« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
STRUKTURIRANI TEČAJ "HOW TO MAKE YOUR SCHOOL MORE INTERNATIONAL, A PRACTICE-BASED APPROACH"
Naš kolega Ivan Horvat prisustvovao je 4. mobilnosti "How to make your school more international, a practice-based approach" u Benalmadeni.
Prvog dana tečaja polaznici se upoznaju s pojmom internacionalizacije i što ona predstavlja za učenike osobno, kao i za njihove škole kao institucije, te koje sve definicije internalizacije se javljaju u različitim zemljama i kulturnim sredinama. Sudionici su potom definirali ciljeve koji su važni za njihove škole i usporedili rezultate kako bi se upoznali s metodologijom postizanja okvirnog plana za internalizaciju vlastite škole, a potom su se upoznali s vještinama kojima koordinatori projekta moraju ovladati kako bi uspješno proveli projekt. Prvi dan tečaja završio je sintezom svega prikazanog i razmjenom dojmova polaznika.
Drugog dana tečaja polaznici su upoznati s novostima koje donosi novi ciklus Erasmus+ u razdoblju od 2021. do 2027. godine i s izvršenim izmjenama postojećih programa stručnog usavršavanja KA1 i KA2. Sudionicima je pojašnjena razlika između dosadašnjeg procesa prijave za KA1 i KA2 projekte i akreditacije škola za Erasmus+ projekte u tekućem ciklusu te koje koristi mogu ostvariti sve akreditirane škole. Osim toga, dobili su pregled eTwinning platforme i načina na koje škole mogu koristiti platformu za internacionalizaciju te uspostavljanje kontakata i suradnje s kolegama, ne samo iz inozemstva, već i unutar svojih zemalja, s primjerima iz prakse koji su se pokazali učinkovitima.
Trećeg dana tečaja polaznici su se uživjeli u koncept interkulturalnosti i elemente koji definiraju određenu kulturu ili kulturni krug. Predstavljen im je pojam "kulturnog ledenjaka" koji služi kao metafora za prikaz lako uočljivih i objašnjivih kulturnih fenomena, kao i onih kojih često nismo svjesni, ali su uvijek prisutni "ispod površine". Kroz radionice i razmjenu iskustava proširili su svijest o važnosti oba elementa za uspješnu interkulturalnu komunikaciju i medijaciju te svijest o važnosti multikulturalnosti u vlastitim zajednicama. Između ostalog, imali su zadatak predstaviti elemente vlastitog kulturnog kruga koje smatraju "iznad" i one "ispod površine", nakon čega su zaključke usporedili s onima svojih kolega iz drugih zemalja, a potom izradili detaljne planove potencijalne aktivnosti dva projektna tjedna. Budući da je pojam interkulturalnosti neraskidivo povezan s iskustvom iz prve ruke, dan je završio izletom u susjednu Malagu, razgledavanjem i uranjanjem u lokalnu kulturu andaluzijskog grada, bogate povijesti i kulturne baštine.
Četvrti dan tečaja bio je rezerviran za dobru praksu kroz pregled aktivnosti koje su se pokazale uspješnima u radu organizatora i istaknule ponekad iznenađujuće različite rezultate. Aktivnosti su predstavljene kroz svaku njihovu fazu, uz objašnjenja što svaka faza zahtijeva, koji se potencijalni problemi mogu pojaviti i koje kompetencije nastavnici i učenici koji sudjeluju u međunarodnim projektima mogu postići. Sudionici su dobili zadatak dati vlastiti pregled prezentiranih aktivnosti te ukazati na to kako bi se te aktivnosti mogle provesti u okviru njihovih projekata te smatraju li neku od aktivnosti neizvedivom iz određenih razloga. Poseban je prostor posvećen konceptu globalnog građanstva i svim znanjima i vještinama koje se očekuju od osobe koja se smatra ili želi postati globalnim građaninom, naravno, čuvajući i njegujući vlastiti identitet i kulturnu baštinu.
Petog dana tečaja sudionici su ocjenjivali potrebe vlastitih škola i važnost postavljanja jasnih i mjerljivih kriterija u svakom koraku prijave i provedbe Erasmus + projekta. Simulacijom preliminarnog sastanka s projektnim partnerima, postavljanjem željenih ciljeva, kao i određivanjem načina evaluacije njihovog postignuća, stvorili su okvir za buduće potencijalne projekte. Naglašeno je da evaluacija uključuje ne samo sintezu aktivnosti provedenih tijekom projekta i postignutih rezultata, već i aktivnosti koje je potrebno provesti prije ulaska u projekt.