PROJEKT ERASMUS+ u OŠ GRIGORA VITEZA
Autor: Ana Bajo, 20. 1. 2015.
ZAŠTO SUDJELUJEMO U EU MOBILNOSTI – ERASMUS+ PROJEKTU
Nekolicina učitelja iz škole odlučila je sudjelovati u projektu ERASMUS+ s projektom:
IMPLEMENTACIJA INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U NASTAVI
Naša je škola specifična po tome što uz redovne učenike osnovnoškolce ima i 130 učenika s posebnim potrebama. Neki su od njih integrirani u redovne odjele ali ih je većina u posebnim razrednim odjelima. U naše odjele upisana su i djeca nacionalnih manjina, djeca stranih državljana. Svima njima potreban je individulan i individualiziran pristup učenja te učitelj koji ima personaliziran i prilagođen program i pristup za svakog učenika ponaosob.
U posljednje vrijeme primijetili smo smanjenje broja učenika zbog samovoljnog prestanka školovanja, učenici često stječu niže razine osnovnih znanja od očekivanih, opadanje interesa i motivacije za učenje.
E-UČENJE
Uvođenjem e-udžbenika, informatičko-komunikacijske tehnologije: računala, tableta , pametnih telefona i sličnih komunikacijskih alata, otvara se nova razina održavanja nastave.
Današnji učenici intuitivno ovladavaju novim informatičko-komunikacijskim tehnologijama koje se odlikuju brzinom i dostupnošću visoko vrijednih informacija pa učenici nerijetko premašuju svoje učiteje u poznavanju i korištenju IKT-a.
KOMPETENCIJE UČITELJA
U naš projekt uključeno je 8 profesora različitih predmeta: engleskog, matematike, informatike, koji se u svom radu bave s redovnim i učenicima s posebnim potrebama te stručnjaci edukacijsko- rehabilitacijskog profila koji rade individualno ili grupno s djecom s posebnim potrebama različitih etiologija. Svih 8 sudionika mobilnosti odlučilo se za različite tečajeve koji se tiču uvođenja IKT-a te će ih uvesti u svoj svakodnevni nastavni rad s učenicima. Odabrani tečajevi omogućuju nastavnicima da brzo postanu informatičkI pismeni, sigurni i dovoljno kompetentni da kreiraju suradljiv , ineraktivan razred. Sudionici su aktivni članovi e-Twining portala putem koje se informiraju o dosadašnim iskustvima drugih sudionika sličnih projekata iz drugih zemalja te već sada planiraju buduće suradnje te prijave na on-line tečajeve koji će im omogućiti daljnje usavršavanje na području implementacije IKT-e u nastavu.
KOME JE TO VAŽNO
Novi načini korištenja IKT-e omogućit će nove načine učenja za nove generacije redovnih učenika i učenika s posebnim potrebama, primjerice, kod učenika s grafomotoričkim poteškoćama, kod učenika koji trpe posljedice cerebralne paralize, slabovidnim učenicima i učenicima s poremećajima pažnje i koncetracije te darovitim učenicaima.
Svima njima IKT-a bit će velika podrška u daljnjem školovanju i tako povećati njihovu konkurentnost na tržištu rada. Korištenjem IKT-e u nastavi, učenici će povećati razine osnovnih znanja, a nove vještine i iskustva utjecat će na ublažavanje frustracija učenika u procesu odgoja i obrazovanja te će se smanjiti rizik od preranog napuštanja škole.
PROGRAMI Erasmus+
O mogućnostima koje pružaju programi Erasmus+ te o našem projektu informirat ćemo učitelje na razrednom i učiteljskom vijeću, članove udruga koje surađuju s našom školom i roditelje. Informacije o projektu, njegovim ciljevima, provođenju i utjecaju na našu školu te samu evaluaciju projekta objavljivat ćemo na oglasno ploči za učenike i roditelje i na web stranicama škole.
ISHODI DIGITALNOG PODUČAVANJA
Učitelji će nove informacije, nova znanja, vještine i iskustva koja su stekli tijekom i nakon provedbe projekta širiti svima koji su posredno ili neposredno uključeni u takvu drugačiju nastavu koja koristi IKT-u za korištenju digitalnih materijala po kojima učenici uče. Oni nisu samo tehnološki drugačiji, već su i kognitivno i strukturalno drugačiji i traže sasvim nov način razmišljanja. Nije dovoljno da nastavnik zna samo koristiti modernu tehnologiju, on mora promijeniti tradicionalni način podučavanja, umjesto objašnjavanja i frontalnog rada prihvatiti načine motiviranja i učenja primjerenog digitalnim učenicima ( urođenicima).
Podučavanje učitelja ide u smjeru individualizacije nastave: svakom prema sposobnostima, vještinama, potrebama i motivima za učenje.
Cilj nam je stvoriti sigurne i poticajne uvjete za školovnje u kojima će nastava biti inovativna i zanimljiva, kreativna i uzbudljiva zahvaljujući interaktivnim digitalnim udžbenicima koji će prilagođavati zadatke različitim učenicima.
ELIDA TRUSIĆ, prof.
Članica projekta: Implementacija IKT-e u nastavi
sat
|
početak - završetak
|
0.
|
7.10 - 7.55
|
1.
|
8.00 - 8.45
|
2.
|
8.55 - 9.40
|
3.
|
9.50 - 10.35
|
4.
|
10.40 - 11.25
|
5.
|
11.30 - 12.15
|
6.
|
12.30 - 13.15
|
7.
|
13.20 - 14.05
|
8.
|
14.10 - 14.55
|
9.
|
15.00 - 15.45
|
10.
|
15.50 - 16.35
|
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |