Izvannastavna aktivnost (INA) za potencijalno darovite učenike "Tim Raketa" provodi se u našoj školi od 2011. godine (ranija imena: PSIK, Mali đaci radoznalci). U nju su uključeni učenici razredne nastave, a program se temelji na preplitanju kognitivnih, emocionalnih i kreativnih procesa kojima potičemo sposobnosti i kreativnost te preveniramo nepoželjna ponašanja potencijalno darovitih učenika. Ovu INA čine tri grupe učenika koje vode psihologinja Ksenija Ondrašek (1. razred), učiteljica Anja Čondrić Grba (2. i 3. razred) i profesorica informatike Sanja Križan Sučić (4. razred).
Za utorak, 21.6.2022., zadnji dan nastave u ovoj školskoj godini, učenici Lucija Turković, Lota Šimunić Džafović i Benjamin Haydon izradili su različite problemske zadatke za svoje vršnjake. Zajedno sa psihologinjom su ih sakrili na nekoliko mjesta u školskom dvorištu. Učenici 1.a i 1.b razreda su dobili tlocrt školskog dvorišta sa ucrtanim mjestima gdje su skriveni zadaci koje su morali pronaći i točno riješiti. U svakom razredu, učenik/ca koji riješi najviše točnih zadataka, pobjednik/ca je ovog izazova. U 1.a razredu medalju je dobila učenica Marta Rastočić a u 1.b učenik Demaj Ramadan. Čestitamo pobjednicima! Čestitamo i našim učenicima Tima Raketa na osmišljavanju zanimljivih zadataka za svoje vršnjake!
Geocaching je jedna vrsta lova na blago. Postoji u svim zemljama i na svim kontinentima (čak i na Antartici!). Radi se o tome da tražite skrivene geocache uz pomoć aplikacije na mobitelu ili nekom drugom uređaju. Zanimljivo kod ovih geocach je da vas vode na neka drugačija i zanimljiva mjesta u vašoj blizini, za koja možda niste niti znali ili ih primjećivali. Tako su učenici prvih razreda sa psihologinjom Ksenijom Ondrašek potražili svoj prvi geocache u neposrednoj blizini škole i tamo otkrili zanimljivo oslikanu ručnu pumpu za vodu, koju možete vidjeti na slici ispod. Bili smo uporni u traženju, te smo uspjeli pronaći sakriveni geocach, taman kad smo već htjeli odustati! Upisali smo se na papir koji je bio unutar posudice, sve zapakirali kako je i bilo i vratili sve na svoje mjesto. Sljedeći tjedan željno iščekujemo nove geocach pustolovine!
Tjedan je brzo prošao i mi smo se ponovno zaputili u potragu za geocachevima. Sada se već na karti dobro snalazimo. Nije bio problem pronaći mjesta na kojima su geocachevi, već je problem bio pronaći geocacheve! Veliki problem! Nismo pronašli niti jedan!
Ali smo otkrili stare pumpe za vodu zanimljivo oslikane. I vi ih možete posjetiti jer se nalaze u krugu 500 metara od škole. Pogledajte tri nove pumpe koje smo otkrili:
21.3.2022. obilježili smo Dan darovitih učenika u 1.a i 1.b razredu. Učenici uključeni u Tim Raketa, Benjamin Haydon, Lucija Turković i Lota Šimunović Džafović, svojim su vršnjacima održali kratku radionicu "Uvod u eksperiment" tijekom koje su poučili svoje vršnjake što je to ekperiment, kako se on provodi te što je hipoteza i kako se postavlja. Nakon opisa tijeka eksperimenta, učenici su postavili hipoteze te promatrali pokus kojim je ta hipoteza prihvaćena ili odbačena. Proveden je ekperiment kromatografije, u kojem se zelena boja rastavila na boje sastavnice - žutu i plavu.
Na kraju radionice, učenici su nagradili trud i zanimljivu aktivnost velikim pljeskom.
Učenici Tim Raketa 3. razreda su sudjelovali na radionici "Lego WeDo" u organizaciji Udruge inovatora Hrvatske koja se održala na 19. međunarodnoj izložbi inovacija ARCA 2021 u NSK. Učenici su učili kroz zabavu sastavljati setove i potaknuti vlastitu kreativnost. Pogledajte kako nam je bilo kroz galeriju fotografija.
Povodom Erasmus+ dana, pridružili smo se raznolikim aktivnostima u školi. Željeli smo istražiti koje namirnice su najbolji izvor vitamina C. Da bismo to otkrili, proveli smo pravi kemijski eksperiment. Ispitivali smo razinu vitamina C u limunu, naranči i kupovnom koncentratu soka limuna. Naši rezultati upućuju na to da naranča ima najviše vitamina C, a naša pretpostavka je bila da će to biti limun. Moguće je da smo dobili drugačije rezultate od očekivanih zbog duljine stajanja voća (naučili smo da se smanjuje količina vitamina C stajanjem voća).
NAPOMENA: ekperiment je napravljen po uzoru na edukativne materijale Znanstvenog edukacijskog centra Višnjan
Sigurno ste svi čuli za statički elektricitet. To je ono puckanje pulovera kada ga skidate preko glave i podizanje kose u zrak. A da bismo razumjeli elektricitet, priču započinjemo magnetima. Kao što znate, magneti imaju pozitivan i negativan pol koji se privlače, odnosno odbijaju. Mi smo u staklenu cijev poredali magnete, kao što vidite na slici 1.
Slika 1. Magneti u staklenoj cijevi
Što mislite, kako je moguće da magneti stoje tako u zraku, ne dirajući jedan drugoga?
Statički elektricitet se javlja uslijed stvaranja viška pozitivnih i negativnih električnih naboja. Mi smo na radionici stvarali električne naboje trljanjem plastičnog štapa o vunenu krpu. Kada smo taj štap približili sitno iskidanim papirićima, štap ih je privukao i papirići su se prilijepili na njegovu površinu (slika 2)!
Slika 2. Stvaranje statičkog elektriciteta
Isprobali smo i druge materijale, poput aluminija i stiropora, no oni nisu proizveli statički elektricitet.
Mali đaci radoznalci eksperimentiraju: Lava lampa
Autor: VID IVANJEK, 21. 11. 2016.
Na radionici smo prvo razgovarali o vodi i topljivosti drugih tvari u vodi. Isprobavali smo kako se šećer, sol, plastelin, kakao…otapaju u vodi. Potom smo napravili lava lampu u čaši. Za to nam je potrebno: Dublja čaša Voda. ¼ čaše ulja Sol Boje za kolače Upute: Napunite 3/4 čaše s vodom. Dodajte nekoliko kapi boje za kolače. Lagano ulijte ulje u čašu. Promatrajte kako ulje pluta na vrhu vode. Dodajte uz pomoć žličice sol (žlica po žlica). Promatrajte kako se mjehurići kreću gore-dolje u čaši. Objašnjenje Kako smo koristili različite boje za kolače, dobili smo efekt kojeg imaju lava lampe. Najprije da objasnimo zašto se ulje smjestilo na vrhu čaše. Odgovor je jednostavan; jer je ulje lakše od vode. Budući da je sol teža od ulja, kako dodajemo sol u čašu, ona pada na dno čaše, ali sa sobom nosi i ulje. Kako se sol razgrađuje, ulje se vraća na vrh čaše i stvara mjehuriće. Nama je bilo zabavno, a vama?
OPTIČKE VARKE U ŠKOLI
Perceptivne varke (ili iluzije) su "krivo" percipirane pojave koje često mogu biti zbunjujuće. Najčešće su optičke iluzije, ali je razlika u tome što optičke varke uključuju samo pojave koje percipiraju oči, a perceptivne uključuju sve pojave koje percipiramo (na bilo koji način). Neke su perceptivne varke uzrokovane nesavršćenošću naših osjetila (tromost oka, primjerice), a neke radom našeg mozga. Perceptivne varke treba razlikovati od halucinacija. One se razlikuju po tome što kod perceptivnih varki podražaj postoji, ali je krivo percipiran, dok kod halucinacija podražaja nema.
Učenici su prije proljetnih praznika izradili nekoliko optičkih varki, koje smo izložili na panoima u holu škole. Nadamo se da su učenicima, djelatnicima i roditeljima naši uradci zanimljivi te da gledajući ih, uspijevate zavarati vaša osjetila!
sat
|
početak - završetak
|
0.
|
7.10 - 7.55
|
1.
|
8.00 - 8.45
|
2.
|
8.55 - 9.40
|
3.
|
9.50 - 10.35
|
4.
|
10.40 - 11.25
|
5.
|
11.30 - 12.15
|
6.
|
12.30 - 13.15
|
7.
|
13.20 - 14.05
|
8.
|
14.10 - 14.55
|
9.
|
15.00 - 15.45
|
10.
|
15.50 - 16.35
|
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |