NAZIV PROJEKTA: CVRČAK (cjelovito, Vješto Radno Čarobno Apliciranje Kreativnosti)
TRAJANJE PROJEKTA: 01.09.2016. – 31.08.2017.
OPIS PROJEKTA:
Analizom kvalitete i rezultata odgojno-obrazovnog rada u našoj školi, te promjenama u pravilnicima o školovanju djece sa teškoćama u osnovnoj školi, definirali smo nekoliko ključnih područja rada u kojima želimo napredovati. To su:
1) smanjiti broj učenika koji napuštaju školovanje – u našoj školi jedan dio učenika odustaje od srednjoškolskog ali čak napušta školovanje tijekom osnovne škole. To su uglavnom pripadnici romske manjine kojih u našoj školi ima oko 15% ukupnog broja učenika. Ostali učenici u riziku od ranijeg napuštanja školovanja jesu učenici nižeg SES te s posebnim potrebama. U našoj školi oko 50% učenika pripada ovim kategorijama. Stoga nam je jako važno povećati učeničku motivaciju za učenjem, njihove osnovne vještine, informatičke vještine te jezične kompetencije (u skladu sa dokumentima EU). Individualizirano i fleksibilno učenje je osobito važno za učenike u riziku, koji preferiraju aktivne oblike učenja (učenje kroz činjenje).
2) unaprjeđenje osnovnih (čitalačke, matematičke i znan. način razmišljanja) i transverzalnih (kritičko promišljanje, rješavanje problema, timski rad i sl.) vještina naših učenika kako bih ih što kvalitetnije pripremili na daljnje školovanje i promjenjive uvjete na tržištu rada (u skladu sa Erasmus+ ciljevima). Jačanje ovih vještina osobito je važno za naše učenike u posebnim razrednim odjelima koji se ionako teže prilagođavaju promjenjivim uvjetima školovanja i rada (ADHD, teškoće učenja, intelektualne teškoće, teškoće ponašanja); kod učenika koji nastavljaju školovanje, jačanje ovih vještina izravno utječe na njihovu motiviranost i uspjeh u daljnjem školovanju i zapošljavanju a kod učenika u posebnim razrednim odjelima koji ne nastavljaju daljnje školovanje (ostaju u našoj školi do 21. godine), jačanje osnovnih vještine pomoći će im u svakodnevnom fukcioniranju, ojačavajući njihove kompetencije snalaženja u svakodnevnim situacijama i povećanju samostalnosti.
3) pružiti nadarenim učenicima adekvatnije programe. Zbog svojih visokih potencijala nadareni/talentirani učenici zahtijevaju da se obrazovni programi što više prilagode njihovim potrebama kako bi povećavali njihove sposobnosti, smanjili rizik od podbacivanja u obrazovnim postignućima te smanjili pojavu nepoželjnih oblika ponašanja (djeca što imaju viši kvocijent inteligencije to mogu imati i veće probleme u socijalnim odnosima). Do sada se rad s nadarenim učenicima svodio na entuzijazam pojedinaca, no želimo izraditi jedinstveni program rada s nadarenim učenicima na razini škole, kojim ćemo poticati veću kvalitetu i izvrsnost u obrazovanju, što je u skladu sa novim Nacionalnim kurikulumom i Erasmus+ ciljevima. Na nacionalnoj razini nema dovoljno mogućnosti usavršavanja i primjera dobre prakse, stoga je potrebno ići na međunarodnu razinu.
4) bolje povezati školu i društvenu zajednicu kako bi škola postala prepoznatljiva u promociji jednakih mogućnosti za sve i izgradila svoj identitet među ostalim školama. U svom radu smo u kontaktu i sa ostalim ustanovama koje brinu za dobrobit naših učenika - drugim školama i vrtićima, zdravstvenim ustanovama, policijom, centrima za socijalnu skrb itd. Nadalje, primjeri iz nekih europskih zemalja (Irska i Belgija) nam govore da povezivanje škole i lokalne zajednice može imati za posljedicu podizanje kvalitete obrazovnih rezultata i smanjivanje ranijeg napuštanja škole. Budući smo jedinstvena redovna škola u Republici Hrvatskoj po ustroju i broju integriranih učenika s posebnim potrebama, potrebno je povezati se sa sličnim školama iz EU i razmjenjivati iskustva u području poučavanja (jedan od ciljeva Erasmus+ programa).
U našem dugogodišnjem iskustvu u poučavanju djece koji uključuje i učenike s posebnim potrebama, uvidjeli smo da način i prezentacija nastavnih sadržaja ima velik utjecaj na sam proces učenja te na učeničku motivaciju za stjecanjem novih znanja. Najnoviji trendovi u radu s učenicima (i kurikularna reforma) zagovaraju da se obrazovanje shvati kao spoj tjelesnog i duhovnog te da se u obrazovni proces uvedu metode koje stimuliraju rad obje hemisfere mozga, odnosno njihovo povezivanje (whole brain pristup). Ovakvim pristupom se kognitivni, emocionalni i kreativni procesi međusobno prepliću i olakšavaju, što povećava učeničku motivaciju i olakšava učenje a učenike potiče u izražavanju njihovog mišljenja, povećava radoznalost, potiče maštu, divergentno mišljenje
Da bismo modernizirali nastavni proces i uveli kreativne metode u nastavu, potrebno je dodatno ojačati stručne kompetencije nastavnog osoblja. Želimo stvoriti kvalitetno školsko ozračje i time pružiti podršku i poticaj našim zaposlenicima, učenicima ali i njihovim roditeljima, u stremljenju ka što većim postignućima i povećati svijest o važnosti cjeloživotnog učenja.
Ukupno je 12 sudionika ovog projekta, učitelja i djelatnika stručne sluužbe, koji odlaze na 12 različitih tečajeva za jačanje učiteljskih kompetencija. Svim tečajevima je zajedničko da potiču upotrebu kreativnih i inovativnih metoda i oblika rada te na taj način daju svim učenicima jednake mogućnosti za obrazovanje, bez obzira na vrstu teškoća a nadarenim pojedincima postizanje visokih rezultata. Svaki sudionik je odabrao tečaj u skladu sa svojim potrebama i potrebama njegovog radnog mjesta.
Implementacijom kreativnih načina rada u nastavni proces, naša će škola postići veću kvalitetu poučavanja i unapređenje ishoda učenja te omogućiti svakom učeniku jednake mogućnosti obrazovanja, čime će ojačati svoju poziciju među školama u regiji.
sat
|
početak - završetak
|
0.
|
7.10 - 7.55
|
1.
|
8.00 - 8.45
|
2.
|
8.55 - 9.40
|
3.
|
9.50 - 10.35
|
4.
|
10.40 - 11.25
|
5.
|
11.30 - 12.15
|
6.
|
12.30 - 13.15
|
7.
|
13.20 - 14.05
|
8.
|
14.10 - 14.55
|
9.
|
15.00 - 15.45
|
10.
|
15.50 - 16.35
|
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |