Course: ART AS THERAPY
Barcelona, Spain
06.-11.3.2017.
Maja Vunderl Pasarić, prof.def.
Art terapija je psihoterapeutska metoda kojom klijenti, uz pomoć terapeuta koriste razne likovne ali i druge dostupne materijale za:
- Svoje umjetničko izražavanje
- Ekspresiju svojih misli i emocija
- Preispitivanje i razriješavanje vlastitih emocionalnih konflikata
- Razvoj socijalnih vještina
- Smanjenje anksioznosti
- Stvaranje pozitivne slike o sebi
- Ima snažno djelovanje na osobni razvoj pojedinca
- Pogoduje poboljšanju vremenske i prostorne organizacije kod pojedinca
Cilj Art terapije:
- Glavni cilj je poboljšanje klijentovih osjećaja prema samome sebi ali i ostalima, razvoj osjećaja za vlastitu vrijednost te pružanje mogućnosti klijentova komuniciranja sa okolinom kroz umjetničko djelo.
- Art terapija ima snažno terapeutsko djelovanje na naš organizam i direktno utječe na na naše tijelo (smanjuje krvni tlak i ujednačava disanje)
Tko sve može raditi kao terapeut?
Terapeut može biti iz raznih struka (profesor likovne kulture, edukacijski-rehabilitator, psihoterapeut…), koji posjeduje osnovna znanja iz likovne umjetnosti:
- crtanja
- slikanja
- kiparstva
- modeliranja
Također mora imati određena znanja o ljudskom razvoju, fiziologiji, psihičkom i mentalnom razvoju čovjeka te mora posjedovati znanja o raznim metodama savjetovanja klijenata.
Art terapija može biti izvrstan alat uz pomoć kojeg se klijent može bolje integrirati u svoju okolinu i sa njom komunicirati bez upotrebe verbalne komunikacije.
Stoga je ova vrsta terapije pogodna za djecu s posebnim potrebama a naročitu onu iz spektra autizma te razvojnim poremećajima.
Osim upotrebe likovnih materijala (drvenih boja, vodenih boja, glinamola, plastelina..), art terapija omogućava primjenu i upotrebu raznovrsnih dostupnih tehnika kao što su: 3D, miješani mediji (muzika i likovno stvaralaštvo zajedno), fotografija te je naglašena važnost upotrebe što više različitih materijala prilikom samog stvaranja umjetničkog djela.
Djeca s posebnim potrebama kod kojih je Art terapiju poželjno provoditi jer je dokazano da ima izrazito terapeutski učinak na njih:
ADHD
- Pomaže im da se nauče nositi sa impulzivnosti
- Da lakše donose odluke
- Učenje kopiranja ( rad po predlošku )
- Fleksibilnost (odabire se materijal koji je dostupan)
- Socijalne vještine
- Jačanje pozitivne slike o sebi
- Stvaranje umjetničkog djela donosi im senzorno iskustvo uz koji se osjećaju puno samopouzdaniji i imaju osjećaj kontrole
- Fokusiraju se bolje
- Poštuju strukturu (kada im damo da nešto nacrtaju-struktura)
- Poboljšanje ponašanja (pohvala za učinjeno doprinosi boljem ponašanju)
AUTIZAM
- Dopušta im komuniciranje sa okolinom kroz djelo a ne kroz riječi
- Uspješno izražavaju svoje osjećaje i ideje kroz slikice
- Umjetnost je prirodno opuštajuća i ugodna za svu djecu pa tako i onu sa autizmom.
- Uz umjetnost lakše će tolerirati različite zvukove, mirise i ljude. Zabaviti će se.
- Opustiti će se, biti će pod manjim stresom.
Uvježbavati će životne vještine bez da im netko riječima „ulazi” u misli i ometa ih
DEPRESIJA
- Art terapija podržava naš život kada riječi više nisu dovoljne
- Kreirati nešto, stvarati neko djelo, samo po sebi sadržava emociju
- Stvarajući, dajemo sebi dozvolu da izbacimo iz sebe sve ono što nas tišti
- Stvarajući, dopuštamo si ponovni, blagi osjećaj opuštenosti
Dodatne informacije na linku: www.theschooloflife.com
Alain de Botton video: „What is art for“
Art as therapy: self-expression and special needs in art education. ERASMUS+, Barcelona , Spain
A 1 Week Erasmus+ Teacher Training course
Art related activities are powerful means of personal development, among young students and across their life span. Art has a strong therapeutic power and is strictly connected to our body: art activities can influence blood pressure and breathing. Art also promotes self-esteem and self-expression, empathy, self-knowledge and self-regulation, time and space management skills.
Art facilitates mental and emotional growth. As a matter of fact, it can be a great tool to promote integration and communication among students, especially the ones affected by autism, attention deficit disorders, learning disabilities etc.
The course presenting the therapeutic power of Visual Arts through first-hand experimentation of various art techniques such as painting, 3D, collage, mixed media, photography. In addition, teachers will were involved in group and role-playing activities related to the important role of art in the case of students with special needs.
Participants were involved in an active learning process, focusing on personal experience and self-expression, combining cognitive and emotional elements to ensure long-lasting retention of new knowledge.
Link: www.theschooloflife.com
Alain de Botton: “What is art for”
sat
|
početak - završetak
|
0.
|
7.10 - 7.55
|
1.
|
8.00 - 8.45
|
2.
|
8.55 - 9.40
|
3.
|
9.50 - 10.35
|
4.
|
10.40 - 11.25
|
5.
|
11.30 - 12.15
|
6.
|
12.30 - 13.15
|
7.
|
13.20 - 14.05
|
8.
|
14.10 - 14.55
|
9.
|
15.00 - 15.45
|
10.
|
15.50 - 16.35
|
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |