PRIPREME ZA SMOTRU PROJEKATA GRAĐANSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA
Autor: Ana Bajo, 2. 3. 2020.
U sklopu građanskog odgoja dio učenika 7.a i 8.a razreda radili su, pod vodstvom svojih mentora (profesorica Bolfan i Gemić) na projektu „Vjere-mostovi ili razdori“. Budući da svakodnevno svjedočimo vijestima u kojima se spominju sukobi pripadnika različitih vjera, zapitali smo se postoje li vjere zaista zato da razdvajaju ljude i proizvode sukobe ili zato da ljude uče dobroti i toleranciji. Krenuli smo istraživati na različite načine: Nakon provedenih istraživanja...
Nakon provedenih istraživanja saznali smo :
- vjerski ratovi u povijesti bili su:
KRIŽARSKI RATOVI (11.-13.st. između Kršćana i Muslimana, zbog osvajanja Svete Zemlje)
NIZ RATOVA U FRANCUSKOJ (16. st. između Katolika i Protestanata)
TRIDESETOGODIŠNJI RAT (17. st. između Katolika i Protestanata na području današnje Njemačke)
- mnogi ratovi nisu u osnovi vjerski, ali ih se često takvima shvaća
(ratovi na Bliskom istoku, sukobi u Sjevernoj Irskoj)
- prema popisu stanovništva 0d 2011. godine, zastupljenost vjera u Republici Hrvatskoj je slijedeća:
većina stanovništva izjašnjava se kako Katolici, drugi su po brojnosti vjernici Pravoslavne vjere, treći su Muslimani, a četvrti Protestanti.
- U intervjuima s predstavnicima različitih religija postavljali smo svima vrlo slična pitanja i saznali da:
- Kršćani, Muslimani i Židovi vjeruju u istoga Boga,
- iako svaka od ovih vjera ima svoje specifičnosti, postoje i mnoge sličnosti među njima,
- pripadnici različitih vjeroispovijesti mogu se vjenčati bez prelaska na vjeru partnera (kod Katolika, Evangelika, Pravoslavaca), kod Muslimana je moguć brak žene Muslimanke s Kršćaninom, ali ne i muškarca Muslimana sa ženom Kršćankom, jedino kod Židova nije moguć mješoviti brak
- svi predstavnici različitih vjera složili su se da je u osnovi vjere kojoj pripadaju poruka “Budi dobar čovjek“, da nema boljih i lošijih vjera i da sve vjere promiču ljubav, iskrenost i toleranciju
- svi su se složili da, unatoč svemu, i danas ljudi na mnoge sukobe gledaju kao na sukobe različitih vjera, a razlog tome nalaze u dijelu politika koji nastoje vjeru iskoristiti kao faktor razdora i tako raspiriti sukobe koji u biti imaju sasvim druge razloge, a neki od njih su priznali da je ponekad krivnja i na ponekim vjerskim autoritetima.
- pohvalili su naše nastojanje da upoznamo jedni druge i osvješćujemo činjenicu da vjera nikada ne smije biti razlog sukoba
- u razgovoru s predstavnicima različitih vjera osjetili smo njihovu osobnu toleranciju prema pripadnicima drugih religija, jedino se službenica Židovske općine nije mogla suzdržati da izražavajući ogorčenje prema islamskom terorizmu izrazi i nepovjerenje u poruke koje islamski nauk daje djeci
-rezultati ankete koju smo proveli u višim razredima naše škole dokazuju da:
- iako je u planu i programu vjeronauka upoznavanje drugih religija i učenici koji pohađaju nastavu vjeronauka odlaze u posjet džamiji, sinagogi, pravoslavnoj, grkokatoličkoj i evangeličkoj crkvi, većina učenika ne zna dovoljno o drugim religijama
(misle da Kršćani, Muslimani i Židovi ne vjeruju u istoga Boga, velika većina ne zna da su Protestanti Kršćani, gotovo četvrtina misli da postoje bolje i lošije vjere)
- ohrabrujuće je što većina misli da Islam nije vjera koja potiče na terorizam
- iznenadilo nas je što više od tri četvrtine učenika smatra da vjera može biti uzrok sukoba, kao i to, da više od polovine ne može sebe u budućnosti zamisliti u braku s pripadnikom druge vjere.
Nakon provedenog istraživanja odlučili smo napraviti veliki plakat koji će stajati u predvorju škole i koji će davati osnovne informacije o bitnim sličnostima i razlikama između pojedinih vjera, ali isto tako i poduzeti neke akcije koje smo nazvali „Akcije upoznavanja i tolerancije“. Te će akcije biti : UPOZNAVANJE S VJERSKIM OBIČAJIMA I VAŽNIM BLAGDANIMA DRUGIH VJERA, OZNAČAVANJE VJERSKIH BLAGDANA DRUGIH VJERA NA KALAENDARIMA U POJEDINIM RAZREDNIM ODJELIMA, ZAJEDNIČKO OBILJEŽAVANJE VJERSKIH BLAGDANA U RAZREDNIM ODJELIMA U KOJIMA POSTOJE UČENICI DRUGIH VJEROISPOVJESTI, UZ UKLJUČIVANJE I DRUGIH UČENIKA ŠKOLE.
Nadamo se da ćemo time pridonijeti još boljem međusobnom upoznavanju i još tolerantnijem ozračju.
sat
|
početak - završetak
|
0.
|
7.10 - 7.55
|
1.
|
8.00 - 8.45
|
2.
|
8.55 - 9.40
|
3.
|
9.50 - 10.35
|
4.
|
10.40 - 11.25
|
5.
|
11.30 - 12.15
|
6.
|
12.30 - 13.15
|
7.
|
13.20 - 14.05
|
8.
|
14.10 - 14.55
|
9.
|
15.00 - 15.45
|
10.
|
15.50 - 16.35
|
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |