te pružanje pomoći učenicima s teškoćama u razvoju. Poslovi i zadaci edukacijskog rehabilitatora u stalnoj su interakciji sagledani kroz rad s učiteljima, roditeljima i ostalim stručnim službama te kroz neposredan rad s učenicima.

Rad s učenicima organiziran je prema potrebama učenika obzirom na satnicu i to grupni ili individualni oblik rada.

Identifikacija, dijagnosticiranje, kao i praćenje učenika s teškoćama vrši se tijekom cijele školske godine uz pomoć roditelja, učitelja i medicinskih timova te ostalih stručnih službi, tako da je broj učenika s Rješenjima o primjerenom obliku školovanja tijekom školske godine promjenjiv.

ORIJENTACIJSKA LISTA VRSTA TEŠKOĆA

Skupine vrsta teškoća su:

1. Oštećenja vida

2. Oštećenja sluha

3. Oštećenja jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifične teškoće u učenju

4. Oštećenja organa i organskih sustava

5. Intelektualne teškoće

6. Poremećaji u ponašanju i oštećenja mentalnog zdravlja

7. Postojanje više vrsta teškoća u psihofizičkom razvoju.

Učenik s teškoćama u razvoju je učenik čije sposobnosti u međudjelovanju s čimbenicima iz okoline ograničavaju njegovo puno, učinkovito i ravnopravno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu s ostalim učenicima, a proizlaze iz:

  • tjelesnih, mentalnih, intelektualnih, osjetilnih oštećenja i poremećaja funkcija,
  • kombinacije više vrsta gore navedenih oštećenja i poremećaja.

Odgoj i obrazovanje učenika temelji se na načelima prihvaćanja različitosti učenika, prihvaćanja različitih osobitosti razvoja učenika, osiguravanja uvjeta i potpore za ostvarivanje maksimalnoga razvoja potencijala svakoga pojedinog učenika, izjednačavanja mogućnosti za postizanje najvećega mogućeg stupnja obrazovanja te osiguravanja odgoja i obrazovanja učenika što bliže njegovu mjestu stanovanja.

 

PROGRAMSKA POTPORA KOJA SE PROVODI U ŠKOLI

Primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika su:

  • redoviti program uz individualizirane postupke,
  • redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke,

Ad.1) Redoviti program uz individualizirane postupke

Redoviti program uz individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće mogu svladavati redoviti nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja, ali su im zbog specifičnosti u funkcioniranju potrebni individualizirani postupci u radu.

Individualizirani postupci mogu biti iz jednog, više ili svih predmeta te za svakoga pojedinog učenika trebaju biti razrađeni kao pisani dokument, a izrađuju ga učitelji/nastavnici u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.

Redoviti program uz individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.

Ad.2) Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće ne mogu svladavati nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja te im je zbog specifičnosti u funkcioniranju potreban individualizirani pristup u radu i sadržajna prilagodba.

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke je redoviti program koji se sadržajno i metodički prilagođava učeniku.

Sadržajna prilagodba podrazumijeva individualiziranu prilagodbu nastavnih sadržaja redovitog programa sukladno sposobnostima i sklonostima učenika, a zahtijeva smanjivanje opsega nastavnih sadržaja.

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke može biti iz jednog, više ili svih predmeta, a izrađuju ga kao pisani dokument učitelji/nastavnici za svaki pojedini nastavni predmet u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.

Za kraj bih htjela naglasiti da svi mi ponekad u životu imamo različite probleme i poteškoće te da za njihovo rješavanje nije sramota potražiti pomoć. Dolazak školskom defektologu na razgovor ne znači da s vašim djetetom nešto nije u redu ili da ste učinili nešto loše – jednostavno znači da ste dobro procijenili da u školi postoji netko tko je educiran pomoći vam.

Radionice Udruge SUMSI

Autor: knjiznica bukovac, 17. 11. 2016.

Hrvatski Savez Udruga za mlade i studente s invaliditetom SUMSI organizira u našoj školi radionice u svrhu promicanja i poboljšanja obrazovanja, integracije i sveukupnog života osoba s invaliditetom. Radionice su namijenjene djeci od 5. do 8. razreda jer toj dobi ona najviše usvajaju nove metode, vještine i znanja; njihova koncentracija dovoljno je razvijena za spomenuti način učenja, te su djeca u toj dobi bez razvijenih vlastitih ili naučenih predrasuda. Više informacija je u nastavku.

RASPORED ODRŽAVANJA RADIONICA U NAŠOJ ŠKOLI :
  5.razredi:
22.11. (UTORAK) u 17.32 (5.sat)
  7.razredi:
22.11. (utorak) u 18.25 (6.sat).

Hrvatski Savez Udruga za mlade i studente s invaliditetom SUMSI djeluje od 2009. godine. Savez je do sada proveo niz aktivnosti i projekata kao što su: organizacija i održavanje tematske sjednice s temom visokog obrazovanja osoba s invaliditetom pri Saborskom Odboru za obrazovanje, znanost i kulturu; pokretanje radio emisije „Hodalica“ na Radio Studentu - jedine emisije koja govori o mogućnostima i aktivnostima mladih s invaliditetom; u suradnji s HZZom provedeno je istraživanje i projekt "Povezivanje iskustva mladih s invaliditetom na razini i gradova"; na redovnoj skupštini, 23. svibnja 2012., osnovao se Odbor za studente s invaliditetom na nacionalnoj razini, koji aktivno i kontinuirano djeluje. Savez uz financijsku podršku grada Zagreba i Ministarstva obrazovanja, znanosti i sporta posljednjih šest godina provodi program "Iskustvom i znanjem do jednakosti" kroz koji vrši edukacije o invaliditetu u školama, a od toga šest godina u suradnji s Gradom Zagrebom, a pet godine s MZOS-om.

Savez SUMSI je od 2011. godine kroz program Iskustvom i znanjem do jednakosti održao 120 predavanja u 62 škole.

Činjenica je da bez obzira na to što djeca s poteškoćama u razvoju polaze redovno obrazovanje, ista nužno ne postižu integraciju, uključivanje i socijalizaciju. Ishod toga je gotovo uvijek takozvana getoizacija, to jest izdvajanje osoba s invaliditetom u zasebne skupine i djelovanje u neintegriranim uvjetima. Takvom načinu života prethode odgoj, prve godine života, okolina i obrazovanje. Prema našem dosadašnjem iskustvu, puno možemo napraviti ukoliko u dio procesa integracije djece s oštećenjem i/ili osoba s invaliditetom uključimo i njihove osnovnoškolske vršnjake i učitelje, a posebice je važno uz veće gradove uključiti i manja geografska, ruralna područja koja nemaju priliku stalnih stručno– iskustvenih edukacijskih sadržaja u ovim specifičnim segmentima obrazovanja. Stoga smo se, poučeni dosadašnjim iskustvom, odlučili za iskustvene radionice za učenike redovnih škola, u kojima svojim invaliditetom i stručnim znanjem prikazujemo život ljudi s određenom vrstom invaliditeta, a osim toga izravno dajemo odgovore na pitanja koja često ostaju neodgovorena kada se radi o edukatorima/osobama bez invaliditeta.

Odgovori na pitanja samih osoba s invaliditetom su puno izravnija, bez obzira na njihovu težinu. Zato ćemo, kao i svake godine, u provedbi radionica za učenike poticati sama pitanja učenika, a tu će nam uvelike pomoći vlastito iskustvo i stručno znanje, te iskustvo provođenja takvih i srodnih edukacijskih projekata. Tematika cjelokupnog projekta je promicanje i poboljšanje obrazovanja, integracije i sveukupnog života osoba s invaliditetom kroz edukacijske radionice po obrazovnim ustanovama i to za djecu od 5. do 8. razreda jer toj dobi djeca najviše usvajaju nove metode, vještine i znanja; njihova koncentracija dovoljno je razvijena za spomenuti način učenja, te su djeca u toj dobi bez razvijenih vlastitih ili naučenih predrasuda.

Kod realiziranja radionica za djecu osnovnih škola, već po ustaljenom načinu rada u trajanju od 45 minuta, sudionicima radionice približit ćemo, te uz verbalnu komunikaciju i pokazivanje različitih materijala za osobe s invaliditetom te različitih metoda obavljanja svakodnevnih aktivnosti, učiti o specifičnostima na koje osobe s invaliditetom nailaze.

Uz poseban naglasak na normalan život osoba suočenih s invaliditetom, na kraju radionice doći ćemo do krajnjeg cilja; prihvaćanje načina življenja te integracija samih osoba s invaliditetom u društvenu zajednicu. Tako ćemo kroz 45 minuta obuhvatiti područja:

A. Općeg (verbalnog ) dijela pojma, problematike i značenja invaliditeta, prava i obveza osoba s invaliditetom, educiranje o načinima na koje osobe s invaliditetom funkcioniraju (učenje, kretanje, društveni život i hobi, specijalna informatička podrška), te isticanje jednakosti i uvažavanje različitosti;

B. Praktičnog dijela: pokazivanje tehnika i načina vođenja slijepih osoba, asistencije osobama s tjelesnim invaliditetom pri svladavanju arhitektonskih barijera, načini prilaženja i komunikacije s osobama s invaliditetom i pokazivanje specijalnih pomagala te

C. U posljednji segment radionice uvrstiti ćemo prostor za pitanja i potrebe učenika, vezane uz samu tematiku. Kroz verbalnu komunikaciju, pokazivanje pomagala, materijala i ostalih sredstava za svakodnevno funkcioniranje osoba s invaliditetom, iznošenje vlastitih iskustava, te praktično pokazivanje najučestalijih potreba a ujedno i pogrešaka interakcije osoba s invaliditetom i onih bez (potencijalnih pružatelja pomoći) poticati ćemo sudionike projekta na prirodan odnos prema osobama s invaliditetom u svakodnevnim životnim situacijama.

 

Također ćemo po potrebi nastavnike/ce educirati i savjetovati na koji način što lakše i uspješnije stvoriti ugodnu atmosferu u razredu i učenike koji posjeduju određeni invaliditet učiniti jednakima s onim učenicima bez invaliditeta, budući prije i nakon samog predavanja imamo prijeme kod suradnika iz škola.

 








E DNEVNIK

Upitnik za roditelje na kraju godine (klikom na sliku ispunite upitnik)

Priloženi dokumenti:
Letak-za-roditelje.pdf

 
ŠKOLSKI LIST

 
RASPORED ZVONA

RASPORED ZVONA

 
Kalendar
« Listopad 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

 
LEKTIRA

 
MOBILNOST/MOBILITY

  English version

 
NAJAVA DOGAĐANJA

 

 

 

 

Klikom na sliku poslušajte pjesmu

"Paketići od srca" (tekst)

 
DOKUMENTI
 
JAVNE OBJAVE
 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
 > Edukacijski rehabilitator
CMS za škole logo
Osnovna škola Bukovac Zagreb / Trnac 42, HR-10000 Zagreb / os-bukovac-zg.skole.hr / os-zagreb-033@os-bukovac-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju