Tanja Šesto Slemenšek, prof.
službeni mob: 095/704-3773
službeni mob učitelja : 095/319-5995
tanja.sesto-slemensek@skole.hr
Otvoreni sat za roditelje:
Prema dogovoru
Rad defektologa–stručnog suradnika edukacijskog rehabilitatora nalaže praćenje i razvoj individualnih sposobnosti učenika te pružanje pomoći učenicima s teškoćama u razvoju. Poslovi i zadaci edukacijskog rehabilitatora u stalnoj su interakciji sagledani kroz rad s učiteljima, roditeljima i ostalim stručnim službama te kroz neposredan rad s učenicima.
Rad s učenicima organiziran je prema potrebama učenika obzirom na satnicu i to grupni ili individualni oblik rada.
Identifikacija, dijagnosticiranje, kao i praćenje učenika s teškoćama vrši se tijekom cijele školske godine uz pomoć roditelja, učitelja i medicinskih timova te ostalih stručnih službi, tako da je broj učenika s Rješenjima o primjerenom obliku školovanja tijekom školske godine promjenjiv.
ORIJENTACIJSKA LISTA VRSTA TEŠKOĆA
Skupine vrsta teškoća su:
1. Oštećenja vida
2. Oštećenja sluha
3. Oštećenja jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifične teškoće u učenju
4. Oštećenja organa i organskih sustava
5. Intelektualne teškoće
6. Poremećaji u ponašanju i oštećenja mentalnog zdravlja
7. Postojanje više vrsta teškoća u psihofizičkom razvoju.
Učenik s teškoćama u razvoju je učenik čije sposobnosti u međudjelovanju s čimbenicima iz okoline ograničavaju njegovo puno, učinkovito i ravnopravno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu s ostalim učenicima, a proizlaze iz:
- tjelesnih, mentalnih, intelektualnih, osjetilnih oštećenja i poremećaja funkcija,
- kombinacije više vrsta gore navedenih oštećenja i poremećaja.
Odgoj i obrazovanje učenika temelji se na načelima prihvaćanja različitosti učenika, prihvaćanja različitih osobitosti razvoja učenika, osiguravanja uvjeta i potpore za ostvarivanje maksimalnoga razvoja potencijala svakoga pojedinog učenika, izjednačavanja mogućnosti za postizanje najvećega mogućeg stupnja obrazovanja te osiguravanja odgoja i obrazovanja učenika što bliže njegovu mjestu stanovanja.
PROGRAMSKA POTPORA KOJA SE PROVODI U ŠKOLI
Primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika su:
- redoviti program uz individualizirane postupke,
- redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke,
Ad.1) Redoviti program uz individualizirane postupke
Redoviti program uz individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće mogu svladavati redoviti nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja, ali su im zbog specifičnosti u funkcioniranju potrebni individualizirani postupci u radu.
Individualizirani postupci mogu biti iz jednog, više ili svih predmeta te za svakoga pojedinog učenika trebaju biti razrađeni kao pisani dokument, a izrađuju ga učitelji/nastavnici u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.
Redoviti program uz individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.
Ad.2) Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće ne mogu svladavati nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja te im je zbog specifičnosti u funkcioniranju potreban individualizirani pristup u radu i sadržajna prilagodba.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke je redoviti program koji se sadržajno i metodički prilagođava učeniku.
Sadržajna prilagodba podrazumijeva individualiziranu prilagodbu nastavnih sadržaja redovitog programa sukladno sposobnostima i sklonostima učenika, a zahtijeva smanjivanje opsega nastavnih sadržaja.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke može biti iz jednog, više ili svih predmeta, a izrađuju ga kao pisani dokument učitelji/nastavnici za svaki pojedini nastavni predmet u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.
Za kraj bih htjela naglasiti da svi mi ponekad u životu imamo različite probleme i poteškoće te da za njihovo rješavanje nije sramota potražiti pomoć. Dolazak školskom defektologu na razgovor ne znači da s vašim djetetom nešto nije u redu ili da ste učinili nešto loše – jednostavno znači da ste dobro procijenili da u školi postoji netko tko je educiran pomoći vam.
Predavanje Centra za zdravlje mladih
Autor: knjiznica bukovac, 4. 4. 2023.
Voditeljica Centra za zdravlje mladih, klinička psihologinja Ella Selak Bagarić, održala je 3.4. 2023. predavanje za roditelje učenika sedmih razreda na temu njegovanja psihološke otpornosti mladih kao čimbenika mentalnog zdravlja. Stresne okolnosti kojima smo izloženi posljednjih nekoliko godina usmjerile su pažnju pojedinaca i društva na mentalno zdravlje i njegovanje psihološke otpornosti kao način njegovog osnaživanja. U nastavku pročitajte više...
Psihološka otpornost odnosi se na kapacitet pojedinca da se uspješno prilagodi nakon izloženosti životnim teškoćama, stresu ili traumi. Kao takva, ona je povezana s nizom pozitivnih ishoda u području psihološke dobrobiti i mentalnog zdravlja. Pojedinci mogu iskazivati različit kapacitet otpornosti u različitim područjima života, kao i u različitim životnim razdobljima, a njeni izvori kriju se u različitim osobnim obilježjima, odnosima koje gradimo i drugim resursima koji su nam dostupni u okolini. Cilj izlaganja bio je produbiti razumijevanje pojma psihološke otpornosti i pružiti roditeljima alate za njegovo jačanje u svakodnevnom životu. S obzirom da većina psihičkih poremećaja započne u mlađoj dobi, a do traženja i dobivanja pomoći prođe u prosjeku razdoblje od nekoliko godina, problematika mentalnog zdravlja i nedovoljno ranog zbrinjavanja psihičkih simptoma ostavlja velike posljedice kako na pojedince koji se s tim tegobama susreću, na njihove bližnje te društvo u cjelini. Preliminarni rezultati studije o utjecaju pandemije na obrazovni sustav provedene u Hrvatskoj govore o negativnom utjecaju pandemije kako na aspekte funkcioniranja i vještine važne za područje edukacije (motivacija, navike učenja, razumijevanje i usvajanje gradiva itd), tako i na mentalno zdravlje, uz, od strane stručnog tima, procijenjenu znatno višu incidenciju pojave depresivnih i anksioznih poremećaja, kao i općenito strahova i fobija među učenicima (Jokić i Ristić Dedić, 2021). Cilj Centra za zdravlje mladih stoga je pristup koji olakšava mladima traženje pomoći, kroz preventivne aktivnosti i radionice te terapijski rad stručnjaka na različitim teškoćama iz područja mentalnog zdravlja, prilagodbe i snalaženja sa životnim, obiteljskim, vršnjačkim, školskim i drugim problemima. Uloga Centra za zdravlje mladih je povećati dostupnost zdravstvenih sadržaja vezanih za zaštitu mentalnog zdravlja, poboljšanje spolno odgovornog ponašanja, zaštitu spolnog i reproduktivnog zdravlja, te promociju zdravih stilova života mladih. Centar je mjesto u kojem se pružaju usluge bez uputnice, besplatno za korisnike, sukladno potrebama djece i mladih, na inicijativu roditelja te na preporuku škole ili liječnika.
Lokacija: Heinzelova 62a, Zagreb
Kontakt broj:01 6468 333
E-mail: info@czm.hr
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
21 OS Bukovac Zagreb-GPP 2023-24..pdf
21 OS Bukovac Zagreb Kurikulum 2023-24.pdf