Transformacija učenja matematike u svijetu proširene stvarnosti (XR)
Učenici 3.b i 3.c razreda, te njihove razredne učiteljice Marina Mužek i Lidija Detelić, sudjelovali su u projektu "Transformacija učenja matematike u svijetu proširene stvarnosti". Projekt je osmislila učiteljica informatike D. Kager.
Više informacija pronaći ćete klikom na Opširnije.
To je inovativan projekt usmjeren na transformaciju učenja matematike kroz primjenu tehnologija proširene (AR) i virtualne stvarnosti (VR). Uvodnim ispitivanjem matematika je identificirana kao predmet s percepcijom visoke težine, čime je motiviran odabir upravo matematičkih koncepata za eksperimentalnu provedbu aktivnosti.
Metodološki pristupom obuhvaćeno je uvodno testiranje znanja učenika u rješavanju zadataka pisanog zbrajanja i oduzimanja do 1000, analiza rezultata inicijalne provjere, identifikacija tipa zadataka u čijem rješavanju učenici imaju poteškoća (zadatci riječima), a zatim izrada edukativnih nastavnih materijala za korištenje uz VR i AR tehnologije kojima je omogućeno interaktivno i vizualno bogato iskustvo učenja.
Po implementaciji VR i AR aktivnosti u nastavni proces, provedeno je finalno testiranje znanja te evaluiran učinak projekta. Ovim pristupom adresirane su učeničke poteškoće u razumijevanju, te je istovremeno promoviran angažman i motivacija za učenje matematike.
Analizom rezultata pokazano je da su primjenom VR i AR tehnologije ocjene učenika značajno poboljšane, pri čemu je došlo do povećanja broja odličnih ocjena i smanjenja broja nižih ocjena, a što ukazuje na to da su matematički koncepti bolje usvojeni zahvaljujući interaktivnom i uronjenom iskustvu učenja.
U zaključku istraživanja naglašen je potencijal integracije AR i VR tehnologija u obrazovni proces, ističući kako ove tehnologije mogu bitno doprinijeti poboljšanju obrazovnih ishoda učenika, posebno u područjima koja, poput matematike, tradicionalno predstavljaju izazov u učenju i poučavanju.